Paljonko teidän keittiöremppa maksoi?

hmmm
Tuo on niin vaikee selittää..

No, meillä pienehkö keittiö (neliöitä oisko 10?). Laitetaan uusiksi keittiötasot sekä kaapit. Uusi tiskiallas sekä hana, sekä keittiönkaakelit. Gaalalta otettiin. Hintaa tuli pyöreesti se 4000e itseasennettuna... (niin ja itse hankitaan ne kaakelit sekä se uusi vesihana).
 
puustelli
Meillä oli n. vuosi sitten täydellinen keittiöremppa ja keittiö on putkimallinen jonka toisessa päässä on ruokailutila. Kaikkinensa koneineen ja töineen tuli maksamaan 8000?. Itse revimme vanhat kaapit ja kaakelit irti joten siinä säästimme jonkun verran. Maalaus odottaa vileä sopivaa hetkeä (sis seinien ).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tipsutin:
Iso keittiö ja kaikki uusiksi lattia- ja seinäpintoja sekä koneita myöten ja vajaa 5tonttua, mut kaikki työ tehtiin itse.
Sama täällä, paitsi että koneisiin meni jo 3 tonnia, kun otettiin just ne mitkä haluttiin, eli ei mistään halvimmasta päästä, muttaniistäkin saatiin hyvä pakettitarjous. Vanha uuni säästettiin, kun ei se ollut edes mikään vanhavanha, vaan vuosi ennen remonttia hankittu...

 
Vieras
Meillä meni kaikkinensa kalusteisiin, koneisiin ja tarvikkeisiin n. 5000-6000 euroa, kaikki työ tehtiin itse. Keittiö ei ole mikään valtavan iso, sillä meillä on erikseen ruokailuhuone. Keittiössä uusittiin kaikki kaapistot runkoineen, seinät käsiteltiin uudestaan ja samoin tietysti laatoitus. Lattiaan emme tehneet mitään. Kodinkoneista osa uusittiin samalla (sekä tietysti allas + hana jne.), astianpesukone ja liesituuletin olivat niin uudet ja sopivat hyvin lopputulokseen, ettei niihin kajottu
 
Olisikohan ollut yhteensä semmoset 4000.- Siihen sisältyi uudet kaapit ja tasot. Plus mitä itse tehtiin, niin seinätkin uusittiin.
Tehtiin keittiöremppa muun lattiarempan yhteydessä ja kokonaiskustannukset oli yli 10 000.-

Kodinkoneet jäi uusimatta, kun ne on aika vasta hankitut.
 
Uusittiin reilu vuosi sitten keskikokoinen keittiö. Seinät jäivät pystyyn, muuten kaikki meni uusiksi. Kaapistot 2500, kivitasot 2000, hana ja allas 600, lattia 400, laatat 100, kodinkoneet 1500. Maalia siihen vielä päälle. Kaikki työt tehtiin itse. (hinnat ovat noin-hintoja, en jaksa nyt kuitteja kaivaa...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tipsutin:
Iso keittiö ja kaikki uusiksi lattia- ja seinäpintoja sekä koneita myöten ja vajaa 5tonttua, mut kaikki työ tehtiin itse.
Mistä saa noin edullisesti?!

Mekin aiotaan tehdä työ itse, mutta kyllä budjetti alkaa olla jo lähellä tuota, vaikkei edes vaihdeta runkoja!

Koneet maksaa jo 2000? ja sitten siihen päälle ovet, työtasot, vetimet jne. 2600?.

 
kallista
no omaps teillä ollut edullista..meillä maksoi täysin uusi keittiö 6500..ovet puuta kaappirungot melamiinia, vetimet plus kivitaso..kattiön koko on 250 korkeet (lattiast akatton ja leveys 3 metriä L mallinen..miltä tää teidän korvaan kuulostaa..kun ei ole edes koneita..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kallista:
no omaps teillä ollut edullista..meillä maksoi täysin uusi keittiö 6500..ovet puuta kaappirungot melamiinia, vetimet plus kivitaso..kattiön koko on 250 korkeet (lattiast akatton ja leveys 3 metriä L mallinen..miltä tää teidän korvaan kuulostaa..kun ei ole edes koneita..
Eli siis aika saman maksoi kun meilläkin. Meillä myös L-mallinen keittiö + saareke pyörillä. Ainoa vaan, että meillä oli koneet siinä mukana :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kallista:
no omaps teillä ollut edullista..meillä maksoi täysin uusi keittiö 6500..ovet puuta kaappirungot melamiinia, vetimet plus kivitaso..kattiön koko on 250 korkeet (lattiast akatton ja leveys 3 metriä L mallinen..miltä tää teidän korvaan kuulostaa..kun ei ole edes koneita..
Tuo kivitaso on kyllä yleensä aika hintava, se nostaa kustannuksia aikalailla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:
Alkuperäinen kirjoittaja kallista:
no omaps teillä ollut edullista..meillä maksoi täysin uusi keittiö 6500..ovet puuta kaappirungot melamiinia, vetimet plus kivitaso..kattiön koko on 250 korkeet (lattiast akatton ja leveys 3 metriä L mallinen..miltä tää teidän korvaan kuulostaa..kun ei ole edes koneita..
Tuo kivitaso on kyllä yleensä aika hintava, se nostaa kustannuksia aikalailla.
Kuka maksaa mistäkin... Kivitaso mielletään usein kalliiksi,mutta eri kivilaaduolla on valtava hintaero. Puutasot tulevat monesti maksamaan enemmän, kuin halpa kivi. Laminaatti nyt on sitten hinnaltaan omassa luokassaan. En kyllä pois kivitasojani vaihtaisi :heart:
 
Itse tilasin paikallisesta puusepänliikkeestä. Laatu oli kyllä priimaa ja paljon halvempi kun muualla. Käyttää samoja mdf-ovia kun oikeastaan kaikki muutkin suomessa toimivat keittiönmyyjät. Kannattaa kysellä tarjouksia myös niistä. Kivitasot on myös pienestä liikkeesta, ja halvemmat kuin esim virosta tilattuna.
 
kallista
Alkuperäinen kirjoittaja snowball:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:
Alkuperäinen kirjoittaja kallista:
no omaps teillä ollut edullista..meillä maksoi täysin uusi keittiö 6500..ovet puuta kaappirungot melamiinia, vetimet plus kivitaso..kattiön koko on 250 korkeet (lattiast akatton ja leveys 3 metriä L mallinen..miltä tää teidän korvaan kuulostaa..kun ei ole edes koneita..
Tuo kivitaso on kyllä yleensä aika hintava, se nostaa kustannuksia aikalailla.
Kuka maksaa mistäkin... Kivitaso mielletään usein kalliiksi,mutta eri kivilaaduolla on valtava hintaero. Puutasot tulevat monesti maksamaan enemmän, kuin halpa kivi. Laminaatti nyt on sitten hinnaltaan omassa luokassaan. En kyllä pois kivitasojani vaihtaisi :heart:
Me säästettiin vanaht koneet ku oli viellät oimivat..joten sil hinnalla otettiin sit noi tasot ja ovet..monesti ku lueskellu et omaps toiset saanu kaikkee samaan hintaan ku me..mut kyl ne nyt sit kestää isältä pojalle jne.. :D meillä on sitä mustaa graniittia tjn..tosi helppo hoitonen je hygieeninen :) ja kaunis niin kaunis
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Voisitteko kertoa, mistä te noita halpoja keittiöitä olette ostaneet...?
Se on kuules vähän siitä kiinni, mihin haluaa panostaa. Meillä meni suurin osa budjetista koneisiin ja valohyllyihin (halusin osittain avohyllyt ylös, koska yläkaapit ovat niin rumia, ahtaita ja epäkäytännöllisiä). Kun suunnittelee itse, kyselee, käyttää suhteita ja tekee työn itse, niin säästää jopa tuhansia. Me esim. halusimme täyspuutasot, joita voi aina tarpeen tullen hioa ja vahata, niin ovat käytännössä katsoen ikuiset. Hinnat niissä vaihtelivat todella paljon. Ostettiin tasoa metritavarana, hiottiin ja vahattiin itse. Kallistahan tuo täyspuu on, mutta itse viimeistelemällä siinäKIN säästää.

Jos pääset pääkaupunkiseudulle ja täällä Tattarisuon teollisuusalueelle, suosittelen käymään!

Mukavaa keittiöremppaa! Se on nopeaa hommaa, kun siihen kerran kunnolla ryhtyy!
 

Yhteistyössä