Paljonko teillä neliöitä/vuokra/lapsia?

• Viestiketjun aloittaja "neliö"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
60m2, vuokra 1100e/kk ja meillä yksi lapsi. Asunnon kunto on hyvä, keittiö vasta rempattu, lautalattiat, kylppäri ja vessa hyvässä peruskunnossa (kaapit ja lavuaarit vasta uusittu), makkariin ollaan maalattu itse tehosteseinä (vuokranantaja tosin halusi maksaa).

2009 viimeksi peruskorjattu omakotitalo eli varsin hyvässä kunnossa vielä.
Lapsia asuu kotona 3/4 (neljäs osan aikaa).
Neliöitä noin 120 täydellä huonekorkeudella ja parikymmentä lisää yläkerrassa vinokaton alla.

Ei vuokraa. Eikä enää lainaakaan.
Muut asumiskulut noin 400 kuussa.
:)

"mammu"
Mikä tän kysymyksen tarkotus on? Mitä haet tällä? Asuntojen hinnathan on ihan eri hintaisia esim. pk-seudulla tai jossain pohjoisen jäkhällä joten ei oikein voi vertailla. Meillä 170m2m, ei vuokraa koska omistusasunto ja kolmas lapsi nyt tulossa. Talo hyvässä kunnossa, ei rempattavaa.

"höh"
Tosta puuttu vielä se, että paljonko perheen tulot. Mietin, minkähintaista vuokrakämppää voisin ajatella, en ole koskaan aikaisemmin asunut vuokralla (paitsi tietysti joskus opiskeluaikoina). Tienaan käteen 1800e/kk ja minulla on 5 lasta. Mies otti ja lähti. Pakko on muuttaa vuokralle, kun talosta saatu hinta menee lainan pois maksamiseen ja miehen ottamiin lainoihin. Great. Mies teki vielä itse ramppaa, josta aiheutui melkoisesti lisäkustannuksia, joten vaikka on tupaa maksettu, niin mitään ei jää.
Ja se on jänkhä, ei jäkhä :D

"Vieras"
[QUOTE="vieras";27394521]60m2, vuokra 1100e/kk ja meillä yksi lapsi. Asunnon kunto on hyvä, keittiö vasta rempattu, lautalattiat, kylppäri ja vessa hyvässä peruskunnossa (kaapit ja lavuaarit vasta uusittu), makkariin ollaan maalattu itse tehosteseinä (vuokranantaja tosin halusi maksaa).[/QUOTE]

Tää on jo aika kallis, noin pieneksi.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27394601]115m2, 550e, yksi[/QUOTE]

rakennuvuosi 1997, pari vuotta sitten rempattu pinnat vastaamaan tätäpäivää. vieressä erinomaiset liikunta-, kalastus-, marjastus- ja harrastuspaikat. Merelle ja hiekkarannalle n. kilometri, samoin keskustaan.

"alliina"
pieni peruskorjattu 50 luvun omakotitalo olisko neliöitä 85 + "vinttitila" jossa kaksi lasten huonetta. Lapsia 4 ja me 2 aikuista. Pieneltä voisi monesta tuntua, mutta meistä kodikasta ;) ja tontissa riittää lisätilaa jos käy sisällä ahdistamaan :) keväällä tarkoitus tehdä liiteristä lämpöeristetty tila jossa teini voi "asustaa". Ja asumiskustannukset lyhennyksineen n. 700e/kk

Yhteistyössä