paljonko ootte saaneet asuntolainaa,ja millä tuloilla?

bud
Ei takaajia, "säästöä" eli ekasta asunnosta myyntivoittoa oli 12000e. Lainaa pyydettiin ja saatiin 210000e, tulot nettona 3800, joista 2/3 on miehen tuloja. Toivon, että kaikki vastaajat ilmoittais nettotulot, koska ne on tässä kohtaa ne oleelliset.

No onhan noita lainoja ollu ja on edelleen, mutta se mitä mä oon saanu millä tuloilla ei kyllä juurikaan helppaa teidän tilannetta. Ne kun pankissa tuppaavat katsomaan sen tilanteen aina jokaisen perheen kohdalla yksilöllisesti ni aika turhaa teidän on mennä sanomaan että "kaksplussalla nekin sai niin ja niin paljon samoilla tuloilla!"

"heips"
230 000 saatiin. Nettotulot yhteensä n. 4000-4500. Otettiin pankin maksullinen omatakaus + 1 takaaja (omatakaus kattaa 95 %, loput pitää olla säästöinä tai takaajina). Pankkina Nordea.

hhhh
Meillä oli ensiasuntoa ostaessa tulot yhteensä bruttona reilu 4000/kk, omaa rahaa säästössä 15 000 ja otettiin 100 000 lainaa (asunto maksoi 115000). Takaajia ei tarvittu. Verrattiin pankkeja ja päädyttiin Nordeaan. Meillä oli tuolloin molemmilla määräaikaiset työsopimukset, mutta ongelmaa ei ollut lainansaannissa.

Viisi vuotta myöhemmin muutettiin isompaan asuntoon, joka maksoi 165000, tulot siinä vaiheessa noin 4500/kk brutto. Lainaa otettiin n. 120000. Saatiin vanhasta asunnosta vähän myyntivoittoa (oltiin tehty remonttia) ja tietty oltiin ehditty maksettu lainaa pois, eli koko summalle ei tarvittu lainaa.

Nämä lainamäärät eivät ole olleet lähelläkään kipukynnystä, olen itse ollut välillä vanhempainvapaalla ja työttömänäkin, eikä maksussa ole tullut ongelmaa.

"äiti"
Just noin kun vitonen kirjoitti. Jokainen laina on tapauskohtainen ja on hyvä muistaa, että kyllä pankki haluaa "myydä" teille ison lainan, koska se yleensä lupaa heille hyvät korkotulot.

Meillä asuntolainaa tällä hetkellä 0,5*vuoden bruttotulot ja tilillä säästössä yli lainapääoman verran eli aikas huolettomia ollaan.

Moi täällä yks tyhmä kyselee myös;

Onko meillä mitään mahdollisuutta saada asuntolainaa kun minä olen nyt äitiyslomalla ja sen jälkeen jatkan vielä jonkin aikaa opintojani. Mieheni kyllä on töissä ja ihan kohtuullinen palkka.

Niin kiinostaisi vain tietää, että onko meillä mahdollisuutta lainalle ?

mepäme
Moi täällä yks tyhmä kyselee myös;

Onko meillä mitään mahdollisuutta saada asuntolainaa kun minä olen nyt äitiyslomalla ja sen jälkeen jatkan vielä jonkin aikaa opintojani. Mieheni kyllä on töissä ja ihan kohtuullinen palkka.

Niin kiinostaisi vain tietää, että onko meillä mahdollisuutta lainalle ?
tarvitsette todennäköisesti lainalle joko jonkun takaaja tai omia säästöjä hiukan. Pankki saattaa myöntää tuon maksullisen omatakauksen, mutta teidän tapauksessa en usko, koska sinun työllisyys ei ole ns. taattu. Mitä alaa opiskelet, jos hoitoala niin silloin saattaa onnistua.

sipale
tulot oli lainaa ottaessa n.1200€/kk brutto + mun äitiyspvraha ja pyydettiin 62 000€, ilman säästöjä saati takaajia, mikä myös saatiin. Pankki jopa yritti tyrkyttää tuplaten isompaa lainaa mutta viitattiin kinttaalla kun tiedettiin mikä riittää. Lainaa on sittemmin mukavasti makseltu jo takaisinkin, suht lyhyessä ajassa. Kiitos matalat korot ja parantunut tulotaso :D

Alkuperäinen kirjoittaja mepäme;26840092:
tarvitsette todennäköisesti lainalle joko jonkun takaaja tai omia säästöjä hiukan. Pankki saattaa myöntää tuon maksullisen omatakauksen, mutta teidän tapauksessa en usko, koska sinun työllisyys ei ole ns. taattu. Mitä alaa opiskelet, jos hoitoala niin silloin saattaa onnistua.
Tosiaan mä nimenomaa opiskelen lähihoitajaksi ! Mutta kehdataanko edes mennä pankkiin juttelemaan vai nauraako ne meidät ulos ? :LOL:

"vieras"
Me saatiin just tällä viikoolla lainaa 77000 euroa. Mulla vakityö ja bruttopalkka n. 3000 e, mies työtön ja saa ansiosid.päivärahaa bruttona 1200e, lapsia kolme ja siis nettona käteen lapsilisien kanssa rahaa jää 3500e. Laina saatiin Nordeasta omatakauksella. Säästöjä ei ollut.

Ostettiin 30 vuotta vanha omakotitalo ja lyhennetään lainaa lainaturvineen ja korkokattoineen 520 e/kk. Samalla säästetään remontteja varten, kun tässä on laitettavaa kuitenkin.

"Vieras"
Tosiaan mä nimenomaa opiskelen lähihoitajaksi ! Mutta kehdataanko edes mennä pankkiin juttelemaan vai nauraako ne meidät ulos ? :LOL:
Riippuu paljon siitä miten isoa lainaa olette ottamassa ja mitä lainalla on tarkoitus ostaa. Pankki arvioi vain teidän takaisinmaksukykyä ja sitä miten todennäköisesti saa rahansa pois kohteesta jos ette pystykään lainanlyhennyksiä hoitamaan.

Yhteistyössä