Paljonko teillä on kenkiä ja laukkuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rietas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ennen mulla oli lähemmäs 100 paria kenkiä ja varmaan ~25 laukkua.
Nyt oon myyny kirpparilla ne oikeesti käyttämättömät ja nykyisin ostan vähän laadukkaampaa ja todella harvoin.

Nyt kenkiä ~12 paria ja yksi iso musta arkilaukku, pari reissukassia ja hihnallisia pikkulaukkuja.

Täytyi käydä laskemassa. Vaatehuoneen kenkähyllyssä 47 paria korkokenkiä. Ne ovat käytössä olevia. Sitten varastosta löytyy 3 pahvilaatikollista sellaisia joita en ole raaskinut heittää pois vaikka eivät ole muodikkaita tällähetkellä (korko tai kengänkärki vanhanaikainen. Talvikenkiä, saappaita, lenkkareita ja useampi pari loaffereita tähän tietysti vielä päälle. Ehkä kokonaismäärä on villisti veikattuan noin 100 parin luokkaa. Aika kamalaa. Täytyy selvästi tehdä asialle jotakin.

Kenkiä (kaikki sandaalit, urheilujalkineet ym. mukaan lukien) ainakin 150 paria. Heitin viime talvena 20-30 paria menemään, mutta uusia on tullut hankittua saman verran tilalle.

Laukkuja löytyy 40-50 kpl.

Kenkiä useampi kymmenen paria. Kaikki halpiskengät olen heittänyt menemään ja nykyään ostan vaan merkkikenkiä. Aika monta paria myin vuodenvaihteessa kirpparilla ja useat vielä odottaa myyntiä.

Sama laukuissa, suosin vain merkkilaukkuja, enkä koskaan osta mitään tekonahkaista. Joko aitoa nahkaa tai sitten kangasta. Laukkujakin mulla on ainakin 20, osan olen laittamassa kiertoon.

Nyt kun jaksaisi laskea keskiarvon... :D

Ainakaan mun kenkävarastoni ei ole mitenkään erikoisen laaja, ilmeisesti. Ja tosiaankin kun vielä aika halppiskenkiä niin arvokaan ei ole järkky...

Vetoan siis tähän, kun mieheni seuraavan kerran kysyy, eikö kenkiä ole jo ihan liikaa ja mihin ihmeeseen niitä kaikkia tarvitaan ;)

Jotain säilytysniksejä vielä kaipailisin, että jos jollain on jotain erikoisempia ideoita niin kertokaas!

laukkuja on 2 ja kenkiä on ehkä jotain 15 paria, jos kaikki kumpparit ja sandaalitkin lasketaan. Käytän enemmän reppuja kuin laukkuja ja niitä meiltä löytyy ihan liikaa

Korollisia kenkiä on viidet, tennareita/vastaavia käytössä ehkä kolmet, pakkaslöntystyskengät ja kumpparit tietysti. :)

Laukkuja löytyy ullakolta muutama joita en käytä, käytössä on vain yksi ihana miehen lahjaksi ostama globe hope käsilaukku.

Tsiisus mitä määriä teillä on kenkiä...! Itselläni on yhdet talvikengät, yhdet kävelykengät, yhdet työkengät, kahdet lenkkarit, yhdet kumpparit, yhdet korolliset saappaat, neljät korkokengät ja parit sandaalit. Yhteensä siis 13 paria...

Laukkuja on ehkä kymmenen + pari eri kokoista matkalaukkua. Mies valittaa koko ajan, että niitä on liikaa - itse käyttää pelkästään reppua tai läppärilaukkua... :D

Ehkä kymmenet kengät, mukaanlukien työkengät.

Olkalaukkuja 3, käsilaukkuja 1.

2 reppua ja 1 isompi laukku matkoja varten mutta et vissiin tarkoittanut sen tyyppisiä...

hmm kenkiä vaan 7paria ehkis ..keskimäärin 60€ luokkaa per pari. Kalleimmat on 90€ talvikengät.

Laukkuja on 8 eri kokosia ja taitavat nahkaa olla kaikki.. on vihreetä, 3mustaa eri kokosina, pinkki (samanlainen beigenä) ja kirjava ja ...jotain..

Saanko kysyä, mihin ihmeessä tarvitset 5-6 paria uusia kenkiä vuodessa, jos vanhatkin ovat vielä käyttökelpoisia? :o

Tää on vähän kun kysyis, että mihin ihmeeseen kukaan tarvii yli kaks paria sukkia...
En koe olevani mikään kenkäfriikki, mutta kyllä minultakin n. 30 paria löytyy. Niistä ehkä viidet on suht aktivisessa käytössä, loput ostettu esim. juhlia varten.

[QUOTE="alma";25856001]Tää on vähän kun kysyis, että mihin ihmeeseen kukaan tarvii yli kaks paria sukkia...[/QUOTE]

Anteeksi nyt vaan, mutta tuo on ihan eri asia. Sukat yleensä vaihdetaan joka päivä, niitä menee rikki ja kuluu (nopeammin kuin kenkiä) joten niitä kannattaa olla useita varapareja, eikä kahta paria sukkia kannata pestä yksin koneessa. Yleisesti ottaen kaikki sukat tulevat vuorotellen käyttöön ja kuluvat aika tasaiseen tahtiin, ainakin meillä.

Mutta itsekin sanot:

En koe olevani mikään kenkäfriikki, mutta kyllä minultakin n. 30 paria löytyy. Niistä ehkä viidet on suht aktivisessa käytössä, loput ostettu esim. juhlia varten.

Toisin sanoen sinulla on noin viidet kengät aktiivisessa käytössä. Saanko kysyä mitä teet niillä 25 parilla jotka on ostettu juhlia varten? Onko ne 25 paria niin radikaalisti erilaisia että joka juhliin täytyy olla erilaiset, eri merkityssävyillä varustetut kengät? Vai mistä se johtuu?

En kysy miksi ihmiset tykkäävät uusista kengistä ja vaatteista - ymmärrän kyllä uutuuksien viehätyksen - mutta ihmettelen juuri tuota asennetta että joka tilaisuuteen täytyy olla uudet kengät. Ja sitäkin, ettei niistä kengistä sitten karsita vanhasta päästä jos niitä ei tule käytettyä enää.

Ihmettelen myös miten kenelläkään voi olla tarvetta ostaa 5-6 paria uusia kenkiä vuodessa - ellei se tarve ole tosiaankin pelkkä mielihalu shoppailla. Jos on, niin eikö sen voisi myöntää? Itse kävelen ja liikun TODELLA paljon, huomattavasti enemmän kuin keskivertosuomalainen, eikä minulla ainakaan kulu vuosittain kuin ne liikuntaan käytetyt kengät eli juoksulenkkarit, vedenpitävät vaelluskengät ja kesävaelluskengät. Jotkut norminahkasaappaat joilla kävellään kaupungilla eivät todellakaan kulu sitä tahtia että joka vuosi tarvitsisi uudet - ei vaikka minulla ei ole autoa ensinkään vaan kävelen ja pyöräilen joka paikkaan.

Jos ihan oikeista TARPEISTA puhutaan niin ei kukaan tavallinen ihminen oikeasti TARVITSISI enempää kuin parit talvikengät, parit kesäkengät, parit välikausikengät, parit juhlakengät, kumpparit, ja erikseen liikuntaan ja kovempaan käyttöön tarkoitetut kengät. Eikä tarvitsisi edes tinkiä tyylistä, sillä jos järkevästi ostaa laadukkaita ja klassisia malleja eikä mitään trendipopoja, niin tuosta valikoimasta löytyy jo sopivat kengät jokaiseen asuun. Kaikki muu on tarpeetonta, mutta mikäs siinä, jos kulutushysteriasta tykkää.

Laukkuja on 7. Pari pienempää pari isompaa, yksi tietokoneelle. Pari mustaa, pari ruskeaa pari valkoista. Puolet nahkaa, pari tekonahkaa ja kaksi kankaista. Jouduin heittämään saman verran vasta poiskin kun olivat sellaisia joita en käyttänyt enää ja tuskin olisin koskaan käyttänyt.
Kenkiä on 15 paria. Juuri heitin viime viikolla yhden parin pois ja ennen muuttoa ~6paria.
Talvikengät, muutamat lenkkarit, parit matalakorkoiset avokkaat. Muutamat korkeakorkoiset nilkkurit, korkkarit, sandaalit, maiharit.
Vaatehuoneesta löytyy yksi pitkä hylly käsilaukuilleni ja vaatehuoneessa on yksi kenkäteline kengille, jotka ei ole just nyt käytössä, tosin ostettava on toinen kenkäteline, koska kengät on vallanneet taas liikaa lattiatilaa ja vaatehuonetta on hankala siivota.

Nilkkurit ei toisistaan paljon eroa. Vähän eri korkoinen korko ja vähän erilaienn muoto. Osa kengistä on tullut ostettua mutta huomattua käytössä että osalla ei voi kauheasti kävellä joten valkkaan aina tarpeen mukaan kengät.
Ja sitten se että mitkä sopii millaistenkin vaatteiden kanssa. Yhden nilkkurit sopii farkkujen kanssa, toiset vaikka pillihousujen kanssa ja kolmannet hameen/mekon kanssa parhaiten.
Lenkkareissa sama juttu. Muuten ei varmaan tarviskaan kun yhdet nilkkurit/avokkaat/lenkkarit yms ja kenkiä voisi olla vähemmän. Mitä nyt sitten alennusmyynneissä tulee ihastuttua ja haluttua jotkut välttämättä omaan kaappiin ja kyllä nekin käyttöön jossain kohtaan tulee vaikka vanhatkin olisi vielä käytössä.

Yhteistyössä