Paljonko teillä menee kk rahaa ruokaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimoke"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaimoke"

Vieras
Mietin vain, ku mies oli tuohon laittanut tiliotteen, et kattoisin minne meillä menee niin paljon rahaa...ruokaan (siis ruokakauppaan ja ulkona syömiseen) kk 1025€ (mietä on 4)...onko tuo nyt paljon...eihän se tee ku n. 8€/pv/hlö...

niin, no tuossa on vaipat ym. mitä muuta taloustavaraa tarvitsee kuukausittain...

no ei se nyt ehkä ihan mikään posketon määrä ole...ehkä ulkona syömistä vois rajottaa, siihen oli menny vajaa 300e..

niin...no tuosta summasta ulkona syömiseen (miehen työpaikalla syöminen ja muu ulkona syöminen) meni vajaa 300e...eli 700e ruoka kauppaan....jossa siis on vaipat + muut siivous/talous tavarat..

Meillä menee n. 500-700 euroa ruokakauppaan. Tässä siis mukana vaipat, pesuaineet ja kissan ruoat.
Miehellä menee sitten vielä n. 150 e kuussa työpaikkaruokailuun.
Meitä 2+2 lasta jotka päivähoidossa.

Kyllä mä olen joskus saanut laskun pysymään alta viidessäsadassa, silloin on kyllä tarkkaan joutunut syynään tarjoukset ja miettii viikon ruoat etukäteen.

Mulla menee noin 250 euroa kuussa. Asun yksin. En osta eineksiä enkä syö ulkona juuri koskaan enkö osta mitään erikoisherkkuja tms., mutta panostan laatuun. Ilmeisesti se on joidenkin mielestä aika paljon, mutta minusta se on ihan hyvä. En halua syödä paskaa. :)

Meillä menee noin 100€ viikossa eli 400€ kk. Meilä on 1 vaippoja käyttävä ja 2 kissan muonat ostan myös ruokakaupasta (perunat kasvatetaan itse). Taloudessa 2 aikuista ja 4 lasta.

noin 1000e menee.

sisältää ruuan lisäksi kaikki pesuaineet (lattia, pyykki, tiski ja vartaloaineet ja shampoot), vaipat, dödöt, hammasharjat, vaipat, roskapussit yms. mitä nyt lähikaupasta saa.

Yhteistyössä