paljonko rahaa lasten joululahjoihin?

  • Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="köyhä";24876703]20€ jos tulee sossun rahat sillon.[/QUOTE]

Joutunet säästämään sitten, koska toimeentulotukihan maksetaan kuun vaihteessa, mikäli päätös on ajoissa tehty (ja hakemus jätetty ajoissa). :) Lapsilisähän tosin tulee juuri ennen joulua. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh;24876729:
No en kyllä menis kirppikseltä ostamaan ainakaan mitään muumitaloa joululahjaksi :eek: Vieläköhän ne on samanlaisia kuin silloin ku mulla oli semmonen, tykkäsin ite ainaki kovasti ja aion kyllä ostaa lapsellekin sitten jos joskus haluaa..
Miks ihmeessä et ostais kirppikseltä muumitaloa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24876688:
Käytkö sä kirpoilla?
Noita muumitaloja on ollu alta 30€:n kirpoilla.
Ja mun mielestä se on ihan vedätystä koko hökkeli. Seitsemällä kympillä pussillinen muovikrääsää. Ihan pilipali.
Niin siis meillä on se. :|
Käyn silloin kun ehdin. Yleensä en ehdi. Harmi vaan. Joo, vedätystähän nuo kaikki muovihässäkät ovat, mutta olkoon. Me olemme lapsen kanssa Muumi-hulluja, joten on meille varmaan ihan rahansa väärti. :)
 
kissus, onpas ihmisillä rahaa. Itsellä menee n.10-15e per ihminen, lapset mukaanlukien. Ja kyllä niitä paketteja silti ihan mukavasti on, kun niitä tulee kaikilta muiltakin. ja ostan siis n.20ihmiselle joululahjan, joten rahaa palaa n. 250e yhteensä, mikä on minusta jo huima summa. ja jos joku neropatti luulee että paketit on täynnä kynttilöitä ja muuta krääsää, niin ei ole, vaan kirpparilta hankittuja juttuja, ostelen pisin vuotta.
 
kissus, onpas ihmisillä rahaa. Itsellä menee n.10-15e per ihminen, lapset mukaanlukien. Ja kyllä niitä paketteja silti ihan mukavasti on, kun niitä tulee kaikilta muiltakin. ja ostan siis n.20ihmiselle joululahjan, joten rahaa palaa n. 250e yhteensä, mikä on minusta jo huima summa. ja jos joku neropatti luulee että paketit on täynnä kynttilöitä ja muuta krääsää, niin ei ole, vaan kirpparilta hankittuja juttuja, ostelen pisin vuotta.
No, minä ostan lahjat lapselleni, kahdelle siskolleni, miehelleni, kummipojalle ja äidilleni. En osta lahjoja kahdellekymmenelle ihmiselle.
 
Enna1988
[QUOTE="mamma";24876330]arvio paljonko teillä menee tänä jouluna lasten joululahjoihin
mulla itellä arvoa että per lapsi noin 200-250e. lapsia on kaksi[/QUOTE]

Eihän 200€ saa mitään?
Kahdelle muksulle lahjoihin n. 1000€
Ei osteta mitään halpaa krääsää vaan tarpeellista ja laadukasta.
 
"Sirkkeli"
Mun lapsella ei ole kuin vanhempansa jotka ostavat lahjoja. Ja itseasiassa, 200 euroa yhdelle ei ole hirveä summa. Jos siis haluaa kunnolliset lahjat, eikä mitään kirpparipaskaa :)
 
[QUOTE="Sirkkeli";24876955]Mun lapsella ei ole kuin vanhempansa jotka ostavat lahjoja. Ja itseasiassa, 200 euroa yhdelle ei ole hirveä summa. Jos siis haluaa kunnolliset lahjat, eikä mitään kirpparipaskaa :)[/QUOTE]
Siellä tehdään tulevaisuuden kuluttajia osuvalla asennekavatuksella, huomaan ma. Kaikki lahjat, ihan oikeat lahjat ei tarvitse rahaa ollenkaan. Ja vaikka toki kirppareilla on paljon paskaa, vielä enemmän sitä löytyy muista kaupoista kauniissa kääreissä. Kukin voi valita mitä mistäkin ostaa, paskaa en ole vielä koskaan kirpparilta kotiini, tai kenenkään muunkaan kotiin kantanut.

Välillä tulee sellainenkin olo, että jouluna vanhemmat ostavat joululahjoissa ennenkaikkea nykypäivän aneita itselleen.
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe ja himpsis
"faerie"
Varmaan menee 2 lapsen lahjoihin 500e. Muksut ovat 7v ja 9v. Toivomuksena esim uudet kosketusnäytölliset puhelimet, joten niihin menee jo paljion.
Huhhuh. En ole itsellenikään raaskinut ostaa mitään kosketusnäytöllistä puhelinta vaan alle 100 euron puhelimella on pärjätty varsin loistavasti. Mitä ihmettä ala-asteikäinen muksu tekee kosketusnäytöllisellä puhelimella, kun puhelimen tarkoitus on saada yhteys vanhempiin ja kavereihin? Nykyään noi kosketusnäyttöpuhelimet on niitä parempia ja kalliimpia puhelimia joissa on hyvät sovellustuet ja internetominaisuudet. Itse huolestuisin jos 7-9-vuotias lapseni pystyisi käyttämään puhelimensa avulla internetiä täysin ilman vanhempien valvontaa.
 
Isä
Varmaan menee 2 lapsen lahjoihin 500e. Muksut ovat 7v ja 9v. Toivomuksena esim uudet kosketusnäytölliset puhelimet, joten niihin menee jo paljion.
Ootko sä vittu kui tyhmä???
Edes aikuinen ei välttämättä tee mitää kosketusnäytöllisellä puhelimella ja sä vittu ostat niitä kersoille, jotka ei tartte edes minkäälaista kännykkää!!!
Ennen mun aikana kännykän sai vasta 18 vuotiaana ja seki oli aatamin aikainen!
Ootko vittu kui vajaa päästäs???????????
 
Khimaira
Mun lapsukainen ( kohta 12-v ) sanoi mulle joululahjoista puhuttaessa että viime vuonna lahjoja oli aivan liikaa heille lapsille :O
Hän sanoi että joulun tunnelma on se tärkein :ashamed:
Joo, meni viime vuonna överiksi, tänä vuonna sitten vähän fiksummin...Eli jotain satanen/ per lapsi ja sitten yhteiseksi joku peli, tms.
 
Jotain oon jo aleista ostanut, mutta veikkaan että summa keikkuu siellä jossain 50-100e per lapsi. Mulla siis 3 lasta.

Kyllä meilläkin tuo 7v haluis kosketusnäytöllisen puhelimen, mutta ei tuu semmosta saamaan. Ellen mä sitten osta itelleni uutta ja poika saa tuon vanhan. Niin tuskin tulee tapahtumaan...
 
200€ olis aikomuksena käyttää, mutta saa nähdä, lähti se viime vuonnakin käsistä... Ajattelin ens tilistä ostella isompia kun tuli tehtyä ylitöitä tässä kuussa ja tulee vähän extraa, vielä kun osais olla antamatta niitä ennen joulua... Toivelistalla on ainakin se iso Lego Ninjago talo. Ajattelin myös ostella mahdollisimman paljon Mauri Kunnaksen kirjoja, niitä on niin mukava lukea iltasaduiksi... niin ja tietysti jotain pelejä, ainakin Lego pirates of the caribian... Ja ja ja, taas se lähtee käsistä :D
 
Meillä tytölle ostettu jo alesta babyborn heppa 30e. Siihen lisäksi jotain pientä tyyliin, äitin tekemät villasukat. Ja kyllä on riemussa repimistä jo näillä. Lisäks vielä kummien ja isovanhempien lahjat. Pojalle ei osteta mitään. Jotain teen itse, mutta kaupasta ei rääsää kanneta. Lapset jouluna 10kk ja 2,5v, eikä tuo vaavi todellakaan tarvitse mitään. Kummipojalle menee 20-30€.
Ja joo, ei todellakaan mitään älypuhelimia lapsille! Kyllä äiti ilostuu, kun puhelin häviää tai hajoaa. Toinen mitä en ymmärrä on konsolipelit ym, pienille lapsille! Varsinkin ikärajoista piittaamatta ostetaan teurastusmättö pelejä alakouluikäisille, niin kyllä tekee hyvää lapsen todellisuuden tajulle!
 
nanette
Minä kyllä puollankin vähän kosketusnäytöllisiä puhelimia. Meidän 8-vuotias harjoittelee sähköpostin käyttöä ja googlettamista yms. Tekee paljon järkevääkin. TOTTAKAI sitä pärjäisi ilman älypuhelimiakin vallan hyvin, en minä sillä.
 

Yhteistyössä