Paljonko teillä on kenkiä ja laukkuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rietas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rietas

Vieras
Yritin googlettaa, vaan en vastausta saanut. Kiinnostaisi, minkä verran suomalaisnaisella on keskimäärin kenkiä ja käsi/olkalaukkuja. Meillä kun on mieheni kanssa hyvin eriävät mielipiteet siitä, mikä on ns. normaali määrä :D

Monetko kengät sinulla on? Puhutaan vaan omista, ei muiden perheenjäsenten kengistä. Entä laukkuja?

Itselläni on kenkiä jotain 40 paria ja olka/käsilaukkuja ehkä 20. Kaikki on edullisia, en tosiaan raski mitään kalliita merkkikenkiä tai -laukkuja ostella. Keskimääräinen kenkäparin hinta taitaa mulla olla semmoisen kolmekymppiä, laukku parikymppiä. Kalleimmat kengät lienevät kunnon lenkkarit, satkun pintaan.

En oo laskenut, mutta jos nyt villi veikkaus... sanoisinkohan 10 talvikengät, 10 kesäkengät ja 10 juhlakengät? Noin karkeasti ottaen?

Laukuista... 2 treenikassia, 4 kirjekuorilaukkua, mitähän siihen päälle, ehkä vajaat 10 jonkin sortin laukkua vielä. 15-20 laukkua yhteensä.

Viimeksi kun laskettiin noin 1,5 vuotta sitten oisko mulla ollut joku 70 paria kenkiä. Tuskin se määrä siitä on ainakaan laskenut... Laukkuja ei ole hirveästi, varmaan parisenkymmentä. (joista oikeasti käytän noin kolmea...)

Eli näin pienellä otoksella tuo minun määräni on aika keskiverto kuitenkin ;) (hyvä muistaa kun seuraava pari lähtee kaupasta mukaan ja mies ihmettelee...)

Mutta saiskos suurempaa otosta? Lisää vastauksia :wave:

Enkä pahastu hyvistä vinkeistä kenkien säilyttämiseen. Mihin mahdutatte omanne?

Kenkiä varmaan sellaiset about 30paria.
Laukkuja taitaa olla viisi, en ole laukkuihminen, usein olen liikkeellä ilman laukkua.

Noi laukut on kaikki hintaluokaltaan siinä 100-150euron pintaan, en osta usein uusia laukkuja joten haluan että laukku kestää aikansa.
Kengissä tykkään myös laadusta, keskimääräinen hinta kenkäparillani on varmaan about 80e.

Ja se säilytys... voi apua. :D Ei ole antaa vinkkejä, vastaan voin kyllä sellaisia ottaa! Mulla kauden kengät on eteisessä, muut sullottuina pahvilaatikoihin vaatekaappeihin.

[QUOTE="eee";25852305]Ja se säilytys... voi apua. :D Ei ole antaa vinkkejä, vastaan voin kyllä sellaisia ottaa! Mulla kauden kengät on eteisessä, muut sullottuina pahvilaatikoihin vaatekaappeihin.[/QUOTE]

No niinpä :D Mutta siltikin eteisen kenkähyllyt ja -kaapit tursuaa ja ne varastossa olevat on sitten aina hukassa kun tarttis.

Oma vaatehuone kengille, ehkä? B)

Säilytysvinkkejä ei ole antaa, omat kenkäni on nyt osittain vaatehuoneessa, osittain tollasessa söötissä kasassa eteisessä kun toi lapsi menee ne aina sekottamaan ja heittelee pitkin kämppää. :D

Olisikohan tuon 40 paria kaikkineen. Keskimääräinen kenkä kyllä minulla on varmasti satasen, koska minusta halvat kengät ovat huonoja kävellä. En halua känsiä, vaivaisenluita tai rakkoja. Ja tosin mulla on iso jalka, joten niitä kokoja tehdään lähinnä merkkikengistä.

Laukkuja minulla onkin vähemmän. Tosin minulla on pelkästään retkeilyyn 3 reppua/rinkkaa :) Kaikkiaan varmasti alle 20.

Mulla ei ole ongelmaa kenkäsäilytyksestä. Meillä on iso lundia-kaappi eteisessä kengille, hanskoille ja laukuille.

Huh! Ompa teillä paljon kenkiä!Itse ajattelin olevani keskivertoa, kun omistan talvikengät, syyskengät, 2 kesäkengät ja 5 paria korkkareita. Ei siinä, kyllä minullekkin kelpaisi tuollainen kenkäkasa, ei ole vain varaa ostella kuin välttämättömät.

Järkyttäviä määriä :o

Itselläni on viitisen olkalaukkua, joka sekin tuntuu liialta kun käytössä on enimmäkseen vain pari. Pikkulaukkuja on pari; en juurikaan käy juhlissa joten niille ei oikeastaan ole käyttöä. Treenikasseja yksi, kuten myös yksi kauppakassi. Yksi matkalaukku. Eli 10 laukkua. En osaa kuvitellakaan tarvitsevani enempää.

Lenkkareita on kolmet erilaiset (eri tarkoituksiin), tennareita vähän liikaa eli neljät, ballerinoja kahdet, matalia nauhakenkiä kahdet, yhdet maiharit, yhden talvi"vaellus"kengät, kolmet hienot korkkarit ja kahdet nauhakorkkarit. Eli 18 paria, mikä tuntuu enemmältä kuin muistin... noistakin voisi helposti karsia ison osan pois eikä elämänlaatu kärsisi yhtään.

[QUOTE="huh";25852352]Huh! Ompa teillä paljon kenkiä!Itse ajattelin olevani keskivertoa, kun omistan talvikengät, syyskengät, 2 kesäkengät ja 5 paria korkkareita. Ei siinä, kyllä minullekkin kelpaisi tuollainen kenkäkasa, ei ole vain varaa ostella kuin välttämättömät.[/QUOTE]

Miten voit olla keskiverto, sillä sehän tarkoittaa että sinua vähemmän olisi noin puolella suomalaisista kenkiä...

Ihan järkevää olisi että käyttökenkiä olisi vähintään kaksi paria, jotta kenkä pääsee lepäämään ja hengittämäänkin. Talvella myös kuivamaan.

Itsellä ainakin kengät on ostettu hyvin monen vuoden aikana eli vuosittain en investoi 40 pariin kenkiä. Ehkä 5-6 pariin. Kengät kestävät kauemmin, kun niillä ei kävellä tauotta.

Mulla on noin 2*2 metrin tuulikaappi, missä se kenkäkaappi on, joten isoa tilaa se ei vie.

Meillä on niin omituisen mallinen eteinen ja siinä ei ole yhtään "ehjää" seinää, että kaappia sinne ei valitettavasti saa :( Naulakko mahtuu nipinnapin. Kenkätelineitä on jokunen, mutta niihinkin mahtuu aika vähän -perskeles, kun noilla muilla kin perheenjäsenillä on omat kenkänsä :D

Käytän yleensä kahta-kolmea eri laukkua, juhliin on olemassa viitisen kirjekuorilaukkua/iltalaukkua (ilman hihnaa, inhoan niitä hihnallisia). Käsilaukkuja aina välillä kertyy kaapin perukoille ja annan niitä sieltä pois tasaisin väliajoin.

Kenkiä ei ole paljoa, en ole kenkä-ihmisiä. Talvikenkiä on kahdet, sitten yhdet kaupunkisaappaat. Juuri ostin uudet nilkkurit kevääksi eli käytössä on kahdet nilkkurit sitten keväällä. Tennareita on kahdet, kumisaappaita yhdet, ballerinoja kolmet ja sandaleja muutamat. Niitä pitääkin ostaa kesällä, menevät varmaan rikki ihan pian.

Juhlakenkiä on neljät sellaiset, joista todella pidän. Jossain vaatehuoneen perukoilla on kassillinen kenkiä, joille en tiedä mitä tehdä. Ne on virheostoksia tai kyllästymisen takia siellä.

Nyt mulla on käytössä 7 paria kenkiä (kumisaappaat navetalle, lenkkeilykengät, kuomat omassa pihassa ulkoiluun, saapikkaat, hienommat nilkkurit, sisäpelikengät, korkkarit juhliin)

Käsilaukkuja on 4, joista kaksi pitäisi hävittää tai korjata ja kierrättää (hajoamassa), jäljelle jäävistä toinen on uusi nahkainen käsilaukku ja toinen kangaskassi jossa kulkee treenikamppeet. Lisäksi jossain vintillä on ehkä pari pikkulaukkua juhliin.

Kesäksi/kevääksi mulla on ehkä kahdet sopivat kengät. Mulla kasvoi raskausaikana jalan koko eikä ole palautunut, joten olen joutunut hankkimaan kaikki kengät uudestaan. Kesäksi aion kyllä ostaa enemmän kenkiä, mutta en tarvitse mitään hillitöntä varastoa, kun ihastun aina muutamiin niin että haluan pitää niitä lähes aina. Jos mulla olisi kymmeniä kenkiä ja laukkuja, suurin osa jäisi varmaan käyttämättä. Ostan yleensä vain tarpeeseen ja hyvälaatuista. Voin maksaa aika isonkin summan esim. käsilaukusta, joka tulee jatkuvaan käyttöön ja palvelee vuosia. Nuo pois lähtevät laukut ovat nelisen vuotta vanhoja halpoja keinonahkalaukkuja, joita haluaisin vielä käyttää jos eivät olisi hajoamispisteessä. Korvaajaksi ostin nahkaisen design-laukun, eikä toivottavasti tarvitse hetkeen lähteä käsilaukkuostoksille :D

En jaksa ruveta laskemaan mutta ehkäpä noin reilu 20 paria kenkiö. Korkeintaan 30.

Laukkuja taas ei ole paljon mitään koska en koskaan löydä mieleisiä tai jos löydän niin ne on tuhottoman kalliita. Pikaisella laskulla niitä on 6.

Yhteistyössä