Paljonko tilillä just nyt?

• Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
voi hyvä ihme, mihin teillä menee rahat, ootteko jossain velkaruletissa menossa kun rahaa ei ole ruokaa, nyt ruokajonoon ja kirkolta kysymään apua.
jos tässä nyt tilejä pitää mainostaa niin omalla 900e, miehen en tiiä, ruokatilillä 280e ja muksun yli 700e lisäksi säästötililä yli 200e
menoja on kun talo ja yksi vain töissä mutta tiukka talous ja suunnitelmallisuus auttaa eteenpäin. eli siis minulla on aina vähintään kaksi kuukautta eteenpäin laskettuna palkasta menot ja tulevat laskut
No eiköhän se mene ihan elämiseen. Koittakaa hyvät ihmiset ymmärtää et kaikki ei tienaa miljoonia mut elettävä on siltikin. Ei meillä velkaa ole mut menoja kylläkin ;)

Foortti harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ei oo totta:
Huhuu? Ei kukaan vaivautunut vastaamaan. Millä te ruokitte perheenne? Eihän nuo varat voi ruokaan riittää. Entä jos tulee joku hätätapaus, pesukone laukeaa tjtn..Mitä te silloin teette???
No mä vastaan tohon pesukoneeseen vaan (koska ruokaan löytyy aina rahaa)

ME ei säästetä esim pesukonetta varten mitään vaan jos kone menee rikki, me ostetaan uusi ja sillä sipuli. Ei ehkä makseta kerralla, mutta ei tossa oo mitään ongelmaa.

Mies on ainakin sellaisissa töissä + mun isä, että saan vaikka jääkaapin helmikuussa sunnuntaina, jos tarvitaan =)
(Keittis voi todistaa, jos muistaa)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
voi hyvä ihme, mihin teillä menee rahat, ootteko jossain velkaruletissa menossa kun rahaa ei ole ruokaa, nyt ruokajonoon ja kirkolta kysymään apua.
jos tässä nyt tilejä pitää mainostaa niin omalla 900e, miehen en tiiä, ruokatilillä 280e ja muksun yli 700e lisäksi säästötililä yli 200e
menoja on kun talo ja yksi vain töissä mutta tiukka talous ja suunnitelmallisuus auttaa eteenpäin. eli siis minulla on aina vähintään kaksi kuukautta eteenpäin laskettuna palkasta menot ja tulevat laskut
No eiköhän se mene ihan elämiseen. Koittakaa hyvät ihmiset ymmärtää et kaikki ei tienaa miljoonia mut elettävä on siltikin. Ei meillä velkaa ole mut menoja kylläkin ;)
No en minäkään miljoonia tienaa, 20v yh kotihoidontuella :D Mutta silti on enemmän tileillä ku mitä moni muu tuossa listasi...

Menoja voi karsia :whistle:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei oo totta:
Huhuu? Ei kukaan vaivautunut vastaamaan. Millä te ruokitte perheenne? Eihän nuo varat voi ruokaan riittää. Entä jos tulee joku hätätapaus, pesukone laukeaa tjtn..Mitä te silloin teette???
Kiroan =)

jh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No haukutaan täällä yhteistuumin kaikki joilla ei ole tilillä isoja rahoja niin saadaan taas itselle hyvä mieli.
en ole haukkumassa vaan olen huolestunut tilanteesta miksi tohon aina ajaudutaan. toivoisin että kaikilla olisi kaikki hyvin

pupu
Omalla tilillä n. 2000, toisella tilillä n. 500, miehen tilillä 3000 ja jemmatilillä n. 12 000. Olen opiskelija joka ei saa enää opintotukea, miehen tuloilla lähinnä elellään ja silti meillä menee nähtävästi hyvin... Velkaakaan ei ole parin tonnin opintolainan lisäksi.

storm
513,16.. Juuri tuli kotihoidontuki 31. päivä ja maanantaina kun asumistuki tulee niin pitää maksaa vuokra.. Sittenpä ei enää jääkään kuin parisataa mutta eiköhän sillä pärjäillä kun halvempi asuntokin tiedossa ensi kuussa :)

Liisa Ihmemaasta
Toisella käyttötilillä n. 50e ja toisella vähän vajaa 2000e. Säästötilillä 8000e+korot. Miehen kanssa yhteisiä s-bonuksia varmaan joku 100e kertynyt sinne tilille. Sekä kotona "sukanvarressa" (eli kirjekuoressa) reilu 1000e. Nämä siis mun, miehen tilistä en tiedä, mutta veikkaisin jotain paria sataa euroa. Mä oon meistä se taloudellisesti fiksumpi. ;) Ja pidän itseäni oikeasti köyhänä opiskelijana!

kannanottaja
Noin pari tonnia, mut duunit on jääny ja koulutustukea odotellaan. Onneks ei oo elätettäviä - palstamammoilla on rahakkaat miehet vai mistä niitä senttejä oikein tulee?? Nim. merk. äiti teollisuusompelijasairaseläkkeellä ja faija huoltamotyöntekijä. Ja itse ensimmäisensukupolven maisteri. Joten pitäis varmaan olla enemmänkin tilillä - jos lähärimammalla on useita tonneja miehen tuloista säästötilillä..

Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Noin pari tonnia, mut duunit on jääny ja koulutustukea odotellaan. Onneks ei oo elätettäviä - palstamammoilla on rahakkaat miehet vai mistä niitä senttejä oikein tulee?? Nim. merk. äiti teollisuusompelijasairaseläkkeellä ja faija huoltamotyöntekijä. Ja itse ensimmäisensukupolven maisteri. Joten pitäis varmaan olla enemmänkin tilillä - jos lähärimammalla on useita tonneja miehen tuloista säästötilillä..
Säästäväisyys on hyve. Ei ole kovin vaikeaa laittaa vaikka 50-100 euroa sivuun kuussa, jos oikein yrittää. Mulla pienemmät tulot kuin lähihoitajilla.

tämä ketju kertoo kyllä suomen pienituloisimpien osasta, sillä olen lähes järkyttynyt, miten vähän rahaa teillä on. olen itsekin yh, mutta edes kotiäitivuosina minulla ei ollut noin vähän rahaa. toisaalta, olemme aina pärjänneet tosi vähällä eli ehkä olen sitten vain superhyvä rahankäyttäjä ja sitä riittää aina.

v
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Säästäväisyys on hyve. Ei ole kovin vaikeaa laittaa vaikka 50-100 euroa sivuun kuussa, jos oikein yrittää. Mulla pienemmät tulot kuin lähihoitajilla.
Etkös sä asu sun äidin ja isoäidin kanssa yhdessä? Kyllä mullakin sit olis helppoa laittaa rahaa sivuun... :D

Yhteistyössä