paljonko on paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liian paljon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Musta se on silloin paljon,jos kotona olisi esim. 3 olutta, mies juo ne ja lähtee etsimään jostain muualta juotavaa. Ja jättäisi perheensä kotiin odottelemaan,tulisi itse kotiin takaisin vasta seuraavana iltapäivänä.

No meidän perheessä olisi paljon jos jompikumpi joisi edes yhden pullon viikossa, yleensä menee varmaan 1 pullo/3kk ja se on meille sopiva. Muut tekevät miten tahtovat, mutta jos jomman kumman juominen haittaa muuta perhettä on se liikaa.

sitä varten täällä kyselen kun miehen juominen haittaa kyllä mua mut mies ei sitä ymmärrä, kun juo iltaisin kun lapset jo nukkumassa, ni ihmettelee mikä siinä haittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja liian paljon:
Kertokaahan mielipiteenne, paljonko on paljon, kun on kyse miehen juomisesta/viikko?
Onko 6 pulloa viikossa paljon, vai 12, taikka korillinen...

Meillä noi kaikki olis paljon, kun normaalisti mies ei juo ollenkaan.
Jos haet alkoholistin määritelmää, niin silloin on alkoholisti, jollei pysty olemaan ilman. Vaikka se olisikin vain yksi pullo viikossa, mutta jos se on pakko saada, ilman ei osaa olla, niin silloin voidaan jo puhua alkoholismista.

miten saan miehen ymmärtämään et juo ihan liikaa ja liian usein?
mun sanomiset ei auta, ja erota en haluaisi juomisen takia, kun ennemmin haluaisin että sais juomisen lopetettua :(
onkohan se edes mahdollista ja mitä pitää tapahtua että mies itse tajuaa?

ei kai se 6 putelia viikossa oo määrä eikä mikään. Ehkä 24 päkki illassa olis paljon. Riippuu paljon siitä miten mies käyttäytyy kun on juonut, jos osaa olla ihmisiksi ja seuraava päivä ei mene krapulassa makaamiseen niin antaisin juoda. Jos se juominen häiritsee sua niin sitten on keskustelun paikka. kannattaisko jonkun ulkopuolisen vihjaista miehellesi?

Yhteistyössä