Paljonko teidän tulot kuukaudessa on? Miten pärjäätte?

• Viestiketjun aloittaja "Justiina"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mun palkasta jää käteen 1400 ekeä ja miehen ansiot vaihtelee kun on yrittäjä mutta yhteensä noin 2500 ekeä. Pärjätään erittäin hyvin kun on velaton talo ja täällä maalla ei tule tehtyä heräteostoksia;)

juuh
[QUOTE="vieras";23727439]Ei vaan hyvin koulutettu ihminen, mikä tosin täällä on harvinaisuus.[/QUOTE]

Pöh, koulutettu ja sivistymätön, huonotapainen samalla. Kyllähän tosta näkee jo kilometrien päähän, että on provo!

Apua, ei ikinä pärjättäis... Peukut teille =) Meillä menee 1500e kuussa asumiseen ja bensoihin.. Ruokakauppaankin uppoo 700e ainakin. No onpa noita lapsia 4 ja karvasempia lapsia 4 myös.
Me asutaan Espanjassa, täällä on kaikki halvempaa. Vuokra esim. on 450€/kk, 4h + keittiö + 2 vessaa + patio + pesukonehuone + uima-allas.

Mutta joo, meidän kulutustottumukset on melko vaatimattomat. Se sopii meille, ei tunnu yhtään, että täytyisi tinkiä jostain. Tämä on myös ihan oma valinta, voitaisiin tienata enemmän, mutta se edellyttäisi, että lapset pitäisi laittaa hoitoon, mikä ei ole tällä hetkellä meillä intresseissä laisinkaan.

:o
[QUOTE="Justiina";23726995]Meillä minun tulot (käteen jäävä osuus siis) 4280e ja miehellä 4840. Hyvin pärjäämme mutta emme toista lasta tee koska haluamme saada aina kaupasta mitä haluamme. Kaksi lasta kalliimpi elättää. Perheeseemme kuuluu kaksi suomenhevosta joista toinen menestyy loistavasti raveissa. Veronpalautuksia saimme yhteensä pikkuisen reilu 1000e (minä reilu 400 ja mies 610e.[/QUOTE]

Missä olette töissä ?

Me asutaan Espanjassa, täällä on kaikki halvempaa. Vuokra esim. on 450€/kk, 4h + keittiö + 2 vessaa + patio + pesukonehuone + uima-allas.

Mutta joo, meidän kulutustottumukset on melko vaatimattomat. Se sopii meille, ei tunnu yhtään, että täytyisi tinkiä jostain. Tämä on myös ihan oma valinta, voitaisiin tienata enemmän, mutta se edellyttäisi, että lapset pitäisi laittaa hoitoon, mikä ei ole tällä hetkellä meillä intresseissä laisinkaan.
No ei paha vuokra ei :D Tommonen kokonaisuus maksais täällä varmaan tonnin enemmän. Taidan haluta muuttaa Espanjaan :D

itelle tulee noin 1000 euroa kuussa. mies opiskelee, eli opintotuki.. eli ei kovin ylimäärästä ole. :( Ei siis lapsiakaan. Kova vauvakuume olis mutta en tiedä oisko kiva lapsen syntyä näin huonoon taloudelliseen tilanteeseen...

040608
Viikko sitten olisin vastannut että mun tulot n. 350€ kotihoidontukea + lapsilisät, miehen palkka jotain 1600-1700€ paikkeilla (jää siis käteen tuon verran). Kolme alle kouluikäistä lasta ja pärjätään. Säästöön ei juurikaan jää, että lähes kaikki menee mitä tulee. 2 autoa ja ok-talo, joista ei enää lainaa. Mut pystytty tekemään remonttiakin.
Mut nyt tulot hiukan kasvaa tässä kuussa kun lähdin töihin ja mulla palkasta jää käteen n. 1700€. Että tulot kasvaa huimasti, tosin menojakin tulee sit lasten hoitomaksuista ja bensaa alkaa kulumaan enempi, mut silti. Odotan tilipäivää...

"xXx"
Meillä nettotulot yht. n. 3000€+lapsilisä 100€. Ihan ok pärjätään, pari vuotta on vielä vähän tiukempaa kun on opintolainaa kummallakin, sitten helpottaa ja uskaltaa ehkä toisenkin lapsen antaa tulla kun on tullakseen. Asunto- ja opintolainoja lyhennetään n. 1100€/kk (sis. vastike), loput jää sitten ruokaan, laskuihin ja bensaan ym.

"ei voi olla"
järkyttävää miten pienituoloisten ja perheellisten ihmisten mielestä pärjäävät hyvin ja on kaikki mitä tarvitsevat, mutta taas yksin asuvilla ns rikkaat, joille jää käteen 5000 euroa valittavat ettei rahat riitä?

en sano että näin on aina, mutta usein.

"Mä"
N. 2200 € nettona. Sis. miehen palkan ja kotihoidontuen (hoitolisää en ole edes hakenut). Lapsilisä 100 €. Vuokra 700 €. Pärjätään. Mut ei kauheesti ylimääräisiä ostella. Lapselle saatu kaikki ostettua ja nälkää ei nähdä. Yksi auto vm. 2002 ja velaton. Meitä siis kolme henkilöä. 4 kuukauden palkan verran säästössä.

Rollolainen
[QUOTE="ei voi olla";23727793]järkyttävää miten pienituoloisten ja perheellisten ihmisten mielestä pärjäävät hyvin ja on kaikki mitä tarvitsevat, mutta taas yksin asuvilla ns rikkaat, joille jää käteen 5000 euroa valittavat ettei rahat riitä?

en sano että näin on aina, mutta usein.[/QUOTE]

No jos saan laskut ja vuokrat AJOISSA maksettua, niin mikä mättää?
Mellä on varaa myös herkutella.Ruokaa meillä on pakasteessa melkein aina ja kuivatuotteitaki isja määriä. nälkään meillä ei heti kuolla. väittäiisn että meidän lasten pukeutumisesta ei näy tulotasomme. myös se että ei omisteta autoa kauhistuttaa monia. ihan kuin pyörällä ei vois kulkea.
Toki on tuotteita joita haluttiaian, kutne astianpesukone , mutta ollan pärjätyy ilmakin ja mikrokaan ei ole mikään pakolinen, sitäki ilman pärjää mainiosti.

"vieras"
Minulla on sinkkutalous mutta laitanpa kuitenkin:

aikuiskoulutustuki 1150/kk netto
asuntolaina+vastike 650
ei autoa

Pärjään ihan ok, on säästöjä mistä ottaa jos tulee yllättävä isompi meno.

espoolaiset
Netto riippuu kuukaudesta, mutta n 5000 euroa (ehkä + - 200 kuusta riippuen) keskimäärin. Meillä on kaksi autoa ja asuntolaina nielee 2000 euroa kuussa. Kun lisätään kolme lasta, joista 2:sta menee pk-maksut, taitoluistelu, jalkapallo, tanssi - ja jääkiekkomaksut, ollaan yleensä loppukuusta ihan peeaa..

"vieras"
[QUOTE="Justiina";23726995]Meillä minun tulot (käteen jäävä osuus siis) 4280e ja miehellä 4840. Hyvin pärjäämme mutta emme toista lasta tee koska haluamme saada aina kaupasta mitä haluamme. Kaksi lasta kalliimpi elättää. Perheeseemme kuuluu kaksi suomenhevosta joista toinen menestyy loistavasti raveissa. Veronpalautuksia saimme yhteensä pikkuisen reilu 1000e (minä reilu 400 ja mies 610e.[/QUOTE]

Elämä on valintoja, kaikkea ei voi saada. Teidän pitää vain miettiä kumpaa haluatte enemmän, lasta vai rahan tuomaa mukavuutta ja turvallisuutta. Ainakin päätellen kertomastasi syystä, haluaisitte lapsen mutta koette että teillä ei olisi siihen varaa. Vai onko miehesi sitä mieltä ja sinä haluaisit kuitenkin?

"Justiina"
[QUOTE="tavis";23727215]5 hlöä ja n. 3500 netto/kk ja aloittaja on mielestäni vastenmielinen öykkäri, joka haluaa vaan kiusata köyhiä tai sitten perseaukinen ja katkera paskiainen[/QUOTE]

mitä sä riehut? Työllä me rahat ansaitaan. Valvo itse 7 yötä 2 vapaata, 7 aamuvuoroa 3 vapaata, 4 iltavuoroa ja viikon vapaa. Sitten sama jatkuu kahden viikon välein. Ihmishenget ovat käsissäni. Vaihdetaan osia. Katsotaan miten pärjäät. Haluan nähdä kun saat sairaana olevan kollegan työvuoron oman yövuorosi päälle. Jokainen voi tähän ammattiin kouluja käydä. Tervetuloa joukkoomme.

meillä näin
[QUOTE="ei voi olla";23727793]järkyttävää miten pienituoloisten ja perheellisten ihmisten mielestä pärjäävät hyvin ja on kaikki mitä tarvitsevat, mutta taas yksin asuvilla ns rikkaat, joille jää käteen 5000 euroa valittavat ettei rahat riitä?

en sano että näin on aina, mutta usein.[/QUOTE]

No sehän se on. mekin oltiin joskus hyvätuloisia lapsettomia. Käteen jäi ihan kaikkien menojenkin jälkeen vielä melkein 2 tonnia ylimääräistä ja joka kuukausi se meni. Mä en tajua vieläkään miten, vaikka laskemalla laskisin...Sen lisäksi, että meille jäi niin paljon ylimäärästä, otettiin visalle velkaa kun ei riittänyt.

Tuntuu niin älyttömältä se oma kulutus tällähetkellä. Jos nyt jäisi sama summa hassattavaksi, käytettäisiin varoen ja säästettäisiin vaikka kuinka, sillähän saisi vaikka mitä :D .En saisi mitenkään tuota summaa käytettyä tässä elämäntilanteessa vaikka saisinkin. nytkin mulla on tilillä muutamasataa euroa rahaa, enkä keksi mitä ostaa?

Eipä silloin ajatellutkaan, että voisi pärjätä lapsen kanssa, mutta kun nyt tulot on paljon pienemmät ja lapsia talossa kaksi, meiltä jää ensimmäistä kertaa elämässä rahaa jopa säästöön ja kulutus suuntautuu tärkeämpiin asioihin, isompiin hankintoihinkin on varaa :)

Elämäntyylistähän se oli kiinni. me käytiin jokaviikonloppu baarissa, turhallttiin rahaa ajattelematta kaikkeen ihan tarpeettomaan, heräteostoksia,. Käytiin valehtelematta jokapäivä kuluttamassa aikaa jossain kahvilassa, ajeltiin autolla turhia rinkejä lähinnä viereiseen isompaan kaupunkiin jonne 100km suuntaansa, ja sinne oli pakko päästä joka viikko tuhlaamaan rahaa.. Syötiin ravintoloissa, käytiin joka viikko elokuvissa ja vuokrattiin videoita jatkuvasti karkkien kera kotiinkin.

Eli todellakaan mitään rahanarvoista omaisuutta ei kerrytetty tuona aikana, mutta silti kaikki meni. mitään ei jäänyt käteen nykyhetkeä ajatellen, velkaa vain.

"löpö"
Provoooooooo.....

Me pärjättiin ihan hyvin, kun olin työttömänä ja mies surkupalkalla töissä. Mun työttömyyskorvaus oli 1200e ja miehen palkka 1600e. Ennen veroja siis, joten käteen jäävä osuus paljon pienempi. Vuokra 750e. Kaksi lasta.

Nyt kun mä olen töissä, saan 2100 palkkaa ja miehen palkkakin nousi parilla sadalla (toki miinus verot), niin ei tiedetä mihin ihmeeseen kaikki rahat laitetaan! Kun on tottunut säästeliäästi elämään, niin joka kuukausi on tilillä monen monta satasta kun uusi palkka tulee. Säästötilille on lyhyessä ajassa kertynyt kiva summa :)

Yhteistyössä