paljonko sulla on tällä hetkellä tilillä rahaa ja millon tulee seuraavan kerran?

  • Viestiketjun aloittaja -22
  • Ensimmäinen viesti
tyttöjen äiti
Mun täytyy vaan todeta nyt, että kyllä meidän perhe on oikeesti köyhä! Miten ihmeessä tavikset pystyy säästämään tuhansia euroja tileilleen? Vatuttaa, kun noi kesärenkaatkin pitää kohta maksaa ja taas menee monta sataa....rahanmeno ei ikinä lopu, vaikkei törsätä eikä lomailla! Mikä tässä mättää? Ollaan vissiin niin pienituloisia!
 
vieras
Käyttötileillä molemmilla noin 1500e, (laskut maksettu, tää oh ruoka+shoppailurahaa), säästötilillä noin 5000e, lompakossa n. 20 e + loputon määrä lounasseteleitä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käyttötileillä molemmilla noin 1500e, (laskut maksettu, tää oh ruoka+shoppailurahaa), säästötilillä noin 5000e, lompakossa n. 20 e + loputon määrä lounasseteleitä.
Niin ja siis rahaa seuraavan kerran kolmisen viikon päästä molemmille.
 
kkkkk
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Se on toki sellainen asia, jota kannattaa miettiä.
Mä olen ajatellut asian niin, että mua ei haittaa jos joku joskus tulevaisuudessa ottaa yhteyttä ja sanoo saaneensa alkunsa mun luovuttamasta solusta. Ei se velvoita mua mihinkään kuitenkaan.
Jos sun lapsesi saa lapsia tulevaisuudessa ...Yhdessä siis? Oletko miettinyt sitä?
 
kkkkk
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja kkkkk:
Jos sun lapsesi saa lapsia tulevaisuudessa ...Yhdessä siis? Oletko miettinyt sitä?
Todennäköisyys sille on jotain yksi tsiljoonasta :) eli ei lainkaan realistinen pelko.
Ihan realistinen asia on. Kannattaisi hiukan miettiä sitäkin, ennenkuin moiseen alkaa :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja kkkkk:
Ihan realistinen asia on. Kannattaisi hiukan miettiä sitäkin, ennenkuin moiseen alkaa :).
Huoh.
Juuri siksi siellä on ne psykologin tapaamiset.
Sellaiset, jotka takertuvat liikaa täysin epäolennaisiin ja epätodennäköisiin asioihin, karsiutuvat pois eivätkä pääse luovuttajiksi.
 
kkkkk
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja kkkkk:
Ihan realistinen asia on. Kannattaisi hiukan miettiä sitäkin, ennenkuin moiseen alkaa :).
Huoh.
Juuri siksi siellä on ne psykologin tapaamiset.
Sellaiset, jotka takertuvat liikaa täysin epäolennaisiin ja epätodennäköisiin asioihin, karsiutuvat pois eivätkä pääse luovuttajiksi.
Suomi nyt ei niiiiiiin kovin suuri maa ole. Eri asia on, jos munasolusi lähetettäisiin jonneen ulkomaille. TÄLLÖIN riskiä voisi sanoa yhdeksi ziljoonasta ;).
 
mmie
Alkuperäinen kirjoittaja opiskeleva kahta työtä tekevä neljän äiti:
reilu 200? käyttötilillä, tupperin tilillä jokin 900? jolta pitää maksaa yksi tupperin lasku, säästötilillä...en itseasiassa tiedä paljonko

tiistaina tulee palkka ja perjantaina opintotuki
ei muuten tule vielä perjantaina opintotuki. se tulee vasta ma 6.4.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kkkkk:
Suomi nyt ei niiiiiiin kovin suuri maa ole. Eri asia on, jos munasolusi lähetettäisiin jonneen ulkomaille. TÄLLÖIN riskiä voisi sanoa yhdeksi ziljoonasta ;).
No, neljästä vastaanottajasta vain kaksi asuu Suomessa, eli niitähän ON lähetetty ulkomaille.
Ja mekään tuskin asumme Suomessa koko elämäämme; ulkomaille lähtö on useinkin mielessä.
Ja vaikka jäisimmekin Suomeen, niin onhan mun lapsilla & hoidoista mahdollisesti syntyvillä lapsilla a) ikäeroa ja b) maantieteellistä eroa (eivät ole Turun seudulta kotoisin nämä jotka mun munasoluni saivat).
Eli en aio stressata asian suhteen, en todellakaan. Stressaa sinä jos haluat :D
 
kkkkk
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
No, neljästä vastaanottajasta vain kaksi asuu Suomessa, eli niitähän ON lähetetty ulkomaille.
Ja mekään tuskin asumme Suomessa koko elämäämme; ulkomaille lähtö on useinkin mielessä.
Ja vaikka jäisimmekin Suomeen, niin onhan mun lapsilla & hoidoista mahdollisesti syntyvillä lapsilla a) ikäeroa ja b) maantieteellistä eroa (eivät ole Turun seudulta kotoisin nämä jotka mun munasoluni saivat).
Eli en aio stressata asian suhteen, en todellakaan. Stressaa sinä jos haluat :D
Ole toki stressaamatta, et sille kuitenkaan enää mitään voi. Toivo vain parasta ;).
 
Pari tonnia on mun käyttötilillä. En tiedä koska tulee seuraavan kerran rahaa, sit kun on lapsilisäpäivä tai äitiyspäivärahapäivä.
Miehelle tulee palkka kyllä ens viikolla, mut se menee hänen omalle tililleen. Meillä kyllä on silti niin, että jos toisella on rahaa, ni on toisellakin, vaikka meillä omat tilit onkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kkkkk:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Se on toki sellainen asia, jota kannattaa miettiä.
Mä olen ajatellut asian niin, että mua ei haittaa jos joku joskus tulevaisuudessa ottaa yhteyttä ja sanoo saaneensa alkunsa mun luovuttamasta solusta. Ei se velvoita mua mihinkään kuitenkaan.
Jos sun lapsesi saa lapsia tulevaisuudessa ...Yhdessä siis? Oletko miettinyt sitä?
Lainlaatijat ovat miettineet asiaa meidän kaikkien puolesta.

"Kun luovuttajan sukusoluilla on saatu aikaan lapsia viidelle hedelmöityshoitoa saaneelle, hänen luovuttamiaan sukusoluja ei saa enää käyttää hedelmöityshoitoon muille."

Hedelmöityshoitolaki, 4 § Sukusolujen ja alkioiden käytön yleiset rajoitukset

Sopii tarkistaa itse: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2006/20061237
 
-:-
Omalla tilillä on joku reilu satanen, tiistaina tulee kh-tuki ja ehkä elarit yhdestä.
Säästötilillä jonkun verran ja laskut maksetaan eri tililtä, siellä on riittävästi laskuihin ja lainoihin. Miehen tileillä kans riittävästi.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja kkkkk:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
No, neljästä vastaanottajasta vain kaksi asuu Suomessa, eli niitähän ON lähetetty ulkomaille.
Ja mekään tuskin asumme Suomessa koko elämäämme; ulkomaille lähtö on useinkin mielessä.
Ja vaikka jäisimmekin Suomeen, niin onhan mun lapsilla & hoidoista mahdollisesti syntyvillä lapsilla a) ikäeroa ja b) maantieteellistä eroa (eivät ole Turun seudulta kotoisin nämä jotka mun munasoluni saivat).
Eli en aio stressata asian suhteen, en todellakaan. Stressaa sinä jos haluat :D
Ole toki stressaamatta, et sille kuitenkaan enää mitään voi. Toivo vain parasta ;).
Siis mitä ihme ääliöitä suoraan sanottuna tällä palstalla kulkee? Åbo on tehnyt mittaamattomaqn arvokkaan teon, ja antanut lahjan elämään, ja te täällä haluatte saada sille huonoja fiiliksiä aikaan!! Joku joka on saanut luovutetun munasolun on varmasti ikionnellinen siitä, että joku on antanut heille mahdollisuuden saada oma lapsi...
 

Yhteistyössä