Paljonko teillä käy vieraita lasten synttäreillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hieman pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hieman pettynyt

Vieras
Vietettiin nuoremman lapsen synttäreitä tänään, vaikka varsinainen synttäripäivä on ensi viikolla ja pakko todeta, että hieman olen pettynyt osallistujamäärään, etenkin kun aamulla tuli pari viestiä että ollaan siellä ja täällä, ei päästä tänään.
Vanhemman lapsen synttäreillä on aina enemmän vieraita, tosin vanhemmalla on enemmän kummejakin, tai no 1 kummi enemmän, mutta sellaisia kummeja, että vierasmäärä on suurempi. Mun omat vanhemmat eivät koskaan pääse nuoremman synttäreille, kun eivät ole silloin Suomessa, että se on ihan ymmärrettävää.

Tarjoiluista puolet jäi ainakin jäljelle, kun osa vieraista saapuu joskus, ehkä ensi viikon aikana. 9 vierasta on nyt käynyt ja 1 pitäisi vielä tulla, että siinä tän päivän vieraat ja näistäkin vieraista 4 on sellaisia joita nähdään lähes päivittäin, että niitä ei oikein vieraiksi voi kunnolla sanoa.

Onneksi noista lapsikavereista edes 1 pääsi tänään, että saivat edes vähän leikkikaveria juhliin.

Meidän lapsen synttäreillä käy mun täti ja sit sisko lapsensa kans. Yhden synttäreillä käy lisäksi yks kummi. Joskus satunnaisesti saattaa käydä joku muu.
Kaverisynttäreitä viettäviä lapsia ei tällä hetkellä ole.

oli sukulaisia tms. lasten synttäreillä 7 vierasta, 1 perhe ei tullutkaan ( 3 henkilöä) a anoppi ilmoitti jo etukäteen etteivät miehensä kanssa tule, mutta ihan tarpeeksi vieraita oli mun mielestä.

Kuopuksen kaverisynttäreillä oli 5 vierasta, eli kaikki jotka kutsuttiin... ja todellakin oli tarpeeksi :).

Kun mun lapset oli pieniä.

Eli olivat pieniä 90-luvulla. Aikuisia kävi synttäreillä 10: mun veli vaimonsa kanssa, mun bestis miehensä kanssa, mieheni veli vaimonsa kanssa ja sit mun vanhemmat ja miehen vanhemmat. Sukulaissynttäreillä kävi aina myös näiden kaikkien lapset; aluksi niitä oli vähemmän mutta sitten niitä lisääntyi kun molempien (mun ja miehen) veljet lisääntyi, ja myös se mun paras kaveri lisääntyi.

Omia kavereita kaverisynttäreillä sitten oli 8 - 15, tilanteesta, lapsesta yms. riippuen.

Nykyisin kun katselen lähipiirin lasten synttäreitä, näyttää juhlissa olevan vaikka ja ketä. Uusiosuvuissa on tietty väkeä joka puolelta, ja kavereita ja kavereiden häntiä näkyy olevan. Itse halusin pitääkin lasten synttärit aika pienen ja intiimin porukan juttuna. Oliko liian pienet? No ainakin nämä nykyään jo aikuiset lapseni sanovat, että heillä oli ihana lapsuus, ja että muistavat juhlat aina juhlallisina ja lämpiminä päivinä. Että ehkä ne kekkerit sitten lunasti itsensä?

Eilen oli pojan juhlissa 6 lapsivierasta ja 2 aikuista. Aivan riittämiin ja kummivierailu on viikonpäästä kun eivät päässeet eilen. Ei me kukaa kaivata kamalaa vierasmäärää, lapsikaan ei halua kutsua. Isovanhemmista osa ei enää kykene tulemaan ja osa asuu liian kaukana joten eivät osallistu.

Meillä on aina jokaiselle lapselle kahet synttärit, kaverisynttärit joissa on noin 10-12 lasta ja sitte pidetään erikseen sukulaisille joita synttäreille tulee noin 15.

Yhteistyössä