Paljonko teidän lapsilla on omilla tileillään rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sdfdsf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="tutta";25363090]30 000e / lapsi.

Minulla on kolme lasta.[/QUOTE]

Eiks näistä olla jo kirjanpitovelvollisia Maistraatille? Miten se tapahtuu käytännössä? Lähetättekö vaan tiliotteet? Vai miten? Mietin vaan eiks rajana nykyisin ole 20 000?

Meillä sai lapset perintöä juurikin tuon 30t per naama. Piti joo tehdä joku selvitys maistraattiin.

Jos rahat ovat ihan vanhempien säästämiä, ei tarvi. Eihä niistä kukaan saa tietää.

[QUOTE="jooo";25363399]Meillä sai lapset perintöä juurikin tuon 30t per naama. Piti joo tehdä joku selvitys maistraattiin.

Jos rahat ovat ihan vanhempien säästämiä, ei tarvi. Eihä niistä kukaan saa tietää.[/QUOTE]

Virallisesti kai kaikista pitäs maistraattiin ilmoittaa vuosittain?! Ainakin osakekauppojen suhteen tarvitattas kai lupa et alaikäisen omaisuutta saa myydä...

Kivasti on massia, nouvokaa niitä sitten rahan käytössä :D

Meillon 3 lasta ja säästetään niille kuukausittain rahaa ja lisäksi sinne on sitten isovanhemmat laittanut rahaa synttäreinä jne. En tiedä paljonko niissä on rahaa, liekö tulee ikinä tiliotetta..? on sellaiset tilit, että käsiksi pääsee vasta kun ovat 18v.

tarkoituksena on säästää kaikille ajokorttiin rahat ja pieni pesämuna, ei maksaa koko asuntoa.. eli mitään kymppitonneja niille ei tilille kerry.

Lapsi 2v ja oiskohan jonkun tonnin verran, lisäksi on jotain osakkeita. Kun palaan työelämään niin yritetään ainakin säästää puolet lapsilisistä lapsen tilille, jotta ois pesämuna sit omaan asuntoon.

Asiasta tuhkaluukkuun, mun anoppini "säästää" miehelle vieläkin jotain rahasysteemiä. En tiedä tarkalleen mikä se on, joku pohjolankautta oleva juttu. Se saa sen 50v lahjaksi. Tuskin siinäkään mitään miljardeja kertyy, mutta ihan mukavasti aateltu.
Mun vanhemmat ei säästäny mulle rahaa, mutta ne kyllä makso kaiken ja avusti kun muutin pois kotoa. Jotta sama kait asia noinkin.

4v kolmella eri tilillä noin 200 000e
2v on kolmella eri tilillä 145 000 e

isovanhempien säästämiä ja kummien synttärilahja rahoja, yhdet tilit on sitten lapsilisätilit kummallakin.

Pari tonnia per naama, avattiin rahastot samaan aikaan. Jos rahasto tuottaa niin onhan niil rahaa ihan kivasti kun ovat valmiita pois muuttamaan.
Olen myös ajatellut kustantaa mopo/autokortit.

[QUOTE="vieras";25364063]4v kolmella eri tilillä noin 200 000e
2v on kolmella eri tilillä 145 000 e

isovanhempien säästämiä ja kummien synttärilahja rahoja, yhdet tilit on sitten lapsilisätilit kummallakin.[/QUOTE]

8v 360e
6v 34e

Et näin meillä mennään

[QUOTE="outoa";25364173]täällä levennellään aina vaan isommilla säästöillä. Toisaalla valitetaan rahattomuutta. Lapset ilman vaippoja ja ruokaa.[/QUOTE]

no meillä ei lapset ole ilman mitään, isovanhemmat on siirtäneet ennakkoon verottomana varoja pennuille ettei sitten tule isoja perintöveroja, samoin muukin suku.

Molemmilla semmonen pari sataa euroo. (4v ja 7v). Nyt kun hoitomaksua enää toisesta, niin laitan lapslisistä osan molemmille. Jospa sitten moporahaa tms olis jemmassa.

Vieläkö joku uskaltaa sijoittaa pörssiosakkeisiin ? Minä en ainakaan lasteni rahoilla lähtisi riskeeraamaan. Moni salkku on pienentynyt kuin pyy maailmanlopun edellä.

Meidän pojilla on tileillä vain joitakin kymppejä. Kahdelle pienemmälle säästän rahaa rahastoon, summa on todella pieni per kk. Mutta jotain siitä kertyy.

Vanhimmalla on taasen sairaskuluvakuutus, jossa on säästöosuus, jonka saa sitten täysi-ikäisenä käyttöönsä.

10-vuotialla on tilillään joku 20 euroa, kun tyhensi sen just vähän aikaa sitten lego-ostoihin... Kuopuksella (4v) ei ole omaa tiliä, kun ei vielä ole omaa rahaakaan.

Miksi ihmeessä niille mukuloille tarvii itelleen tommosia hulluja summia kerätä? Se on sit terve ja moro, jos se oma lapsi onkin sellainen, että 18v kun tulee täyteen niin rahat menee johonkin hienoon teini-autoon ja kurkusta alas...? Esimerkiksi....

Yhteistyössä