Paljonko teillä menee rahaa lasten joululahjoihin?

"Vieras"
Heips.

Niin meillä ipanat toivoo 3D ds ja olenkin sanonut, ettei tipu.

Nehän maksaa melkein 200 e per masiina.

Paljonko teillä siis menee lasten joululahjoihin?

Onko teillä joka ipanalle kiinteä summa? Saavatko kaiken minkä toivovat vai sovitteko lahjat lasten kanssa etukäteen?

Kertokaas miten teillä toimitaan joulunsuhteen.

Ap, voisitteko ostaa yhden konsolin yhteiseksi, ja kaikille siihen omaksi joku mieluisa peli? Ja sitten teette säännöt peliajoista ja vuoroista (esim. joulupäivänä vanhin saa pelata, muut sitten jos hän tekee jotain muuta. Tapanina on keskimmäisen vuoro jne.)

Ja itse kysymykseen liittyen, meillä on yksi lapsi 1,5v. Lahjat on jo ostettu, niihin meni noin 100e, 5 pakettia. Jos vielä löytyy jotain mieluista niin sitten ostan vähän lisää.
 
Näippä
Meillä käytettiin 500e/ lapsi kun kaikki asuivat kotona. Heitä siis 3, isommat tytöt ja pieni poika.
Nyt tytöt 20v ja 17v ja poika 8v ja ollaan sovittu että tytöt saavat itse valita lahjansa ja me annetaan tytöille 50e rahaa jotta voi ostaa pikkuveljelle lahjoja.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29124638:
Mitä te ostatte, kun menee noin paljon rahaa? Mä en oo ikinä ostellu leluja, onko ne oikeesti noin kalliita et menee satoja euroja?
Saako teidän lapset kaikki lelunsa sitten lahjaksi? Lelutonta lasta ei nykypäivänä olekaan.

Meilläkin riitti mainiosti satanen ennen kouluikää. Silloin kallein yksittäinen lahja maksoi ehkä 40-50€. Tähän auttoi, kun käytti hyväksi tarjouksia eikä ostanut aina sitä uusinta hittilelua, kun sellaista ei vielä osannut toivoakaan. Koululainen osaa jo toivoa, ja vaikkapa iso legopaketti yksinään saattaa maksaa ton satasen. Uudet konsolipelit ei ihan niin paljon kappaleelta, muttei paljon puutu. Kaikkea toivomaansa ei tietenkään saa, mutta on kiva edes jotain toteuttaa. :)
 
[QUOTE="Ami";29124626]0 eur omille lapsille. Kummitytölle ulkomaille ostin Mimi ja Kuku CD:n 10 eur.

Omat lapset ovat 1 ja 3 vuotiaat, he eivät paljon vielä lahjoja kaipaa. Menemme Mummolaan jouluksi ja sieltä lahjoja saavat ihan liikaa. Ainakin viime vuonna, meni Mummolta, ja sisaruksiltani lahjojen hankinta ihan överiksi. Lahjoja oli kaksi säkillistä! Lapsia oli 4 pikkuista, kaikki alle 4 v. (myös veljen lapset). Eivät todellakaan olisi tarvinneet kuin 1-2 pakettia per tenava. Päätimme miehen kanssa, että nyt emme osta itse mitään.[/QUOTE]

Me mennään myös mummoloihin jouluksi, mistä tulee säkkikaupalla lahjoja (lapset 1v ja 4v.) niin itse ei osteta mitään, ellei satu jotain fiksua/tarpeellista naaman eteen.
 
"vieras"
Kahdelle lapselle yhteensä varmaan lähenee tonnia... tai no jospa pysyttäis siinä 600e niin sitten olisin tyytyväinen. Pelikonsoli yhteiseksi, siihen lisähärpäkettä ja pari peliä molemmilla, siitä tulee jo viitisensataa, jotain pientä ehkä lisäksi, karkkia, kirja tms. Isovanhemmilta sitten saavat lisää.
 
Varmaankin sellainen tonni menee noille omille pojille ja sitten kummilapset päälle.

Molemmat toivoo yhtä isompaa lahjaa ja sitten saavat siihen muuta sälää päälle, pari pleikkapeliä, vaatteita, karkkia jne.
 
Keskituloinen
Meillä ei mene juuri yhtään rahaa lasten joululahjoihin. Anoppi ja vanhempani ostavat niin tolkuttoman paljon lahjoja (vaikka sanoo että älkää liioitelko!), ettemme itse ole yleensä ostanut mitään, ainakaan leluja. Ennemmin sitten sellaista tarpeellista, mitä pitäisi muutenkin ostaa. Lapset vielä pieniä (1 ja 3) joten eivät vielä osaa vaatia kalliita juttuja. Sitä aikaa odotellessa säästämme :)
 
tuittulikka
Ja lisään vielä että sukulaisilta ei tul yhtä ainutta pakettia. Kummit ostavat yhen omalle kummilapselleen, jos edes osa heistäkään muistaa. Lahjojen päälle jouluruoat, toista tonnia menee niin et kolina käy. Mies saa onneks yli tonnin veronpalautukset.
 
meillä näin
Kaksi lasta ja pyrin, että lahjat saisi alle 400 eurolla. Nyt jo ostettuna molemmille digikamerat ja jumpsuitit. Rahaa noihin meni yht. 200 €. Lisäksi vielä joulun alla ostan jotain toivelahjaa.
 
meillä näin
Meillä lapset 2 ja 4, lahjoihin menee 100-150 e per lapsi. Ostellaan aina pitkin vuotta hyviä löytöjä kaappiin :) Ja sit tietty kuunnellaan toiveita, joita tuollla vanhemmalla ainakin riittää ;)
 
"Vieras"
[QUOTE="jaa-a";29124521]Vaikea sanoa kun en yhtään tiedä mitä noille ostaisi, koululaisia ovat ja molemmilla on uudehkot puhelimet ja tabletitkin löytyy..[/QUOTE]

Juu mulla täysin sama tilanne.
 
"aloittaja"
aikamoisia summia jotkut pistää haisemaan joululahjoihin. Itse tuossa jutustelin mukuloiden kanssa ja ehdottelin jopa sellaista, että ostettais jotain koko perheelle, ei ostettais yksittäisiä lahjoja. Noh asia on nyt harkinnassa. Jos se ei mene läpi niin kyllä maks 100 e per lapsi saa riittää.
 
"Minna"
Itse en ole ostanut vielä yhtään mitään. Meillä on monta lasta ja tulot on pienet. Ajattelin silti ostaa niille yhteiseks jotain pleikkarin pelejä ja koitan jos edes jomman kumman puolen isovanhemmat ostaisivat vaikka kylpytakit niille jotka tarvii ja jotain muuta muille. Joidenkin lasten kummit ostavat yhdet lahjat/oma kummi lapsi. Isovanhemmat ehkä voivat ostaa yhdet. Miehelleni kans pitäisi ostaa jotain ja samoin kummankin vanhemmille. Itse saan ehkä yhden lahjan myös jos olen kiltti :) Rahaa kulutan ehkä 50e-150e lapsiin ja muille ehkä 50-100e.
 

Yhteistyössä