Paljonko tienaa perhepäivähoitajana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pph

Vieras
Jos omia lapsia 3,joista yksi eskarissa,tai oikeastaan jo koulussa sitten kun suunnittelisin aloittaa..Miten se palkka määräytyy ja montako lasta saa siis hoitajalla olla?

Meilläpäin saa olla 4 lasta hoidettavana,omat mukaanlukien.
Jos oma eskarissa,niin hänen tilalle voi vissiin saada yhden lapsen. (?)
Palkka ei päätä huimaa. Palkka taitaa olla vajaa 320e lapsi,+ruokarahat. Omista saan kotihoidontuen. Siis nuoremmasta ja vanhemmasta sen lisän. Näin meilläpäin.

Koululaiset ei vaikuta hoitolapsimäärään. Sulla saisi olla 2 lasta omiesi lisäksi ja sitten puolipäiväinen eskarilainen, joita kai harvemmin perhepäivähoidossa on. Kahdesta lapsesta saa noin 600 e.

mä joskus olin listoilla perhepäivähoitajana omalla kunnalla, mutta sain sitten muuta työtä, nuo kulukorvaukset korvaa sen ruuan jonka valmistat hoitolapsille, eli ei siitä juurikaan "palkaksi" jää. Näin oli ainakin täällä lahden seudulla noin nelisen vuotta sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja orjatar:
Palkka taitaa olla vajaa 320e lapsi,+ruokarahat. Omista saan kotihoidontuen. Siis nuoremmasta ja vanhemmasta sen lisän. Näin meilläpäin.

Palkka ei päätä huimaa... mut toisaalta pitää kai laskea, että yli kolmivuotiailta omilta säästää sen päivähoitomaksun ja lisäksi alle kolmivuotiaasta saa sen kotihoidontuen. Että noikseen sun palkkas on enemmän kuin 320 e + 320 e + 380 e + kotihoidontuki.

Itte teen perhehoitajan (ei siis pph) työtä ja aion syksyllä opiskelemaan. Melkoinen siperia edessä, kun kotihoidontuki tippuu pois ja tilalle tulee kahden lapsen päivähoitomaksut, sit matkakulut ja ruokakulut opintoihin ja lisäksi perhehoitotyötä joutuu vähentää. Nykyisestään mun tulot laskee ainakin 700 e/kk.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä ruokakorvaus oli jotain 1 euron paikka per ateria eli aamupala, ruoka ja välipala niin 3e yhdeltä lapselta, ruoalta tuli vissiin vähän isompi korvaus.

Perhehoidossa kulukorvaus on 13 - 15 e/pv. Se pitää sisällään asiakkaan asumisen (yl oma huone), ruuat, siivoukset, pesuaineet. Vaatteet asiakkaat maksavat itse. Määräytyvät melko samalla kaavalla kuin perhepäivähoidonkin kulukorvaukset.

Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä ruokakorvaus oli jotain 1 euron paikka per ateria eli aamupala, ruoka ja välipala niin 3e yhdeltä lapselta, ruoalta tuli vissiin vähän isompi korvaus.

Perhehoidossa kulukorvaus on 13 - 15 e/pv. Se pitää sisällään asiakkaan asumisen (yl oma huone), ruuat, siivoukset, pesuaineet. Vaatteet asiakkaat maksavat itse. Määräytyvät melko samalla kaavalla kuin perhepäivähoidonkin kulukorvaukset.

ok- en saa nyt toimimaan, mutta yhdellä sos.viraston sivulla oli että noin 5e luokkaa olisi per päivä..

Yhteistyössä