paljonko teillä on asuntolainaa ja millaiset tulot?

  • Viestiketjun aloittaja talolaina
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
nettotulot n.4000, ehkä vähän yli. Asuntolainaa otimme aikoinaan 80 000, josta on vielä puolet jäljellä. Kun otimme lainan, niin meitä oli kaksi, nyt meitä on neljä.
 
"vieras"
Lainaa taloon otettiin 77000 euroa. Nyt on jäljellä 74000 euroa lainaa. Tulot on minun palkka nettona 2300e ja miehen työttömyyskorvaus 1000e ja lapsilisät kolmesta lapsesta.
 
"vierailija"
Lainaa 200 000 euroa ja bruttotulot kaikkinensa n. 5000 euroa. Kolme lasta.

Miksi kaikki ilmoittavat nettotulonsa? Jos kysytään tuloja, niin yleensä sillä tarkoitetaan bruttotuloja.
 
"viima"
Lainaa otettiin 50tuhatta. Mulla tulot opintotuki miehel noin 2400€. Oltiin kahdestaan. Omakotitalo isolla tontilla. Nyt lainaa jäljel 20tuhat. Miehen tulot samat mun 1000€ kuussa ja yks lapsi tullut.
 
ei
Hirveitä lainasummia :O eikö vähemmällä ois saanu kelvollista?
Meitä on 6 ja ei olisi saanut kelvolllista. Tai no, 70-luvun kerrostaloasunnon olisi saanut alle 300 000, mutta siinä taas putkirempat yms. massiiviset remontit olisi tehneet asumisesta lähes yhtä kallista. Muutenkin asumisen taso on vähän toista uudessa rivitalossa ison perheen kanssa, joten siitä mielellään maksaa vähän enemmänkin.
 
"vieras"
Lainaa hieman alle 22 000 euroa. Laina on asuntolainan nimellä, mutta otettu remonttia varten.
Meillä on omakotitalo maalla, josta ei ole muuten velkaa. Nettotulot 3500-4000 euroa/kk.
 
Meillä on kuukauden sisällä valmistuva omakotitalo, johon olemme ottaneet lainaa 50000€. Omaa rahaa siis on ollut rakentamiseen. Tosin nykyään ei kai ole edes mahdollista rakentaa kokonaan lainarahalla. Meitä on 6, pian 7. Tämä nykyinen asunto, jossa asumme on vielä vähän kysymysmerkki, että mitä sen kanssa teemme. Odotamme, että julkisivuremontti ensin valmistuu. Sitten jos myymme tämän, niin olemme velattomia. Toinen vaihtoehto on laittaa tämä vuokralle. Tulot on nettona n. 4000€. Mies töissä ja minä kotihoidontuella.
 
..
N. 5500e bruttotulot, lainaa noin 150000. Lapsia 4. Ihan ok pärjätään, mutta en ymmärrä miten jotkut näillä tuloilla makselee lainaa tuplamäärän meihin verrattuna?! Minä tykkään kuitenkin syödäkkin ym :D
 
"Mä vain"
En muista mitä lainasumma oli alun alkaen, markkoina.
Hmm.
Maksettu kuitenkin 10v ja jäljellä vajaa 60 000€.
Tulot vuodessa brutto yhteensä noin 55 000€.
Perhekoko 2 + 2, omakotitalo, reilu 100 neliötä, käytettynä, täysin rempattu nyt kattoa myöten.
 
"hmmm"
N. 5500e bruttotulot, lainaa noin 150000. Lapsia 4. Ihan ok pärjätään, mutta en ymmärrä miten jotkut näillä tuloilla makselee lainaa tuplamäärän meihin verrattuna?! Minä tykkään kuitenkin syödäkkin ym :D
Mä en ymmärrä mihin ihmisillä menee sitä rahaa, kun eletään mun mielestä tosi hyvin ja meillä samat tulot, laina melkein tupla. 25v on kyllä maksuaika, mutta kuitenkin. Auto on käsirahalla ostettu eikä paljoa tarvi ajella kun bussi menee asunnon edestä. Kaukolämmössä säästää toki ja oma tontti. Muuta en keksi.
 

Yhteistyössä