Paljonko talopaketin hintaan lisää että tulee lopullisen valmiin talon hinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymyksiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymyksiä

Vieras
Paljonko maksoi talopaketti/kuinka monta neliötä talossa?

Mistä talopaketin otitte?

Entä paljonko maksoivat sisustustyöt?

Rakensitteko itse talon vai oliko ulkopuolisia töissä?

ollaan laskeskeltu eri talopaketteja+tontti+muita kuluja niin halvimmillaan vuokratontilla varsinais-suomessa hinnaksi olisi tullut n. 170 000e, n. 110 neliötä, ei kovin hintavilla sisustusratkaisuilla ja "helpolla" tontilla. eli tontilla räjäytykset ja paalutukset voivat tulla kalliiksi.

mutta nyt rakennusyhtiö rakentaa meille talopaketin, hinta 200 000 tasan, kaikki kuuluu hintaan, ite ei tartte tehdä mitään, ei ees pihatöitä :) ja vaikuttaa saa sisutukseen hintahaarukan mukaan tai lisätä muutama sata- muutama tuhat euroa jos haluaa hienompia/kalliimpia juttua, esim. kaakelit

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi ei taas. Riippu täysin materiaaleista ja neliöistä sekä jokaisen omasta taidosta kilpailuttaa myyjiä.

Tästä ja siitä millainen tontti on kyseessä, tarviiko louhia, vaihtaa maita, paaluttaa jne. Maansiirtotyöt ja sorat jne on iso raha.

Eikös se yleensä sanota, että paketin hinta x 3 = lopulliset kustannukset?

Mun käsittääkseni siihen vaikuttaa myös rakennusmateriaali. Eli kivitalolla on eri kerroin kuin hirsitalolla jne. Mutta noin keskimäärin kai tuo x3 pitää aika lähelle paikkansa. Toki tietysti niistä pintamateriaaleista ym. riippuen.

Alkuperäinen kirjoittaja Trill:
Eikös se yleensä sanota, että paketin hinta x 3 = lopulliset kustannukset?

Mun käsittääkseni siihen vaikuttaa myös rakennusmateriaali. Eli kivitalolla on eri kerroin kuin hirsitalolla jne. Mutta noin keskimäärin kai tuo x3 pitää aika lähelle paikkansa. Toki tietysti niistä pintamateriaaleista ym. riippuen.

Alkuvaiheessa tämä tarkkuus riittää. Myöhemmässä vaiheessa tiedetään jo paremmin niin tontin vaatimukset kuin paketin toimitussisältökin joten laskeminen on helmpompaa.

Yhteistyössä