Paljonko palkkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
...pitäis suunnilleen maksaa kaksvuotiaan hoidosta? Kyse olis arkipäivistä, hoitoaika n. 3 tuntia/pv ja 4 pv viikossa? Onko kellään mitään hajua? Kun tarttisin hoitajan tytölle ja kunnalliseen ei kuulema mielellään oteta noin pienellä hoitoajalla? Jos joku osais ees hippasen vihjata, olisin kiitollinen =)

moi

aika ihme täällä puolipäiväisen raja on 5 tuntia/päivä eikä yhtään kauempaa. Kyllä niiden minun käsityksen mukaan täytyisi ottaa hoitoon. Kysyppä kunnasta uudestaaan tuota asiaa. Miten olisi perhepäivähoidon poulelta. Minun mielestäni noihin löytyy myös joku lasku kaava kun kuntahan laskee hoitomaksun ainakin täällä puolisoiden palkan mukaan. Eli mihin tuloluokkaan kuulutte heidän mukaan.

Joo se raja on viis tuntia ja multa kysyttiin, miksen käyttäis sitä hyväkseni eli lapsi hoitoon vaikkei tarviiskaan. No, mä mielelläni olisin tytön kans mahd. myöhään kotona ja veisin vasta sit hoitoon, kun töihin tarvii lähtee, enkä haluu haahuilla ennen töitten alkamista jossain vaan siks et mukula on jo hoidossa. Maksan kuitenkin lapsen hoidosta silloin kun itse olemme töissä, en mielelläni siitä, että "saanpahan vähän ylimääräistä vapaa-aikaa" kuten päivähoidon ohjaaja mulle sanoi. Mutta kiitos kun vastasit =)

ei ole järkee noin vähäksi aikaa viedä hoitoon koska maksaa paljon ja sitäpaitsi missä työssä voi tehä tollasia päiviä? jos todella vain kolmetuntia niin vie vaikka johku kerhoon tms.

Meillä muuten sama ongelma päivähoidon tai meillä iltahoidon kans. Tarvittaisiin vain 4 tunniks hoitajaa 3-4päivänä ja sitten joskus n. kerran kuussa muutama tunti enemmän. Olin kuvitellut vuoropäiväkotia, mutta saas nähdä tyssääkö meillä sitten kanssa tuohon 5h rajaan. En ollutkaan ennen siitä kuullut. No höh. On sitä varmaan alettava etsiä hoitajaa kotiin myös. Oisikohan joku 8-10e/tunti kohtuullinen palkka.

Hei, kyllä tolla palkalla saa hoitajan ihan varmasti. Ei saa naisvaltaisilla aloilla aina ihan totakaan tunnissa.Toki kyse on äärimmäisen arvokkaasta ja vastuullisesta työstä, joten palkka sen mukaan. =)

Itse olen lastenhoitajana useissa perheissä, opiskelen lastenohjaajaksi ja muutenkin minulla on todella paljon kokemusta pienten lasten hoitamisesta. Minun palkkani useimmissa paikoissa on 5e/h. Ja joistakin paikoista könttäsumma, mikä ei yllä ihan 5e/h. Koulussa meille on sanottu, että "Älkää suostuko alle 6e/h, koska olette alan koulutuksessa olevia jne" mutta itse nautin lastenhoidosta niin paljon, että ei tulisi mieleenkään kieltäytyä 5e tuntipalkalla koko hommasta... Lastenhoito on minulle osittain myös harrastus. Mutta arvostan suuresti heitä jotka ovat valmiita maksamaan sen 6-7e/h, on totta että kyseessä on yksi vastuullisimmista hommista mitä voi olla. Mutta myös antoisin!!!!

Iloista vapunaikaa kaikille ja terkkuja kaikille päivänsäteillenne!

Yksityiset perhepäivähoitajat ottavat mielellään varmasti lapsesi hoitoon! Varsinkin jos kuntasi myöntää kuntalisää hoitoon, kysy päivähoitotoimistosta tätä asiaa.

Elikkä saat kelalta yksityistä perhepäivähoitotukea varten 137 e / kk/ lapsi ja sitten mahdollisesti tuon kuntalisän. Silloin ei pitäisi jäädä paljon maksettavaa omalta osalta. Yksityinen hoitaja olisi varmasti enemmän kuin mielissään kun saa 3 tunnin hoidosta "täyden palkan".

Meillä yksityisten hoitajien palkat ovat 440 e / kk/ kokopäivälapsi ja 220 e/ kk/puolipäivälapsi (maks 5 h päivä).

Tuosta kun vähentää tuon kelan osuuden joka on aina täydet 137 e oli koko-tai puolipäivähoidossa sekä kuntalisän (meillä 85 e/kk/lapsi osapäivähoidosta ja 170e/kk/ lapsi kokopäivähoidosta) niin osapäivähoidolle jää hintaa vain n. 8 e / kk/ lapsi!!!!!!!!!!

NAURETTAVAN HALPAA!!!!