Paljonko teillä säästössä rahaa?

---
1500e ja minusta se on paljon. Kuitenkin nuo kaikki olen säästänyt pienestä opiskelija budjetistani. Elänyt niukemmin ja laittanut kuukaudessa 100-200e sivuun. Yhtään en tiedä mihin ne käytän, pidän vain toisella tilillä jemmassa jos joskus johonkin tarvitsee rahaa. Koskaan ei voi tietää, mitä elämä tuo tullessaan... Nyt onkin jotenkin turvallisempi olo, kun on vähän sukanvarressa.

5+2+lemmikit
Jemmatilillä on säästössä 3000, lisäksi 4500e tulee "ylimääräistä" vielä vuoden lopussa (ne tulee kakkostyöstä mistä kerään pitkään ja laskutan harvoin...)
Tuon lisäksi rahastoissa 2000 ja osakkeissa mulla ja miehellä yhteensä 30 000e

juuh
Noin 4000€. Osa menee alkuvuodesta ihan vaan elämiseen, kun tulot on vähän tilapäisesti pienemmät. Mutta loput pidän visusti tallessa ja heti kun taas on enemmän tuloja, kartutan lisää säästöjä. Ne on siellä sitten, jos joku päivä tarvitsee jotain yllättävää. Lääkärihoitoa, uuden pesukoneen, vähän paremman loman... Mitä nyt sitten tuleekaan.

Nuorempana olin aina PA, sittemmin oon pyrkinyt pitämään vähintään 1500 € säästössä, ihan vaan pahanpäivän varaa. Se antaa mulle mielenrauhaa.

"..."
10 000, josta vajaa 100 e on eri tilillä "pahan päivän varana". Muuten, en ajatellut mihinkään käyttää, koskaan vaan ei tiedä, jos auto hajoaa tai kotiin tulee rempan tarvetta. Säästän tilille koko ajan lisää ja tarvittaessa sieltä käytetään.

Yhteistyössä