paljonko teillä on asuntolainaa ja millaiset tulot?

  • Viestiketjun aloittaja talolaina
  • Ensimmäinen viesti
pieni perhe
Nettotulomme ovat yhteensä 3000e. Otimme 95 000e lainan, kun ostimme ensiasuntomme, omakotitalon, 2008. Siis koko talon hinnan verran lainaa. Nyt viisi vuotta myöhemmin sitä on jäljellä vähän alle 60 000.

Minä 34v, mies 35v ja lapsi 3v. Ei muita lainoja tai vippejä. Molemmilla vakituiset työpaikat, lapsi menee vasta nyt hoitoon.
 
"vieras"
paljonko teillä on asuntolainaa/oli asuntolainaa kun ostitte asunnon? millaisilla tuloilla? entä kuinka monta henkeä perheessänne on?
Meillä oli alunperin lainaa 230 000 e, yhteensä nettotulot vaihtelevat välillä 3000-5000 e/kk, koska palkat muodostuvat pohjapalkasta + bonukset + muut lisät. Pääsääntöisesti tulot ovat kuitenkin siinä 4000-4500 e/kk.
 
mamukas
[QUOTE="vieras";28694396]Meillä oli alunperin lainaa 230 000 e, yhteensä nettotulot vaihtelevat välillä 3000-5000 e/kk, koska palkat muodostuvat pohjapalkasta + bonukset + muut lisät. Pääsääntöisesti tulot ovat kuitenkin siinä 4000-4500 e/kk.[/QUOTE]

Sama!
 
"vieras"
Meillä ei ole lainaa, koska asutaan mun työsuhdeasunnossa. Bruttotulot mulla 7500e/kk + se asuntoetu, miehellä jotain kolmisen tonnia (en edes tiedä tarkkaan). Mulla sinkkuaikoina ostetussa asunnossa oli vajaan 100tonnin laina, jonka maksoin nopeaan pois.

Talo varmaan ostetaan jossain vaiheessa seuraavan vuoden-parin aikana.
 
"Neiti"
Nettotulot n. 5000 € (oon osa-aikaisesti töissä), lainaa otettiin alunperin n. 150 000 taloon, omaa rahaa oli myös. Ollaan velattomia alle nelikymppisenä. Sit voikin maksaa mökkilainaa ;). Muuta velkaa ei oo, paitsi muutama tonni vielä opintolainaa.

Ollaan vaihdettu pikkuhiljaa pienemmästä kämpästä isompaan ja nyt kun lapsi syntyi, ostettiin talo (arvo reilu 200 000 €). Päästiin jopa "lamavuosien" yli ihan ok, vaikka silloisen asunnon arvo laski ja menetettiin joitakin kymppitonneja.
 
"hmm"
[QUOTE="vierailija";28691729]Lainaa 200 000 euroa ja bruttotulot kaikkinensa n. 5000 euroa. Kolme lasta.

Miksi kaikki ilmoittavat nettotulonsa? Jos kysytään tuloja, niin yleensä sillä tarkoitetaan bruttotuloja.[/QUOTE]

Koska bruttotuloista ei voi arvioida mitään jos ei tiedä esim. tienaako mies yksin paljon vai molemmat. Aika iso ero nettotuloissa jos vain mies tienaa bruttona 5000 kuin jos molemmat tienais 2500 veroeron takia. Nettotuloista saa paremman kuvan perheen käytössä olevista rahoista.

Meillä nettotulot n. 3700 nyt kun olen äitiyslomalla, normaalisti n. 4500. Lainaa 230 te ja lapsia 2.
 

Yhteistyössä