Paljonko kermaa kakkuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mii

Vieras
Tein tänään pohjan halkaisijaltaan 26cm irtopohjavuokaan, huomenna on tarkoitus täyttää kakku ja koristella ja tarjoilla sunnuntaina. Paljonko väliin tarvii kermaa? Teen kolmikerroksisen kakun eli täytettä menee kahteen kerrokseen. Ajattelin laittaa pakastemansikkaa ja banaania, ostin kolme floran vispikermaa sekä yhden maustamattoman tuorejuuston kakkua varten. Meneekö kuorrutukseen kaksi kermapurkkia? Päälle tulee kerman lisäksi tuoreita mansikoita, mutta tarvii koko kakku kuitenkin ulkosivuiltaan kermakuorrutuksen. Miten olette tehneet? Riittääkö väliin yksi kerma ja tuo tuorejuusto?

jos purstan kakkuun kermat päälle (reunoihin), tarvin kaksi kermapurkkia ja lisäksi laitan sekaan aina myös rahkaa. ilman pursottamista pärjään yhdellä kermapurkilla.

Mulla meni naapurin emännän kakkuun viimeksi yhteensä 5prk kermaa. Litra siis.

2 tölkkiä täytteeseen (3kerrosta/2 väliä täytettä) ja 3 kuorrutukseen/koristeluun.
Mansikkakakku, en kuorruttanut keskeltä vaan siihen tuli marmeladia, tuoreita mansikoita ja kiillepinta, ja sitten reunoille kermaa melkoisen reilusti.

Alkuperäinen kirjoittaja jipe:
jos purstan kakkuun kermat päälle (reunoihin), tarvin kaksi kermapurkkia ja lisäksi laitan sekaan aina myös rahkaa. ilman pursottamista pärjään yhdellä kermapurkilla.

tarkennuksena, et mä käytän just floravispiä kakkuun... eli siis yhdessä purkissa on 2,5dl ainetta.

Teen ekaa kertaa itse kakkua, vinkkinä sain ammattilaisilta tämän floravispin ja ilman makeutusta. pahoittelut jos selostus sekava, tarkoituksen ymmärsitte varmaan. Kostuttaa ajattelin vaniljamaidolla, sisko tekee aina niin ja on tosi hyvää! Laitatteko te kerman/vastaavan tuotteen sekaan sokeria?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
kerman kaltainen valmistus, yhyhhyy.

kaikki eivät muuten tykkää siitä kerman (lue voin) mausta...

Jaa ei varmaan tykkää, mutta useimmat ei tykkää keinotekoisista valmisteista. Ja miksi kutsua sitä kermaksi kun se ei ole?

no siinäpä vasta kysymys.. miksi monesti sanotaan, että laittaa leivän päälle voita, vaikka harva oikeaa voita leivän päällä käyttää? siinä toinen kysymys illan ratoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kerman kaltainen valmistus, yhyhhyy.

kaikki eivät muuten tykkää siitä kerman (lue voin) mausta...

Jaa ei varmaan tykkää, mutta useimmat ei tykkää keinotekoisista valmisteista. Ja miksi kutsua sitä kermaksi kun se ei ole?

mistä tuo Useimmat tulee? siis onko joku tutkimus, jonka mukaan useimmait eivät tykkää kasvisrasvavalmisteista? meillä päin käytetään pelkästään tuota mainitsemaani tuotetta kakkuun, eikä kukaan ole vielä sanonut, ettei kakusta tai sen ns. kermasta tykkäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Teen ekaa kertaa itse kakkua, vinkkinä sain ammattilaisilta tämän floravispin ja ilman makeutusta. pahoittelut jos selostus sekava, tarkoituksen ymmärsitte varmaan. Kostuttaa ajattelin vaniljamaidolla, sisko tekee aina niin ja on tosi hyvää! Laitatteko te kerman/vastaavan tuotteen sekaan sokeria?

laitan vastaavan tuotteen ;) sekaan sokeria ja vaniljasokeria vähän (jos laitan sekaan myös rahkaa), tai sitten pelkkää tomusokeria (siinä tapauksessa, etten rahkaa laita).

Maku asiahan tuo on mitä käyttää, itse käytät kyllä kuohukermaa - mutta ihan yhtä hyvää se flora vispi on :) Ja mulla menee se 5dl kermaa kakun päälle/sivuille.
Väliin teen yleensä mansikkarahkan :)

hyvähän se on lisäaineita tankata kehoon jokaisessa muodossa B)

no siinäpä on mietittävää ite kellekin, tankkaako niitä lisäaineita vai tukkiiko verisuoniaan kovalla rasvalla. riippu itse kunkin terveyden tilanteesa, mahdollisista jo olevista sydän- ja verisuonitaudeista tai niiden riskeistä, kokonaisvaltaisesta ruokavaliosta jne. jne. asiat eivät ole aina niin mustavalkoisia, vaikka karppaajat mitä väittäisivät.

Uusimmat

Yhteistyössä