ite en pidä itteeni enää teini äitinä vaikka vm 87 oonkin joten eipäs taas yleistetä, ei kaikki oo samanlaisia, jotkut osaa elää omillaan, jotkut ei.Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 15:48 ei oo ei tuu kirjoitti:Kyllä joillain on helppoa kun vanhemmat kantaa vastuun nuoren äidin elämästä. tuosta sen huomaa kuinka helpotta teini äidit pääsee, kun ei ole vastuuta, mitä kantaa. helppohan niitä lapsia on taloudellisesti tehdä kun muut maksaa viulut. mitäs sitten kun olette täysi ikäisiä, ja avustus loppuu...ainakin jossain vaiheessa???
itse olen yhden 5kk vauvan yksinhuoltaja. kukaan ei koskaan minun suvustani, perheestäni ole minua rahallisesti avustanut vuokrissa tms. omillani olen pärjännyt.
tuloina on äitiysraha 342e /kk
Lapsilisä yh korotuksineen n. 134e/kk
elatusmaksu 130e/kk
asumistuki 314e/kk
yhteensä: 920e/kk
siitä kulut:
vuokra 417e/kk
sähkö 25e/kk
ruoka+vaipat+vastikkeet yms, n. 300e /kk
osamaksulla pesukone ja lipasto 50e/kk
=792e
+ siihen laskut
vauvan kirjakerho n.25e/kk
puhelinlasku n.30e/kk
muut laskut 50e/kk
=897e
loput sitten jää pakollisten menojen jälkeen huvitteluun yms...eli ei paljoa! :/
eläisitte he*vetin teinit omillanne niin tietäisitte elämästä jotakin muuta! en ole kateellinen tms...vaan todella ihmeissäni, miten nämä vm. 87 äidit tekee lapsia jos ei edes osaa omasta elämästä ottaa vastuuta!!
totta, tyhmä ei oo se joka ottaa...Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 12:21 hemppa kirjoitti:Kyllä mekin pärjättäisiin ilman kenenkään apua. Mutta jos ilmaista rahaa saa,niin kuka jättää ottamatta.
ketään en ite ainakaan haukkunu, kommentoin vaan sitä asumistuki asiaa niillä sanoilla jota ite sain vastaukseksi kelalta.Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 20:47 ai jai kirjoitti:Siis viitaten keskustelun alkupuolen viesteihin!
viilaan nyt pilkkua, kun sanoit että vastata kysymykseen tai pitää pää kiinni.Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 20:45 ai jai kirjoitti:Uskomattoman kateellista ja katkeraa väkeä! Eihän se ole keltään muulta pois jos vanhemmat maksaa lasten menot! Kyllä meilläki maksais ihan varmasti jos ois tarvetta. Turha on haukkua kateellisena täällä vastatkaan vaan kysymyksiin tai pitäkää päänne kiinni. Miksei kelalta voi olla asumistukea vailla vaikka joku muu maksaa vuokran? Samallalailla siihen on oikeutettu. Voisitte vaikka onnitella ja olla onnellisia puolesta jos toisella on hyvä elämäntilanne rahallisesti eikä aina tarvi olla aukomassa päätä?!
Mahdotontako?
niin, et siis lukenut koko tekstiä. ite en oo pätkääkään kateellinen muille, koska pärjätään vallan mainiosti, ottaa vaan päähän kun joillain tapana rehvastella sillä ettei mitään tarvii tehdä ja kaikki tuodaan valmiina eteen. way to go :flower:Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 16:52 Vieras kirjoitti:En lukenut koko tekstiä läpi, mutta haluaisin kysyä yhtä asiaa..
Kuinka, se että vanhemmat vapaehtoisesti auttavat lastaan (oli minkäikäinen tahansa) tekee tästä lapsesta työtävieroksuvan pummin?
Jos on mahdollista elää vähän leveämmin, koska äiti, isä ja muut sukulaiset OMASTA, VAPAASTA TAHDOSTAAN haluavat auttaa, niin miksi haluaisi välttämättä kituuttaa?
En ymmärrä joidenkin logiikkaa, taitaa olla kateuden peikko joka puhuu!
Onhan se opiskelu esimerkiksi kovin paljon helpompaa, jos ei tarvitse olla kaikki vapaapäiviä ja viikonloppuja töissä...
sulla menee vellit ja puurot aika pahastikki sekaisin.Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2007 klo 12:59 Marissa kirjoitti:Mietin tässä, että eikö kelan pitäisi ottaa sitten vanhempien tuloista laskelma, että onko perhe oikeutettu asumistukeen, jos he vuokran maksavat??? Tuloistahan se katsotaan miten paljon asumistukea saa. Itse olen sitä mieltä, että jos tekee lapsia, pitää myös osata huolehtia itsestäänja lapsestaan, ilman vanhempien rahoja! Sitähän se aikuisena oleminen on, että kannetaan vastuu itsestä ja perheestä. Sain ensimmäisen 19vuotiaana, eikä kukaan auttanut. Ja olen siitä onnellinen, koska en olisi ikinä oppinut elämään itsenäisenä, jos aina olisi joku kantamassa vastuun puolestani. Raha ei kasva puussa eikä maassa, vaan sen eteen on tehtävä paljon työtä, jos meinaa saada jotain.