tsiisus
\
entäs lahja vero?? #&%?$!* kannattaisko miettii tota itsenäistymistä jos pentukin on..hei haloo jos ei oo varaa itse maksaa vuokraa/elättää itseään ni miten muksun kanssa..luulen että vanhempanne antavat siksi sitä rahaa koska menettäisitte hyvin äkkiä pennun sos.viranomaisille kun teillä ei ole massia..kyl jokaisen AIKUISEN..HUOM AIKUISEN (sinähän olet itsekkin täys kakara)on kyettävä huolehtimaan laskuista..antaisivat ennemin sen rahan lapselle suoraan vaikka säästötilille ja laittais tollasen lelli pennun koulunpenkille niin tulevaisuudessa on ammatti ja varaa hankkia edes ne vuokrarahat...
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 01:31 äippä87 kirjoitti:Minä olen 19,mies 20 ja poika 2kk
Rahan meno riippuu toki kuukaudesta,mutta suurinpiirtein:
Vuokra+vesi+sähkö+netti+autopaikat = noin 750euroa kuussa
Ruokakauppa laskuihin menee 500-1000e kuussa. Tuohon sisältyy siis ruokien lisäksi pesuaineet,vessapaperit, vaipat+muut vauvan tarvikkeet. Meillä menee tosi paljon ruokakauppaan,koska teen joka päivä kunnon salaatin ja kunnon ruokaa, paljon hedelmiä. Ostan iltasanomat joka päivä Välillä herkkuja koriin. Kaneja meillä on myös kaksi,joten niihin menee n 20euroa kuussa.
Vauvan vaatteet: 40euroa/kk
omat vaatteet,meikit yms: n 100e/kk
puhelilaskut yhteensä; n 80e
muu huvittelu,kuten ravintolassa syöminen tai leffan vuokraus: n 40e/kk
Kuntosalimaksut: 30e/kk
Meillä on kaksi autoa, toinen aika uusi,toinen melko vanha. Vakuutukset ja muut maksut vuodessa yhteensä n 2000euroa. Bensoihin menee kuussa ehkä 50euroa.
Meillä ei ole velkaa. Rahaa saadaan lapsilisä 100e+asumistukea 300e+miehen opintotuki n 200e ja satunnaiset työt n 300e ja mun äippäraha 300e. Omat vanhempani maksamat meille vuokran ja muut asumiskulut, samoin mulle puhelinlaskut ja auton kulut ja tilaamani lehdet. Mieheni vanhemmat taas antavat meille 30euroa kuussa. Omia säästöjämme käytämme myös.
Myös muut sukulaiset ovat innoikkaita avustamaan ihan vapaaehtoisesti.
entäs lahja vero?? #&%?$!* kannattaisko miettii tota itsenäistymistä jos pentukin on..hei haloo jos ei oo varaa itse maksaa vuokraa/elättää itseään ni miten muksun kanssa..luulen että vanhempanne antavat siksi sitä rahaa koska menettäisitte hyvin äkkiä pennun sos.viranomaisille kun teillä ei ole massia..kyl jokaisen AIKUISEN..HUOM AIKUISEN (sinähän olet itsekkin täys kakara)on kyettävä huolehtimaan laskuista..antaisivat ennemin sen rahan lapselle suoraan vaikka säästötilille ja laittais tollasen lelli pennun koulunpenkille niin tulevaisuudessa on ammatti ja varaa hankkia edes ne vuokrarahat...