Paljonko teidän lapsilla on omilla tileillään rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sdfdsf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sdfdsf

Vieras
Mun tytöllä 6v on omaa rahaa tileillään yhteensä ehkä 2000e. Mä en säästä lapselle rahaa, vaan nuo rahat on lähinnä isovanhempien säästämiä. En ymmärrä mitä eroa sillä on maksanko ajokortin, reissut, harrastukset ja autanko opiskeluajan omasta kukkarostani vai säästänkö rahat omalle tilille. Hirveän paljon tuntuu lapsilla olevan omaa rahaa tileillään jo pienestä.

Kyllä minäkin aion pojalleni (nyt 5v) maksaa sen ajokortin ja muita kuluja. En ole ihan varma edes, paljonko lapsella on nyt omaa rahaa. Isovanhemmat ja kummit ovat myös laittaneet pojalle rahaa.
Veikkaisin että reilut 4000e.

Mulla on kolme lasta. 7v,9v ja 16v. Isovanhemmat laitto ennakkoperintöä pari vuotta sitten jokaiselle 4000e. Sen lisäksi olen mieheni kanssa vähän säästänyt + muita sukulaisia laittanut vähän. Vanhimmalla voisi olla noin 8000e ja kahdella nuorimmalla vajaa 7000e.

..säästää jokaisen lapsen tilille 10 000 , jonka saavat matkaansa sitten kun kotoa pois muuttavat. Esikoisella on kasassa reilu 5000, tokalla 2000 ja kuopuksella 500. Itse säästän ja isoäiti säästää.

Minä siirrän aina lapsilisät heti kun ne tulee lasten tileille ja aion näin tehdä sinne 17.v asti siinä on lapsille hyvät ajokortti rahat ja enemmänkin. :) Meillä on 4 lasta.

Lapsi 3 1/2 v. Itse olen säästänyt n. 300 €. + lahjarahoja n. 150 € eli yhteensä 450 €. Aloitin säästämisen lapselle, kun menin hoitovapaalta töihin. Tarkoitus on laittaa kuukausittain 50 € lapsen tilille.

Yhteistyössä