Paljonko ostan kermaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miina

Vieras
Rippijuhlat lähestyvät. Teen neljä seitsemän munan kakkua. Paljonko varaan kermaa/kakku? Meinaan laittaa kermaa väleihin sekä pursottaa reunat. Mikä kerma on kestävintä? Kovasti kehuvat täällä Flora vispiä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Flora vispi ei sitten maistu lainkaan kermalta, että jos haluat kermakakkua, joka maistuu hyvältä, niin ei kannata laittaa Floraa.

Niin ja lisäys, että tavallista vispikermaa 4 purkkia per kakku, niin riittää.

Tiedän monta ihmistä, jotka eivät voi sietää rahkaa, tai tuorejuustoja. Eli en kyllä lähtisi suuriin juhliin kikkailemaan millään rahkoilla, vaan laittaisin ihan vaan sitä tavallista vispikermaa. Kestää mielestäni ihan hyvin pursotuksen, laittaa tomusokeria makeutukseen.

Kermakakku on kermakakku ja rahka on sitten jotain muuta. Ja itse rakastan rahkaa, mutta tunnen usemman ihmisen joka maistaa happaman maun heti, ja ei voi syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Tiedän monta ihmistä, jotka eivät voi sietää rahkaa, tai tuorejuustoja. Eli en kyllä lähtisi suuriin juhliin kikkailemaan millään rahkoilla, vaan laittaisin ihan vaan sitä tavallista vispikermaa. Kestää mielestäni ihan hyvin pursotuksen, laittaa tomusokeria makeutukseen.

Kermakakku on kermakakku ja rahka on sitten jotain muuta. Ja itse rakastan rahkaa, mutta tunnen usemman ihmisen joka maistaa happaman maun heti, ja ei voi syödä.

peesaan tätä. itse inhoan rahkaa kakuissa, rahka kuitenkin jälkiruokana on herkkua.

Kiitos paljon vastauksistanne, auttoi paljon. Eli taidan ostaa 8 dl kermaa/kakku, luulisi ainakin riittävän. Teen kakut lauantai-iltana jolloin kaupat ovat kiinni, eli jos kerma loppuu niin lisää ei saa mistään. Ja taidan ostaa ihan tavallista vispikermaa johon laitan tomusokeria. Juustokakut teen erikseen.

Yhteistyössä