Paljonko teillä menee kahdelta aikuiselta ruokakuluihin kuukaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Caro"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

"Caro"

Vieras
Meillä on tulossa harvinaisen tiukka kuukausi ja ruokaan jää rahaa n. 190 €. Tuo on siis n. 6 €/päivä. Ihmettelen, että miten pärjätään, jos aiotaan kuitenkin syödä suht ravitsevaa ruokaa.

Töihin teen kyllä aina miehelle eväät (kerran viikossa ison satsin), jotta hänen ei tarvitse ostaa eineksiä kaupasta. Siinä säästämme monta kymppiä kuukaudessa. Itse olen kasvissyöjä ja mies sekasyöjä. Näin kasvissyöjänä ruokaan menee yleensä enemmän rahaa kun tofutuotteet jne. maksaa aika paljon.

Alkoholi tietenkin jätetään pois ja tupakkaa ei olla koskaan poltettu kumpikaan.

Eli siis vinkkejä kaipailisin, että mitä ruokia kannattaa tehdä, että ruokaan menisi mahdollisimman vähän rahaa? Ja paljonko teillä menee yleensä kuukaudessa aikuisten ruokiin rahaa? Jos saman verran/alle tuon määrän, miten syötte ja mistä ostatte ruokanne?

Meillä menee kahdestaan n. 500e ruokaan ja suosimme paljon ruokia, joista riittää useaksi päiväksi kuten keitot, laatikot ja jauheliharuoat. Emme osta edes laadukkaimpia tuotteita, paljon hedelmiä ja vihanneksia tosin. Normaalipainoisia kummatkin, jäätelölitra tarttuu kyllä suhteellisen usein mukaan. Kyllä teillä tulee olemaan haastava kuukausi :/

[QUOTE="vieras";28776675]Meillä menee kahdestaan n. 500e ruokaan ja suosimme paljon ruokia, joista riittää useaksi päiväksi kuten keitot, laatikot ja jauheliharuoat. Emme osta edes laadukkaimpia tuotteita, paljon hedelmiä ja vihanneksia tosin. Normaalipainoisia kummatkin, jäätelölitra tarttuu kyllä suhteellisen usein mukaan. Kyllä teillä tulee olemaan haastava kuukausi :/[/QUOTE]

Näin meilläkin tehdään. Ollaan molemmat normaalipainoisia myös, mies on alipainon rajoilla. Haastavammaksi tämän tekee se, että itse treenaan (juoksemista puolimaratonia silmällä pitäen), eli tarvitsisin reippaasti proteiinia ja ravitsevaa ruokaa, jota taas on vaikea hankkia tuolla 3 €/hlö/päivä-budjetilla.

Jos ei lapsista aiheutuvia kuluja laske, niin noin 800-1100e/kk. Sisältää toki ravintolassa käyntejä pari kertaa kuukaudessa(toisaaltas silloin ei syödä kotona sitten) ja mukana on alkoholi ja tupakkatuotteet.

Yhteistyössä