Paljonko painosi on noussut viikolle 20 mennessä?

Siinäpä se kysymys olikin. Paljonko oli lähtöpainosi ja paljonko se on noussut tuohon viikkoon 20 mennessä? Ihan mielenkiinnosta kyselen. Itse kun tulee välillä sokeriherkuteltua mielettömästi, liikuttua hullunlailla ja silti tulee välillä huolehdittua painonnoususta.

Itsellä lähtöpaino oli siinä 50 ja nyt 54, eli noin 4 kiloa nousua. Toinen raskaus.
Ensimmäisessä tuli 15 kiloa lisälastia

Mukavaa odotuksen jatkoa kaikille :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
rv 21+3 paino: 73,4kg.
Lähtöpaino 74,4 kg.
On sitten ollut "vähän" pahoinvointia vai? :hug: Itsellä lähtöpaino ollut 54-55, ja rv n. 21 58 kg. Kymmenisen kiloa on aina tullut painoa, ja ekan kanssa kun lähdin sairaalasta oli vain 300 G jäljellä lähtöpainoon :eek: No, silloin oltiin nuoria :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
rv 21+3 paino: 73,4kg.
Lähtöpaino 74,4 kg.
On sitten ollut "vähän" pahoinvointia vai? :hug: Itsellä lähtöpaino ollut 54-55, ja rv n. 21 58 kg.

Ei mulla silleen pahoinvointia ollut. Pari kertaa halasin pönttöä, mutta se oli siinä. Mikään ei vaan maistunut.. Tuntui, että oli 24/7 krapula.
Ainoastaan mehujäät, jäätelöt ja mehut meni alas. Muusta ruoasta sai vaan haaveilla. Heti rupes vaan öklötys olo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
rv 21+3 paino: 73,4kg.
Lähtöpaino 74,4 kg.
On sitten ollut "vähän" pahoinvointia vai? :hug: Itsellä lähtöpaino ollut 54-55, ja rv n. 21 58 kg. Kymmenisen kiloa on aina tullut painoa, ja ekan kanssa kun lähdin sairaalasta oli vain 300 G jäljellä lähtöpainoon :eek: No, silloin oltiin nuoria :D
Siulla kyllä ei hirveenä oo tarvinnu sitten synnytyksen jälkeen pudottaa. Ihan kateellinen oon!

Nytten mulla ylipainoa jonkin verran, kun aloin odottaa.. Joten toivon, ettei paino hirveästi nousis, koska tiedän, mikä urakka on edessä synnytyksen jälkeen. Ja tavoitteena olisi ensi vuoden heinä-elokuussa olla normipainossa 56-60kg.. :ashamed:

Red Dragon & Nuppu 31+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
Ei mulla silleen pahoinvointia ollut. Pari kertaa halasin pönttöä, mutta se oli siinä. Mikään ei vaan maistunut.. Tuntui, että oli 24/7 krapula.
Ainoastaan mehujäät, jäätelöt ja mehut meni alas. Muusta ruoasta sai vaan haaveilla. Heti rupes vaan öklötys olo.
No ei tuokaan varmaan sen mukavempaa ollut... :( Mullekaan ei oikein mikään maistunut, hajutkin oli järkkyjä. Ja sen minkä suuhun ja mahaan sai tuli kaaressa ylös. Viime raskauden alussa paino tippui ensin 3 kg.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
Ei mulla silleen pahoinvointia ollut. Pari kertaa halasin pönttöä, mutta se oli siinä. Mikään ei vaan maistunut.. Tuntui, että oli 24/7 krapula.
Ainoastaan mehujäät, jäätelöt ja mehut meni alas. Muusta ruoasta sai vaan haaveilla. Heti rupes vaan öklötys olo.
No ei tuokaan varmaan sen mukavempaa ollut... :( Mullekaan ei oikein mikään maistunut, hajutkin oli järkkyjä. Ja sen minkä suuhun ja mahaan sai tuli kaaressa ylös. Viime raskauden alussa paino tippui ensin 3 kg.
Niinpä. Aikaisemmis raskauksis en oo kärsinyt ns. pahoinvoinnista ollenkaan.. Ja en tosiaan töissä voinut olla, ku olin niin heikossa kunnossa, kun mikään ei maistunut.. Mutta onneksi ei tarvinnut oksennella..

Nyt vain kauhulla odottelen, että minkälainen urakka on synnytyksen jälkeen.. Ihan hirveä.. :ashamed:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
Niinpä. Aikaisemmis raskauksis en oo kärsinyt ns. pahoinvoinnista ollenkaan.. Ja en tosiaan töissä voinut olla, ku olin niin heikossa kunnossa, kun mikään ei maistunut.. Mutta onneksi ei tarvinnut oksennella..

Nyt vain kauhulla odottelen, että minkälainen urakka on synnytyksen jälkeen.. Ihan hirveä.. :ashamed:
Mulla on joka raskauden (3) kohdalla pahoinvointi pahentunut. Ekan kohdalla oksentelin, mutta kaikki oli ok heti kun oli oksentanut ja pystyi käymään töissä jne. Nyt viimeisen kohdalla olin 4 kk sairaslomalla koska en muuta tehnytkään kun oksentelin ja meinasin pyörtyä. Ennätys laattaamisessa oli 8 eri ajankohtaa yhden päivän aikana (ja siis joka kerralla oksensin monta kertaa). Siihen ehti jo jopa tottua :D
Ensinnäkään älä alkuun ota mitään stressiä painonpudotuksesta, ehdit tehdä sen myöhemminkin. Imetys on mulla ollut todella hyvä laihdutuskeino. Sitten joskus 4-6 kk jälkeen teet listan siitä mitkä liikuntamuodot susta on mukavimpia (uiminen, rullaluistelu, luistelu, ratsastus jne) ja tietty myös mahdollisia, ja sitten koetat saada välillä jonkun hoitamaan lapsia ja menet harrastamaan niitä! Ja reipas kävelyhän on tosi tehokasta myös, pitää kuitenkin hengästyä, joten esim. pienemmät sisarukset myös rattaisiin tai vaikka pyöräilemään. Ja sitten eikun pitkiä lenkkejä :saint: Onnea raskauteen, synnytykseen ja painonpudotukseen sitten myöhemmin :hug:
 
ölömölö: Kiitos ohjeista :D! :flower: En mie hirveätä stressiä painonpudotuksesta onneksi ota.. Mutta kyllähän sitä tietenkin koko ajan miettii, että miten annoin itseni lihoa.. Mutta kiitos rintaleikkauksen (liikuntakielto oli, joka sitten lisäsi painoa kivasti) ja sitten otin hormonikierukan, joka lisäs painoa entisestään, vaikka yritin liikkua.. Joten lähti sekin kapistus nopiaa pois :D.

Mie, kun en pysty imettää (ei oo onnistunut tyttöjenkään kohdalla), ni imetys ei valitettavasti oo mulla se laihdutuskeino :D. Mie oon jo ladylineen allekirjoittanut sopimuksen ja aloitan sitten tammikuussa. Varmaankin pyörin kuntosalilla ja jumpissa :D. Ainakin bodypump:issa.. Kokeilen oppia sen :D.

 
ekassa rv 20 +7kg, tokassa +-0, nyt kolmannesa mennään rv 11 ja vielä +-0.
Ekasta jäi aika ikävästi 10kg painoa pudotettavaksi, joten kyllä kannattaa miettiä mitä sinne suuhun pistää raskausaikana. ei se vauva tartte niitä kaikkia herkkija. pikemminkin terveellistä ruokaa kohtuudella.
 
B-7
Nyt oli muistaaksen rv 23 tullut+7kg lähtöön.Ja nyt rv 26+4 luulisi että +9kg kasassa.Näin on mennyt joka raskaudessa.Ennen 30 viikkoa tullut se kymmenisen kiloa ja sitten lopuilla 10:llä viikolla 5 kg.Ja kilot myös aina karisseet vikkelään=)
Petite ja seiska
 
Kunpa tuliskin edes vähän. Nyt vkot 28+1 ja tullut 1,7 kg vasta. Tuli kutsu äitipolille, kun kohdunkorkeuskin alle käyrien ja katsotaan vauvan painoarvio, kun lääkäri ei osannu neuvolassa katsoa. Yleensä tullu painoa n. 6-8 kg, lapset kasvaneet silti hyvin. Syön hyvin, turvotusta ei ole. Painoa ei vaan kerry.
 
Esikoista odotan ja rv20 mennessä painoa oli tullut 3kg (lähtöpaino 48kg). Nyt 22+3 ja vaaka näyttää edelleen lukemaa 51kg eli yhtään ei vielä ole tullut lisää. Syön mielestäni "kuin hevonen", mutta olen aina ollut todella hoikka. Ennen raskautta sain käskyn "lihottaa" itseäni ja vaivoin se onnistuikin 46kg:sta tuohon 48:n. SF-mitta oli 20+4 vain 15, mutta jäi alakäyrän yläpuolelle onneksi. Ehkä se tästä pian nousee :)
 
Nyt tän nelosen(nyt 26+)aikana paino on noussut 1,5kg...puoleenväliin mennessä paino oli samassa kuin lähtöpaino,jota sitäkin kyllä oli ihan tarpeeks.Kolmosen(nyt 1v)odotusaikana kiloja tuli yhteensä vain 3,7kg ,jotka jäi kaikki ja vähän päällekin synnärille(ja ekan kahden viikon aikana paino laski yhteensä 10kg)
 

Yhteistyössä