Paljonko teillä menee lasten hoitomaksuihin kukaudessa raha

Niin siis meillä on kaksi lasta, 1-vuotias ja 2,5-vuotias, eli molemmat menis hoitoon... Kyllähän 400 euroa kuukaudessa on ihan pirusti hoitomaksuihin... :eek: Hittolainen... :/ Pitäs vissiin saada hyväpalkkainen työ että on järkeetä lähtee. Vaan pakko lähtee ku ei rahat enää riitä! Ristiriitasta...
 
jenni87 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 09:58 Tinttarella kirjoitti:
Niin siis meillä on kaksi lasta, 1-vuotias ja 2,5-vuotias, eli molemmat menis hoitoon... Kyllähän 400 euroa kuukaudessa on ihan pirusti hoitomaksuihin... :eek: Hittolainen... :/ Pitäs vissiin saada hyväpalkkainen työ että on järkeetä lähtee. Vaan pakko lähtee ku ei rahat enää riitä! Ristiriitasta...
Niin, sepä se. Siksi ajattelinkin, että parempi olla sitten kotona lasten kanssa... Saan kumminkin kodinhoidontukea kohta ja kaupunkilisääkin, ja esikoisestaki varmaan jotain... saisin varmaan töissä just hoitomaksujen verran enempi eli ei jäis yhtää enempää mitää käteen...
 
meillä on siinä mielessä hyvä tilanne että ukko tekee aamut, mä sitten meen iltaan (16-21) ja teen viikonloppuja. jää ukon tili mun tili ja vielä kodinhoidon tuki. mutta kyllä mä silti haluaisin että oltais ennemmin kaikki yhtä aikaa kotona. ei vaan ole mahdollista tällä hetkellä :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 09:58 Tinttarella kirjoitti:
Niin siis meillä on kaksi lasta, 1-vuotias ja 2,5-vuotias, eli molemmat menis hoitoon... Kyllähän 400 euroa kuukaudessa on ihan pirusti hoitomaksuihin... :eek: Hittolainen... :/ Pitäs vissiin saada hyväpalkkainen työ että on järkeetä lähtee. Vaan pakko lähtee ku ei rahat enää riitä! Ristiriitasta...

no se et teil menis toi täysi maksu nii tarvitaan tuloja

Korkein päivähoitomaksu 200 ?/kk tulee, jos perheen tulot ovat enemmän kuin
2.658 ? 2 henkisellä perheellä
3.260 ? 3 henkisellä perheellä
3.876 ? 4 henkisellä perheellä
 
Hirvittävän kallista laatuun nähden mielestäni on hoitomaksut. En ymmärrä kun jotkut sanovat halvaksi. Miten normaalipalkkainen, jolla nettopalkka vähän yli 1000 euroa, maksaa siitä vielä 300-400 hoitomaksua... jää tosi paljon ruokarahaa kun työssäkäyminen maksaa itsessään.
 
hei
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 10:25 vieras kirjoitti:
Hirvittävän kallista laatuun nähden mielestäni on hoitomaksut. En ymmärrä kun jotkut sanovat halvaksi. Miten normaalipalkkainen, jolla nettopalkka vähän yli 1000 euroa, maksaa siitä vielä 300-400 hoitomaksua... jää tosi paljon ruokarahaa kun työssäkäyminen maksaa itsessään.
jos molemmat vanhemmat käy töissä, niin maksuthan menee periaatteessa puoliksi, eli jos hoitomaksu 380 euroa niin molemmilta 190 palkasta pois.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 10:28 hei kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 10:25 vieras kirjoitti:
Hirvittävän kallista laatuun nähden mielestäni on hoitomaksut. En ymmärrä kun jotkut sanovat halvaksi. Miten normaalipalkkainen, jolla nettopalkka vähän yli 1000 euroa, maksaa siitä vielä 300-400 hoitomaksua... jää tosi paljon ruokarahaa kun työssäkäyminen maksaa itsessään.
jos molemmat vanhemmat käy töissä, niin maksuthan menee periaatteessa puoliksi, eli jos hoitomaksu 380 euroa niin molemmilta 190 palkasta pois.
Niin, mutta kun asiaa kuitenkin ajattelee että mikä hyöty on käydä molempien töissä. Meillä menee miehen palkka asuntolainaan ja muihin laskuihin. Itse käyn ruokakaupassa.
 
hei
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 10:36 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 10:28 hei kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 10:25 vieras kirjoitti:
Hirvittävän kallista laatuun nähden mielestäni on hoitomaksut. En ymmärrä kun jotkut sanovat halvaksi. Miten normaalipalkkainen, jolla nettopalkka vähän yli 1000 euroa, maksaa siitä vielä 300-400 hoitomaksua... jää tosi paljon ruokarahaa kun työssäkäyminen maksaa itsessään.
jos molemmat vanhemmat käy töissä, niin maksuthan menee periaatteessa puoliksi, eli jos hoitomaksu 380 euroa niin molemmilta 190 palkasta pois.
Niin, mutta kun asiaa kuitenkin ajattelee että mikä hyöty on käydä molempien töissä. Meillä menee miehen palkka asuntolainaan ja muihin laskuihin. Itse käyn ruokakaupassa.
mutta kait siitä työssäkäynnistä jotain hyötyä on, esim. mulle jolla ei oo paljon työkokemusta, joten vaikee saada töitä
 

Yhteistyössä