Paljonko teillä menee viikossa rahaa kauppaan?

  • Viestiketjun aloittaja Yks äiti
  • Ensimmäinen viesti
Hei vaan kaikki!
Miksi vertailla tuota eurojen kulutusta viikkotasolla. Sillä kun vertailee kulutusta kuukausittain niin saa todellisemman kuvan. Jo siksikin koska, joka viikko/päivä ei ole tarvetta ostaa samoja tuotteita.
Meillä tuo kuukausi tasollakin vertailu tuo tuosinaan melkoisia heittoja eri vuoden aikoina. Mutta pääsääntöisesti voisin sanoa ruokakauppaan menevän 250-350?/kk. Tähän on laskettu mukaan niin vaippa kuin muutkin hygienia tuotteet. Tuo 100?:n "heittokin" on mahdollinen kun ostetaan enemmän kerrallaan esim. vaippoja.
Meitä vakituisesti taloudessa 2 aik + 4 lasta, viides lapsi viikonloppuja.
ps. Tuon 250-350? lisäksi vaattet, kengät(niitä kuluu) jne. Kierrätystä käytetään ahkerasti hyväksi. Eikä alkoholi tai tupakka kulu meillä. Tuloilla ei mahtailla, mutta pärjätään, kun ollaan tarkkoja. :p

 
lyyyli
apua meillä kylla menee noin 120-140e viikossa kauppaan. haluaisin kyllä noita säästövinkkejä minäkin. 6 henkeä juo jo 15 litraa maitoa viikossa. enkä osta pihvejä. :(
 
Tarkistin tuon meidän eurojen kulutuksen ruokakauppaan. Se liikkuu siis tuossa 300-450? välillä. EI siis 250-350? niinkuin aijemmin kerroin. Sorry, ei tarkoitus huijata.
Vaan millä säästää ruokamenoissa.
No, yksi hyvä keino on "nöyrtyä" (itse en ole nöyryytystä kokenut), hakamaan silloin tällöin vaikkapa tuollainen EU-kassi. Siitä löytyy niitä perusraaka-aineita joksikin aikaa. Lisäksi ainakin täältä meidän asuinseudulta löytyy myös leipää jakava taho. Näillä avuilla ainakin me olemme saaneet hiukan säästöä aikaseksi. Leipähän on nykyään KALLISTA. :( (Ainakin meille se kelpaa.) Myös se auttaa ettei ostella limmppereita, sipsejä, kahvileipää yms. päivittäin. Toisaalta myös noilla puolivalmisteilla lasku kasvaa yllättävästi.
Toivottavasta oli apua jollekin.
Lisäksi meillä ei käydä joka päivä kaupassa. :p
 
Nyt kun aloin oikeen laskea, niin paljon menee... kyllä taitaa n. 200 euroa viikossa kaikkiaan mennä. Ollaan viisihenkinen perhe, nuorimmainen yksivuotias. Olen varmasti vähän turhan kranttu ruuan suhteen, harvoin ostelen lihapullia ja nakkeja. Eli siis voisin tarkistaa ostamisiani vähän paremmin, mutta toisaalta tämä toimii meillä näin =)
 
Ihmettelen vieläkin, miten esim. nelihenkisellä perheellä voi riittää 50 euroa viikossa ruoka- ym. päivittäisostoksiin. Onkohan laskuvirhe vai onko niin , että isäntä ja emäntä käyvät molemmat kaupassa ja julkistavat vaan sen menon, joka heiltä manee?
Meillä viisi syöjää, joista yksi vaipoissa ja kumpikaan meistä vanhemmista ei työpaikkaruokaile. Eineksiä emme juuri käytä, paljon syödään perunaa ja kastiketta ja tarjousjauheliharuokia. Maitoa menee 4 litraa päivässä eli 30 x 4l kuukaudessa =120l kuukaudessa.
Jos maitolitra maksaa 70 cent/tölkki, niin pelkkään maitoon menee 84 ekeä kuussa. Vaippapaketteja menee kaksi eli noin 14e x 2=28e.E
li vaipat ja maidot on jo 112 euroa.
... ja nelihenkisellä perheellä voi ruokamenot olla 200 euroa kuukaudessa? IHMETTELEN!! Mua kiinnostaa ihan oikeesti, että onko jollain oikeesti noin pienet talousmenot vaiko vain huonoa kirjanpitoa??
MUKAVAA KESÄNODOTTELUA KAIKILLE!! (Kesällä ruokamenot karkaavat varmasti, kun pitää ostaa mökille kaljaa, siideriä, makkaraa ja pihvejä ja kaikki vielä tuplaten tai triplaten vieraita varten).
 
Edelliselle sen verran, että meillä (4hlö/3hlö juo maitoa)menee 1litra maitoa/päivä. Lapset ovat tosin päiväkodissa päivällä kun me töissä, kumpikaan ei työpaikkaruokaile. Rahaa menee kaikkiin ostoksiin sisältäen pesuaineet 50-100?/vko.
Kirjaa on pidetty koko talvi, eli ei vain yhden kuukauden juttu.
 
äppyrä
me käydään kerta viikossa isoilla ostoksilla, ja aina menee 150-180 euroa! Siinä on kyllä mukana vaipat ja vellit ja pesuaineet ja muut. Lisäksi sitten käydään vielä välillä lähikaupassa...
 
duuri
En tiedä onko mainittu jo, mutta joillakin leipomoilla on myymälöissään puoleen hintaa samoja tuoreita leipiä kuin kaupoissa. Mä ostin viimeksi muovikassillisen hyviä leipiä (ruispalat, täyshyvä) 5 e:lla. Eli leipomoiden myymälät kannattaa käyttää hyväksi,jos ei jaksa itse leipoa leipää.

Meillä vain 2 aikuista ja vauva ja meilläkin menee 60e viikossa tai 250e kuussa ruokaan ja taloustarvikkeisiin kevyesti.
 
garfield -69
Kuulostaa kyllä joillakin ihmeen pieniltä noi ruokamenot. Meillä on seitsemän lasta ja kaksi aikuista. Ruokaan menee ainakin 150-200e viikossa. Sisältää vaipat (kaksi vaipoissa), tuttelit pesuaineet yms. Kuukausitasolla ruokakauppaan menee 800-1000e. Emme osta valmisruokia, leivon itse.
 
fru
Ihmettelenpä samaa kuin moni muukin; meillä menee 100 euroa viikossa pelkkään ruokakauppaan vaikka meiton vain kaksi! Eikä edes raskita ostaa kahvileipiä tai mitään kalliimpia juttuja. Mulla on kyllä luontaisesti gluteeniton ja maidoton ruokavalio, niin että se kyllä nostaa kustannuksia, enkä uskalla edes laskea, kuinka paljon, koska vaihtoehtoja ei ole.
 
kuumeilija
Niistä rahoistahan se kaupalle on annettava mitä on. Meillä 3 henkeä ja toisinaan ei ole kuin 20? viikossa kauppaan, mutta ihan terveellisesti ja monipuolisesti meilläkin syödään. Jos rahassa ei tiukkaa niin sitten 40-50? sisältäen jo herkkuja sun muuta ylimäärästä.
 
mun mielestä aika hankalaa tollanen kulujen vertailu sillä tuotteiden hinnat vaihtelee kaupoittain ja paikkakunnittain.
Pikkukaupat kalliimpia kuin isommat jne. Pikkukaupoissakin hintaerot tuntuu välillä päätähuimaavilta :eek:
me ku asutaan täällä ihan korvessa missä ei isoja kauppoja ole ku 100km päässä niin kulutkin on sen mukaiset, kerran laskeskelin huvikseni et jos asuis esim. Oulussa niin kulut miltei puolittuisivat.
Että niin hurjaa täällä =)
 
Norrsu
Meillä on yksi lapsi 3kk, eli hän ei vielä paljon muuta syö kun rintamaitoa, toki vaippoihin ja korvikkeisiin (jos tarvis) ja velliin menee mutta muuten ei. Eilen teimme viikon ostokset ja meni 45e eli se on se aika normaali! Vaipat haemme lidl:stä, selvää säästöä!!! 14c/vaippa!

Ja tuohon 45 euroon kuuluu myös turhia ostoksia kuten herkut.. tai no miehen mielestä ovat turhia, minulle elintärkeitä ;)

 
rippis

Meillä on viisihenkinen perhe nuorin 7 seuraava 12 ja kolmas 14v.
Voin kertoa että meillä menee paljon ruokaa, mutta jos osaa järkeillä niin saa kyllä rahatkin riittämään. Lapsemme ovat kaikki poikia..

Sanoisin että, noin 100e,viikossa...

t.Rippis
 

Yhteistyössä