Paljonko saa rahaa kun luovuttaa verta?

• Viestiketjun aloittaja kysymys?
  • Ensimmäinen viesti
Minni-hiiri harmaana
[QUOTE="vieras";27555505]Yksi:
Kysymys kuului; Paljonko saa rahaa kun luovuttaa verta?
Vastaus; Ei yhtään. Ja vastaus mahtuu yhteen viestikenttään.
Ei siis kysytty mitä kaikkea MUUTA siitä saa... ;)

Mutta ihan relax vaan. Mee vaikka saunaan, jotta nuttura hieman pehmenisi... :D Kunhan vaan vuorostani tykkäsin n... viilata pilkkua. ;)[/QUOTE]
Joo....pa!

"vieras"
onko sinusta keskustelupalstan tarkoitus että tähänkin ketjuun olisi tullut 1-16 vastausta jossa lukee ainoastaan "0 euroa"? hmmm...
Piece sullekin. Ei, ei todellakaan ole tarkoitus, että 16 ihmistä kirjoittaa saman sanan omana kommenttinaan. Mutta kuten sanoin, suoraa vastausta suoraan kysymykseen ei ollut vieleä noissa 16 vastauksessa, kuin yhdessä. Ei nuo kahvi, pulla jne ole RAHAA, josta aloittaja kysyi... :p

"pasi"
[QUOTE="masi";27555384]Kävisin luovuttamassa,mutta en voi.Mulla on kilpiruhasen vajaatoiminta ja syön thyroxinia.[/QUOTE]

Thyroxin ei ole este luovuttamiselle eikä kilpirauhasen vajaatoimintakaan. Annos vain on pitänyt pysyä muutaman kuukauden samana.

olen luovuttanut verta useamman kerran. isäni sairastaessa ja valvoessani hänen vierellään, kun hänelle annettiin aika ajoin uutta verta, verenluovutukseni sai oikean arvonsa :heart:
ja kuinka ihanaa oli, kun isä aina piristyi uutta verta saatuaan.

kunnes koitti se päivä, etteivät hoidot enää tehonneet ja matka iäisyyteen alkoi...

• Tykkää
Reactions: Sadana
hohhoijaa hanki elämä
[QUOTE="vieras";27555567]Piece sullekin. Ei, ei todellakaan ole tarkoitus, että 16 ihmistä kirjoittaa saman sanan omana kommenttinaan. Mutta kuten sanoin, suoraa vastausta suoraan kysymykseen ei ollut vieleä noissa 16 vastauksessa, kuin yhdessä. Ei nuo kahvi, pulla jne ole RAHAA, josta aloittaja kysyi... :p[/QUOTE]

Ja toi nissutus sitte on jotain asiaan liittyvää oleellista???

Minni-hiiri harmaana
[QUOTE="vieras";27555591]No voi... Syytön mä sun v...tutkseen olen. :( Mutta kyllä sekin siellä saunan lämmössä paranee... ;) Tai ota vaikka tuikku murheeseen, jos se veltostuttais tuon hepin sun otsasta?[/QUOTE]
Ei vituta (ilman pisteitäkin sen voi ilmaista). Kaikki hyvin täällä :)

Professional Griefer
Voi ei, kiinnostuneena kävin tutkimassa tota kuka saa luovuttaa ja tajusin, etten mä painoni takia saa :(

Voinko vähän puijata, kyse kun on ihan parista kilosta? Tekeekö ne tarkistuspunnituksia?

dfghhfg
Suomessa verensiirtojen turvallisuus pohjautuu osittain siihen, että verenluovutuksesta ei makseta mitään. Useissa maissa maksettu korvaus houkuttelee sairaankin verenluovutukseen. Kaikkea verestä ei ole taloudellisesti mahdollista testata eikä tuore tartunta välttämättä muutoinkaan näy testeissä. Olen luovuttanut 116 kertaa verta ja kyllä siitä joka kerta tulee itselle hyvä mieli. Aion käydä jatkossakin 2 kk välein mikäli terveenä pysyn. Käykää ihmeessä kokeilemassa verenluovutusta; pieni vaiva, mutta suuri apu verensiirtoa tarvitsevalle lähimmäiselle.
Tosi hyvä mieli tulee, joo, kun antaa verensä jollekin kännitappelussa olleelle juntille.

Niillehän suurinosa luovutetusta verestä menee.

fgfgh
[QUOTE="vieras";27555742]Sitähän ei voi itse päättää, kenelle se luovutettu veri menee. Saattaa mennä juuri sille laitapuolen kulkijalle aivan hyvin. Ja hyvä niin, eihän siitä mitään tulisi jos veripussille laitettaisiin ehdot, kenelle sitä saa antaa.[/QUOTE]

Eikun siitä just tulisi jotain, jos sais antaa ehdot.

En halua omaa vertani luovutettavan kenellekään raiskaajalle esimerkiksi.

Haluatko, että, vaikka mopojengien välienselvittelyssä ammutun idiootin pelastuvan sinun verelläsi.

Minä en.

Eikun siitä just tulisi jotain, jos sais antaa ehdot.

En halua omaa vertani luovutettavan kenellekään raiskaajalle esimerkiksi.

Haluatko, että, vaikka mopojengien välienselvittelyssä ammutun idiootin pelastuvan sinun verelläsi.

Minä en.
Jos sinä sairastut vakavasti, ja tarvitset vaikkapa uuden sydämen, niin ottaisitko sen vastaan välienselvittelyssä ammutulta idiootilta?

Etpä tietenkään.. ;)

• Tykkää
Reactions: Minni-hiiri
se veri on niin puhdistettu/käsitelty/eroteltu että ei se oo enää kenenkään tietyn ihmisen verta! mitä ihmeen väliä sillä on kenelle ne verivalmisteet sitten päätyy kun olet toista ihmistä halunnut auttaa siihen pystyessään..? ethän sä voi elinluovutuksessakaan päättää kenelle elimet menee (toki tää toimii vaan jos olet elintenluovuttaja).
mitäs jos noihin verivalmisteisiin sais rajata kenelle saa antaa niin siellä olis kohta rajoituksia tyyliin "ei ruskea silmäiselle"- ne on perseestä.
"ei sellaiselle joka on juonut itsensä humalaan ja tarvitsee siitä humalan johdosta tapahtuneen onnettomuuden seurauksena" yms. jaskaa...

546y54
se veri on niin puhdistettu/käsitelty/eroteltu että ei se oo enää kenenkään tietyn ihmisen verta! mitä ihmeen väliä sillä on kenelle ne verivalmisteet sitten päätyy kun olet toista ihmistä halunnut auttaa siihen pystyessään..? ethän sä voi elinluovutuksessakaan päättää kenelle elimet menee (toki tää toimii vaan jos olet elintenluovuttaja).
mitäs jos noihin verivalmisteisiin sais rajata kenelle saa antaa niin siellä olis kohta rajoituksia tyyliin "ei ruskea silmäiselle"- ne on perseestä.
"ei sellaiselle joka on juonut itsensä humalaan ja tarvitsee siitä humalan johdosta tapahtuneen onnettomuuden seurauksena" yms. jaskaa...
No ei tietenkään anneta verta, idiooteille. Mitäs menivät mokaamaan.

Haluaisitko, todella, antaa verta esimerkiksi lapsen raiskaajalle?

Antaisitko itse elimen vaikkapa lapsesi murhaajalle?
Jos mulla olis elintenluovutustestamentti, niin kyllä antaisin. Siinä tilanteessa kun itse kuolisin ja jos joku elimistäni kelpaisi jollekin muulle sitä tarvitsevalle, niin se menisi sitten hänelle; oli kuka hyvänsä. Siinä vaiheessa minä olen jo kuollut, joten tuskin pohtisin moraalikysymyksiä mullan alla.

Yhteistyössä