Paljonko saitte mensan testistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiphip
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="harmaa";29606505]Mä sain oikeasti sen 148. Tulos todistaa vain ja ainoastaan sen että tuolla testituloksella ei ole mitään tekemistä käytännön älykkyyden kanssa. :D Mä olen ihan saapas mutta ilmeisesti looginen päättelykyky on kohtalaisen kunnossa.[/QUOTE]

Jokainen joka Mensan sd=15 testissä saa 148, tiedostaa kyllä olevansa ihan helvetin älykäs, ja on sitä kyllä ihan käytännön elämässäkin. Tuolla tuloksella kun voi noilla perusmensoilla pyyhkiä persettään ja liittyä suoraan TNS:ään.

Joku pilipali-nettitesti nyt on sitten asia ihan erikseen.

Eiks se mee niin, että täällä netissä kaikki saa huippupisteet mensan testissä, tienaa miljoonan kuukaudessa ja elämä hymyilee... harvinaisen hyvin vain älykkäät ja rikkaat osaa tulla nettiin, kun heitä on täällä suurin osa.

Aploodit...kiitettävä. kuulostan sarkastiselta mutta totuus on että helevetin hyvä..sitä varten se testi on että teitä testataan ja hyvä se että ootte josakin hyviä..minä en mensan testissä loistanut...oikeesti..surkee tulos ja enkä kuitenkaan aivoton...:)

Tuossa tein samalla kun kattelen Heartbeatia, 117 sain tulokseksi vaikka loppupäässä heitin arvalla valtaosan. Väittää, että tulos on parempi kuin 85% ihmisistä - joko nuo yrittää saada porukkaa maksullisiin testeihin tai sitten keskivertoihmiset ovat ihan tavattoman tyhmiä. :O (Mun lahjakkuus on verbaalisella puolella, mä oon oikeesti ihan käsi noissa loogista päättelykykyä vaativissa jutuissa, joten...)

Tuossa tein samalla kun kattelen Heartbeatia, 117 sain tulokseksi vaikka loppupäässä heitin arvalla valtaosan. Väittää, että tulos on parempi kuin 85% ihmisistä - joko nuo yrittää saada porukkaa maksullisiin testeihin tai sitten keskivertoihmiset ovat ihan tavattoman tyhmiä. :O (Mun lahjakkuus on verbaalisella puolella, mä oon oikeesti ihan käsi noissa loogista päättelykykyä vaativissa jutuissa, joten...)

ei oikeen mensan testit noin helppoja...

Mensaan pääsyn rajana on, että on Mensan testissä kahden keskihajonnan (sd) verran keskiarvoa älykkäämpi, tai oikeastaan että on älykkäämpi kuin 98 % ihmisistä, mikä on melko tarkalleen sama asia. (Keskiarvoista älykkyyttä merkitään numerolla 100.) Suomen Mensan testituloksessa jaettiin aikaisemmin yksi keskihajonta 24 osaan. Tällöin Mensan raja oli 148. Muutama vuosi sitten otettiin käyttöön uusi systeemi, jossa keskihajonta jaetaan 15 osaan, koska sitä käytetään yleisesti muuallakin länsimaissa. Tällä systeemillä tuo sama älykkyysraja on numerona on 130 - tai pyöristyssyistä kai tarkemmin 131. Aina kun puhutaan ÄO-numeroista, on tiedettävä, onko kyseessä 24:llä vai 15:llä ilmaistu keskihajonta. Esim. keskiarvoa 3 keskihajontaa älykkäämpi ihminen (joita on yksi tuhannesta) saisi vanhassa suomalaisessa Mensa-testissä ÄO-numeroksi 172, mutta uudessa 145. (Tosin tietääkseni nykyään Mensan testituloksena ei ilmoiteta 136:tta isompaa numeroa.)

Jokainen joka Mensan sd=15 testissä saa 148, tiedostaa kyllä olevansa ihan helvetin älykäs, ja on sitä kyllä ihan käytännön elämässäkin. Tuolla tuloksella kun voi noilla perusmensoilla pyyhkiä persettään ja liittyä suoraan TNS:ään.

Joku pilipali-nettitesti nyt on sitten asia ihan erikseen.

Hetken jo ihmettelin itsekin mutta sitten tajusin. Testistäni on sen verran aikaa (Mensan nettitesti) että käytössä oli vielä sd 24. :D Pahoitteluni harhaanjohtamisesta. Täytyy jossain välissä kokeilla mikä nyt olisi tulos.

Minulla sama, lahjakkuus nimenomaan verbaalista ja tulos oli 119. Joku houkutin siinä täytyy olla, kun tuskin itsekään olen tuota tasoa lahjakkudelta.
Tosin, en nyt mikään aivan tahvokaan liene.
Muuten, te älykkäät? Koetteko hankaluutta tavallisessa elämässä ns. heikomman älyykkyden omaavien seurassa? Siis tylsistyttekö ja onko vaikeutta kuvailla omia ajatuksia toisille? Yleensä keskustelu hankalaa?

Mä ainakin luulen että jos keskustelu Mensan ulkopuolisten kanssa tuntuu hankalalta niin se on enempi kiinni kotitaustasta, koulutuksesta ja varallisuudesta. Aika monilla mensalaisilla on yliopisto käytynä, keskiluokkainen kotitausta ja hyväpalkkainen työ. Silloin voi ihan siitä ssyystä olla hankala keksiä yhteistä puhuttavaa jonkun asentajan kanssa vaikka asentaja olisi ihan yhtä älykäs. Mensassa muuten on paljon metsureita, kaupantätejä, sähkömiehiä ja vaikka mitä vaikka korkekouluopiskelijat, maisterit ja diplomi-insinöörit ovatkin enemmistönä. Olen duunarikodista lähtöisin oleva duunari. Menin vasta viisikymppisenä Mensa-testiin ihan uteliaisuuttani. Ei mulla ole mitään vaikeutta puhua sukulaisten tai tuttavien kanssa. Työasioista, politiikasta, autoista, viinasta ja naisista, ihan tavallisista jutuista.

139 paikan päällä testattuna. Netin testiä en ole tehnyt. Omatunto ei myöskään anna myöten arvailulle tai "arvailulle", vaikkei vääristä vastauksista miinuspisteitä tulekaan.

Minä olen pari kertaa tehnyt nettitestin ja olen ns. keskimääräistä selvästi tyhmempi. Tutkijan töitä olen tehnyt yli 10 v, että jotenkin se on leipänsä tyhmänkin hankittava :D

[QUOTE="Vierailija";29606969]Muuten, te älykkäät? Koetteko hankaluutta tavallisessa elämässä ns. heikomman älyykkyden omaavien seurassa? Siis tylsistyttekö ja onko vaikeutta kuvailla omia ajatuksia toisille? Yleensä keskustelu hankalaa?[/QUOTE]

Joo, kaikki me älykkäät ollaan sosiaalisesti täysin kyvyttömiä ja liian monimutkaisia jotta heikompi aines ymmärtäisi meitä. :D

Viitsi vitsi. Mun on vaikea ystävystyä ihmisten kanssa kyllä. Tutustun tosi helposti mutta en ystävysty. Se tuskin kuitenkaan johtuu älykkyydestä, enemmänkin varmaan siitä että olen vaikea luonne. :whistle:

Yhteistyössä