Paljonko teillä menee kuukaudessa viinakauppaan?

• Viestiketjun aloittaja Kerttu72
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Itselläni menee 0 euroa vuodessa, koska en käytä alkoholia ollenkaan. Mies hakee konjakkipullon muutaman kerran vuodessa ja juo siitä harvakseltaan pienen hörpsyn, lähinnä "unilääkkeeksi". Muuten ei käytä hänkään alkoholia. En tiedä paljonko nuo konjakkipullot maksaa.

"Miira"
Kyllä taas on valehtelijat liikenteessä!!!

Suomalaiset kuluttivat viime vuonna alkoholia 9,6 litraa 100 %:ksi alkoholiksi muutettuna. Kuka tuon alkoholimäärän on juonut, kun kukaan ei tunnu sitä käyttävän, joko ollenkaan tai "ihan toooosi vähän"? Tuskin näillä viinan hinnoilla muualtakaan sitä tullaan hakemaan...

Voi tätä ulkokultaista kansaa :D :D :D
En mä ainakaan valehtele kun vastaan n.20-30€/vuodessa. Ap:han kysyi paljonko menee rahaa viinakauppaan. Miksi oletaan, että kaikki ostaa alkoholinsa Alkosta? Mä ostan ruokakaupasta siideriä tai olutta jos siltä tuntuu, että niitä haluan juoda.

Professional Griefer
[QUOTE="mami";28983846]Mitä te oikein juotte ja kuinka paljon? Ihan vaan mielenkiinnosta.[/QUOTE]

Minä juon kuohuviiniä ja valkoviiniä, aina samoja merkkejä jotka kumpainenkin puteli maksaa aika tasan 10e. Harvoin enää ostan sokerilitkuja, kuten siidereitä tai lonkeroita. Tässä kuussa olen juonut pullon viiniä, pullon skumppaa sekä muutaman, ehkä kuusi lonkeroa.

Mies juo viiniä ja olutta, annoksina aika saman verran kuin minäkin tai ehkä hieman enemmän, ja varmaan hällä uppoo se about sama summa omiin juomiinsa.

Mies ei juo ollenkaan, ja itse juon alkosta vain punaviiniä. Siihen menee ehkäpä sellaiset 20 euroa sitten kuussa. Muihin alkoholeihin (saunaolut) menee sitten varmaan se vajaa kymppi mitä nyt 6-pack maksaa. Lojuu niitä elokuussa ostettuja tuolla jääkaapissa varmaan vieläkin ainakin kaksi. Että kauheita juoppoja täällä.

iu
Ei mee Alkoon ees joka toinen kuukaus mitään, ehkä jotain jouluna ja juhannuksena siinä liikkeessä asioidaan. Mutta silloin tällöin ihan ruokakaupan olutostoksiin menee jokunen euro, jos saunakaljaa ukolla oikein kovasti mieli tekee.

sairaanhoitaja ja terkkari
Ostan viinipullon viikonlopuksi ja joskus kaksi, kun en osaa päättää, haluanko punaista vai valkeaa. Alkostahan se viini pitää hakea, joten arvio on 35-60e.

Ostan harvemmin siideriä tai lonkeroa kaupasta.Minusta kun ne ovat ylihintaista laatuun nähden- Alkosta saa hyvänmakuisia viinejä kahden-kolmen tiskiveden makuisen siideritölkin hinnalla.

"vieras"
Ennen meni n. 250e mieheltä ja minulta yhteensä. Kotitissuttelua. Sitten tapahtui herääminen ja juominen loppui kuin seinään, kiitos ihanan iltatähtemme. Eikä aikomustakaan palata samaan. Ikinä. Yök mitä touhua ja rahanhaaskuuta.

Noin 100€/kk, viiniä. Mökille tai siis saareen, ostetaan pöntöt, kotona satsataan enemmän laatuun ja ostetaan määrällisesti vähemmän mutta parempaa.
Siideriä tai olutta ostetaan harvemmin. Mies pitää oluesta, itse en oikein kummastakaan. Mun lempparit on skumppa, punkku ja konjakki silloin tällöin.

Yhteistyössä