Paljonko teillä menee viikossa rahaa kauppaan?

  • Viestiketjun aloittaja Yks äiti
  • Ensimmäinen viesti
lazy
Meillä menee kyllä vähän enemmän kuin 70 e. Vaikkei meillä oo vielä kuin 1 lapsi. :ashamed: Nooh,ehkä tulee niitä valmis ja puolivalm. ruokiakin ostettuja ja kahvileipää yms. kun ei aina jaksa(tai viitsi)itse leipoa. :/
 
ONNEKSI OLKOON!

Miten selviätte niin pienellä summalla? Meillä viisihenkinen perhe ja valmistan ruoan suurimmaksi osaksi itse. Kumpikaan meistä vanhemmista ei työpaikkaruokaile ja perheessä on yksi vaippaikäinen.
Kauppaan menee ruokaan ja muihin päivittäistarvikkeisiin noin 150 euroa viikossa.
 
tiuku123
Meillä 5 syöjää, 1 vaippaikäinen ja kauppaan menee vaihtelevasti 30-150e viikossa.
Jos on tosi vähän rahaa saan tuon 30 e helposti riittämään, mutta joskus tulee tuhlailtuakin ja herkkuja osteltua. Ja jos on kauppaan mennessä kaikki loppu (vaipat,wc- paperi, pesuaineet, mausteet, jauhot ym..) niin menee tietenkin enemmän, pelkät ruoka aineet eivät niin kalliita ole. Kauppalistan kanssa menee paljon vähemmän rahaa, kuin ilman sitä.
 
karhuemo
Meitä 5, 2 lapsista vielä vaipoissa. Rahaa menee n.70-120 e/vko ja minäkin olen kiinnostunut kuulemaan että miten teillä muilla menee niin vähän???? välillä on puhtia tarkkoihin ostoslistoihin yms. mut aina sitä ei vain jaksa. Leivotteko itse paljon ruoanlaiton lisäksi vai?
 
selina
riippuu kyllä ihan viikosta. nuukasti elellään, mutta joskus on tärkeää pistä pöytä kunnolla koreeks.

sääästövinkkejä: vihannekset kannattaa ostaa torilta (tai riippuu tietenkin siitä missä asuu), tulee paaaaljon halvemmaksi. jos menee juuri ennen sulkemisaikaa voi saada melkein ilmaiseksi. ostamme aina lauantaisin viikon hedelmät ja vihannekset ja säästämme pitkän pennin.

KUn leipoo itse karjalanpiirakat niin saa puolilmaisia välipaloja!
 
Ostamme vko:n ruoat kerralla+muut päivittäistavarat, niin silloin menee rahaa 70e-100e. Vko:lla täytyy täydentää kaappeja maidolla ja leivällä kerran tai pari. Perheessämme on 5henkeä. 7v.,5v.ja 10kk:n ikäset lapset.
 
äippä 80
Miten ihmeessä riittää 50 euroa vko:ssa ruokiin ym. påivittäis tarvikkeisiin neli henkisellä perheellä?
Meitä perheessä 4hlö, 2 ja 3 vuotiaat lapset toisella vaipat. Viikossa meillä menee noin 150-200 euroa ruokakauppaan jokus enemmän ja joskus vähemmän, mutta kuukaudessa yleensä n. 750 euroa. Syömme hyvin vähän mitään valmisruokia sillä ruuat valmistan itse ja mieskin käy päivisin kotona syömässä. Ja ruuat joita syömme on ihan tavallisia. Johtuuko suuret kauppalaskut suur syömäri miehestä vai mistä? olisi kiva saada vinkkejä että kiunka saada budjetti pienemmäksi kun kesällä perheemme lisääntyy taas yhdellä nyytillä. =)
 
Mörripörri
meillä menee 50-150?/viikko riippuu mitä kaapista puuttuu... Jos tarviin pesuaineita, muiden lisäksi nousee helposti 150? jopa ylikin. jos taas on kaikkea muuta ja vain maitoa, leipää ja vihanneksia tarvii ostella riittää toi 50? ihan kepeästi... :)

Niin meillä nelihenkinen perhe myös.
 
:attn:
Meillä menee n. 60 E/ viikko ruokiin (äiti, lapsi 10 kk, isä + koira). + päälle lapsen korvikemaidot, vaipat ja ruuat (jos ei pysty syömään samaa kuin aikuiset) + hygieniatuotteet ym. pesuaineet ...
Isä syö töissä, mutta se myös tietty maksaa.
Äidillä erikoisruokavalio (tuotteet vähän kalliimpia).
Eli oliskohan yhteensä jotain 80 E viikossa.

Ei kyllä tolla rahalla paljon herkutella ... herkut menee summan yli, jos rahaa on!!! No pysyypä ainakin hoikassa kunnossa!!! :)

HEINIS :wave:
 

Yhteistyössä