paljonko saatte äitiys,-vanhempainrahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselevä

Vieras
tiedän että rahan suuruus riippuu tuloista. Itse odotan kelalta päätöstä juuri. Paljonko on vähimmäismäärä mitä voi saada kk?ja paljonko olette saaneet?töissä?työttömänä?
taloudellinen tilanne ei ole tällä hetkellä hyvä sen takia olisi hyvä tietää suunnilleen vähimmäismäärä edes. Kiitoksia vastauksista.

Ei ehkä kannata kysyä täältä paljonko kukakin saa.. siitäkin oli joskus piiiitkä tappeluketju;)

Oman rahasi saat tosiaan selville Bean laittamasta linkistä, noin about.:)

19,99 € päivä, eli noin 400 € verojen jälkeen kuussa :( olin harjoittelemassa työmarkkinatuella ennen äippälomaa, kun alallani työllisyystilannen on todella huono.

Minimi eli 15,20e per päivä ja kuukaudessa se on noin 300e. Olen opiskelija kuin myös mieheni ja näillä tuloilla on pärjättävä. Yhteensä tienataan n.700e kuussa + lapsilisä 100e ja 500e siitä menee jo yksistään vuokraan että eipä näillä tuloilla eletä leveästi. Muita kohtalontovereita?

Ei opintolainaa varmaan voi ottaa ainakaan silloin, jos on äitiyslomalla eikä ole kirjautunut läsnäolevaksi. Tietysti jos on läsnäolevana ja samalla äitiyslomalla, niin ehkä se silloin onnistuu. Vai lasketaanko siinäkin opintopistemäärien kertymistä jokaista tukikuukautta kohden???

musta on vähän outoa, että äitiyspäiväraha määräytyy tulojen mukaan. Ja korkeampituloisilta pitäisi tasapuolisuuden nimissä periä äpäivärahasta enemmän veroa.

Äitiyspäivärahan pitäisi olla saman suuruinen kaikilla.

Itse saan nettona reilu 2000 e ja olen lääkäri