Paljonko teillä jää elämiseen rahaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
itselleni jää n. 2000euroa. Riippuen kuukaudesta. Miehestä en tiedä, koska meillä omat "yhteiset" rahat. Emme tiedä toistemme raha-asioista, palkoista jne. enkä edes välitä tietää.

Meitä 2 aikuista ja 3 lapsta + koira

itselleni jää n. 2000euroa. Riippuen kuukaudesta. Miehestä en tiedä, koska meillä omat "yhteiset" rahat. Emme tiedä toistemme raha-asioista, palkoista jne. enkä edes välitä tietää.

Meitä 2 aikuista ja 3 lapsta + koira

Tuohan toimii, jos on suurin piirtein samat tulot. Mutta minä en viitsisi miehelle olla niin ilkeä, että laitan sen maksamaan vähistä rahoistaan ns. omat menonsa. Ehkä olen liian kiltti ja pehmeä?

[QUOTE="Hansu";24327682]Tonnin verran yleensä, pian 5 henkinen perhe ollaan.. useina kuukausina tuntuu, ettei meinaa rahat riittää :([/QUOTE]

Miksi sitten kasvattaa perhettä lisää jos nytkin on jo tilanna se ettei rahat meinaa riittää?

Semmonen 7-800 jää nyt kun olen hoitovapaalla. Tuohon saa lisää jos siirtyy lyhennysvapaille kuukausille - miten ehkä tehdäänkin muutaman kk ajaksi.

Töissä ollessa jää tonni lisää. 2 + 2 meitä on. Kyllä se riittää, saan kyllä kaiken meneenkin. Siinä se ongelma onkin ;)

[QUOTE="vieras";24327689]Tuohan toimii, jos on suurin piirtein samat tulot. Mutta minä en viitsisi miehelle olla niin ilkeä, että laitan sen maksamaan vähistä rahoistaan ns. omat menonsa. Ehkä olen liian kiltti ja pehmeä?[/QUOTE]

no ei meillä samat tulot ole, varsinkaan nyt kun olen äitiyslomalla :) Ollaan vaan koettu tämä niin toimivaksi ja järkeväksi eikä koskaan riitaa rahasta niin miksi muuttaa toimivaa systeemiä.

No kaikki tän kuun laskut on maksettu,tilillä reilu viisisataa,elarit ensi viikolla,lapsisisät ja kotihoidontuki loppukuusta ja vielä palkka tältä kuulta n 600 e.

Ihan hyvin kahden lapsen kanssa pärjään.

Herran jestas, teillä on hyvin asiat, kun noin paljon jää käteen!!! :) Mulla jää n. 10 - 70 e kk:ssa käteen (1100;- on kk palkka) ja miehellä jää n. +/- 1000 e, kun kaikki vakuutus-, puhelin-, lasten hoitomaksut, talolaina, koirien ruoat.. on pois.
Meitä on 2 aikuista, 2 lasta ja 5 koiraa.

Aika hyvin on joo asiat ihmisillä. Meillä jää laskujen jälkeen n. 500-600e elämiseen, ja ihan hyvin pärjäillään. Meitä siis 2 aikuista ja kohta 3 lasta. Jos tonnikin jäis, niin sehän olis ihan luksusta, tietäis varmaan ees mihin sen kaiken laittais :D
Tai no oikeestaan tohon vois lisätä vielä 300e, jotka menee bensoihin. Oon vaan ne laskenut mukaan laskuihin.

no ei meillä samat tulot ole, varsinkaan nyt kun olen äitiyslomalla :) Ollaan vaan koettu tämä niin toimivaksi ja järkeväksi eikä koskaan riitaa rahasta niin miksi muuttaa toimivaa systeemiä.

Minä olen töissä, mies ei. Minä saan siis todellakin huomattavasti enemmän rahaa kuin mies. Minä en siis hyvällä omalla tunnolla voisi laittaa sitä maksamaan puolta asuntolainasta, vastikkeesta jne. Eihän sen rahat riittäisi edes noihin kunnolla, saati sitten omiin laskuihin. Minä olen siis höveli ja kaikki rahat on yhteisiä :)

"Aika hyvin on joo asiat ihmisillä. Meillä jää laskujen jälkeen n. 500-600e elämiseen, ja ihan hyvin pärjäillään. Meitä siis 2 aikuista ja kohta 3 lasta. Jos tonnikin jäis, niin sehän olis ihan luksusta, tietäis varmaan ees mihin sen kaiken laittais
Tai no oikeestaan tohon vois lisätä vielä 300e, jotka menee bensoihin. Oon vaan ne laskenut mukaan laskuihin. "

no tuohon meirän omaan, niin mies ostaa yleensä vielä ruoat ja bensat tosiaan vielä päälle! :) mutta ihan hyvin pärjätään (kun se on pakko) . Joskus käy sääliksi lapsiamme, kun sen ikätoverit saavat viikkorahaa, jonka törsäävät kauppaan/ pizzeriaan.. , mutta omille lapsille ei ole antaa :( mutta toki lapsemme ymmärtävät, ettei ole antaa joka viikko rahaa 5-10 e..

mutta "hienoa", että täällä on muitakin samankaltaisia, kun aivan "kauhistutti" lukia noin hienoja luksus summia, mitä muilla jää käteen :) enkä halua loukata ketään, hienoa, että kaikki pärjää sillä mitä on annettu :)

[QUOTE="muumimamma";24327833]Herran jestas, teillä on hyvin asiat, kun noin paljon jää käteen!!! :) Mulla jää n. 10 - 70 e kk:ssa käteen (1100;- on kk palkka) ja miehellä jää n. +/- 1000 e, kun kaikki vakuutus-, puhelin-, lasten hoitomaksut, talolaina, koirien ruoat.. on pois.
Meitä on 2 aikuista, 2 lasta ja 5 koiraa.[/QUOTE]

Koiranhoitokuluja ei kuulunut laskea näihin pakollisiin menoihin, kuten ei ruokiakaan. Luepa ap:n kysymys uudelleen.

Mä olen juuri mennyt töihin, joten nyt jää ihan kivasti eli reilu pari tonnia. Ennen jäi ehkä tonni, joten ihan kivasti nousi ansiotaso työpaikan myötä. Meillä on kiinteät menot (lainat+laskut) n. 3000€/kk.

N. 1000-2000e/kk. Riippuu minkä verran olen töissä (opiskelen ja teen sijaisuuksia). Hyvin pärjätään. Laitetaan vaan joka kuukaus 1000e säästöön eli elämme niukemmin kuin mitä tulomme antavat ymmärtää.

Yhteistyössä