Paljonko rahaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Anna"

Vieras
12-vuotias olisi lähdössä parhaimman kaverinsa ja hänen vanhempien kanssa lomalle 400 km päähän. Menevät omalla autolla ja ovat n. viikon. Paljonko teidän mielestä pitäisi antaa rahaa, että korvaisi polttoaine- ja ruokakustannukset.

Polttoaineesta nyt tuskin, sillä muutenkin varmaan menisivät. Korvaisin ruuasta ja vaivasta jonkin verran. Riippuen sitten niistä kustannuksista. En tiedä missä ja miten syövät. Syövätkö ravintolassa vai tekevätkö itse ruuat, riippuu niin paljon!

no ymmärät varmaan että vähän vaikea vastata kun ei tiedä menevätkö johonkin kesämökille tms missä ruoka tehdään itse, vai menevätkö hotelliin ja tarkoitus syödä ravintoloissa ja käydä ehkä huvipuistossa tms?

Satanen viikon syömisistä suoraan perheen vanhemmille, jos menevät jonnekin mökille eli sitä varten, että ruokakaupasta ostetaan ruokaa. Sitten lapselle suoraan joku 100€ sitä varten, että voi ostaa itselleen jätskiä/karkkia/huvipuistolipun/hampurilaisaterian tms jos sellaista viikon ohjelmaan kuuluu ja loput rahat tuodaan takaisin, jos ei tarvitse.

Voisin kuvitella, että itse antaisin vähän bensarahaakin, kuitenkin. ehkä 20-30e? ja tollasessa tapauksessa riippuen ehkä lapsen syömisistä n. 50 e suoraan perheen äiteelle ja kysyisin suoraan, riittääkö tämä lapsen ruokamenoihin. Ja ehkä sit 20e/päivä lapselle ns käyttörahaa, josta pitäisi riittää ravintolassa käyntiin ja jäätelöihinkin...

Todennäköisesti eivät halua mitään, mutta fiksua toki tarjota. Vaikka sitä 100 euroo. Sit reilusti mukaan lapselle itselle. Käyttää mitä käyttää ja loput takasin.

Luulen, etteivät vanhemmat tahdo ruoka- ja bensarahaa, on lapsesi seurasta niin iso ilo omalle lapselleen. Omalle lapsellesi 100e kuulostaa passelilta, voithan sopia kaverin vanhempien kanssa, että lainaavat jos tarvetta tulee ja maksat sitten heille.

Jos kyse on ihan perus kesämökkireissusta, niin 50 euroa on varmasti ihan riittävä. Ei lapselta mene mitenkään 100 euroa viikossa ruokaan ja polttoaineisiinkaan ei mene noin paljoa. Eri asia sitten jos jotain vierailukohteita on tarkoitus käydä katsomassa, mutta meillä on kyllä pidetty periaatteena että kutsuja maksaa.

Kuumimmat

Yhteistyössä