paljonko paino nousi viikossa kun todettiin raskausmyrkytys, näkyikö proteiinia,paljonko verenpaine?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "myrkky"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei se kyllä lähestyvään synnytykseen liittynyt mitenkään.

Mulla myrkytys alkoi kehittyä jo rv 20 onneksi eteni tositosi hitaasti, kunnes sitten rv 37 tehtiin kiirellinen sektio kun iski täysiä päälle.

Paino nousi yhdessä yössä useamman kilon, sormet olivat niin turvoksissa ettei kirjoittamaan pystynyt, verenpaineet olivat siinävaiheessa maksimilääkityksistä huolimatta about 180/140

Kahdessa seuraavassakin raskaudessa myrkytys tuli, mutta onneksi paljon lievempänä.

Mulla on nyt ollut viikosta 30 lähtien raskausmyrkytysoireita, nyt menossa 38. viikko. Tilannetta seuraillaan kahdesti viikossa neuvolassa ja synnärillä on tullut käytyä monia kertoja. Mulle on tullut nyt viikossa 3 kiloa, ihan järkyttävä turvotus, oikein itkettää. Proteiinia on ollut virtsassa nyt viimeiset viikot kahdella plussalla, synnärillä jostain syystä näkyy vaan yhdellä, joten saan olla vielä kotona. Verenpaine on noin 140-160/75-98, normaalisti mulla on tosi alhainen, joten huomaan heti, jos nousee. Vielä pärjään ilman lääkitystä ja raskaus saa jatkua laskettuun aikaan saakka, ellei tilanne tästä pahene.

Mullakin raskausmyrkytys tuli vasta kahdella viimeisellä viikolla. Verenpaineita en enää muista, huomattavasti normaalia korkeammat kuitenkin. Paino nousi lopussa 3 kiloa ja turvotusta tuli paljon. Neuvolasta olisi passitettu sairaalaan, mutta sain kuitenkin jäädä kotiin. Mittailin itse proteiinia ja kävin neuvolassakin joka päivä.

Yhteistyössä