paljonko on palkkaraja että saa vielä soviteltua päivärahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kela
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No vissiin aika matala, koska mulle ei ole sitä tarjottu.
Mä siis saan käteen huonoimmillani 50o euroa`.
En ole edes kuullut moisesta.- tuota ei edes silloin ehdotettu, kun ytitettiin asumistukea saada..

just. tein osa-aikatyötä ja olin vaan vähän töissä, sain palkkaa joku esim 500e, ja kelalta noin 260e ja siinä oli mun kuukauden tulot. ja mies ei tienannu sillon joten ei vaikuttanut sen tulot. nyt sain palkkaa 800e ja mies tienaa myös niin mietin onkohan enää mahdollista saada soviteltua työmarkkinatukea?
on tää niin vaikeeta!

Alkuperäinen kirjoittaja SIIS MIKÄ?;23235902:
En ole edes kuullut moisesta.- tuota ei edes silloin ehdotettu, kun ytitettiin asumistukea saada..
Sanokaa jos olen väärässä,mut minun mielestä sovitellun päivärahan maksaa liitto,eikä sitä tarjoilla ja ehdotella,vaan sitä pitää hakea.Eli sinäkin lähetä liittoosi päivärahahakemus palkkalaskelman kera,noilla tuloilla sulle kyllä maksetaan soviteltua päivärahaa. :)

Saan soviteltua peruspäivärahaa ja kaava on yksinkertainen: Jokainen tienattu euro vähentää peruspäivärahaa 50 snt. Joskus on ollut kuukausi ettei ole lainkaan töitä ja silloin saan sen n.600 e.Jos tienaan jossain kuussa sen 1200 niin en saa mitään
Oisko työmarkkinatuessa eri raja tai tapa?

Sanokaa jos olen väärässä,mut minun mielestä sovitellun päivärahan maksaa liitto,eikä sitä tarjoilla ja ehdotella,vaan sitä pitää hakea.Eli sinäkin lähetä liittoosi päivärahahakemus palkkalaskelman kera,noilla tuloilla sulle kyllä maksetaan soviteltua päivärahaa. :)

Kyllä mulle maksaa kela, en kuulu liittoon. Mutta olen siis oikeutettu peruspäivärahaan, täytin sen työssäoloehdon (8kk töitä edellisen 2v sisään)

Alkuperäinen kirjoittaja SIIS MIKÄ?;23235902:

No eihän se liitykään mitenkään asumistukeen...

Soviteltu päiväraha + palkka saa olla yhteensä max 90 % päivärahan perusteena olevan palkan määrästä.

Esim kirjoitti oikein tulojen vaikutuksesta päivärahaan.

ole joko töissä tai päivärahalla, mutta älä sekaannu soviteltuun päivärahaan.soviteltu päiväraha on täyttä huijausta.olen asian henkilökohtaisesti kokenut.muista joko tai,ei ole muuta vaihtoehtoa.

Yhteistyössä