Paljonko olisit sinulle ehdoton MAKSIMI polttaribudjetti?

• Viestiketjun aloittaja a
  • Ensimmäinen viesti
Riippuu ihan vietetäänkö ilta kaupungilla vai lennettäisiinkö kaupunkilomalle vaikka Amsterdamiin (tällainen on ens kesäksi suunnitteilla).

Tarkoitat kuitenkin varmaan ihan muutamia huvituksia, ruokailua ja juomia. Ruoan tasosta riippuen sanoisin että 100?.

vieras
Riippuu, kuinka läheinen minulle morsian on. Jos minut kutsutaan sellaisen ihmisen polttareihin, jonka kanssa en erityisemmin ole tekemisissä enkä koe läheiseksi, niin en yli 50 euroa pistäis polttareihin, tuokin on jo aika paljon, jos kesän aikana on useat polttarit ja häälahjaankin menee rahaa. Läheisen ystävän polttareista voin maksaa ylikin 50?, kaverin polttarit järkätään nyt 60-70 eurolla ja se on ihan ok, kun itse olen töissäkäyvä. Jos olisin opiskelija tai kotona lasten kanssa, en raaskisi kovin montaa kymppiä laittaa.

Riippuu ihan mitä summa pitää sisällään. Siis tuleeko siihen vielä omat sapuskat sun muut päälle vaiko kattaako polttariohjelman, matkat ja ruuatkin. Mutta siis 50? alkaa kyllä olemaan aivan maksimi mitä kokonaisuudessaan ois varaa käyttää.

a
Riippuu ohjelmasta ja siitä kuinka läheisen ihmisen polttareista kysymys. Ehkä 100 euroa ehdoton maksimi, kohtuullista olisi joku 50 e ja mieluummin vieläkin vähemmän. Itse en ole ollut kuin yksissä polttareissa ja kustannuksia tuli alle 10 euroa per nokka + tietty sitten omat juomat illalla baarissa ja hauskaa oli kaikilla vaikkei tuon enmpää maksanutkaan.

vieras
35e. Käsittämättömiä hintoja nykyään laitetaan polttareihin, yks kaveri menee naimisiin elokuussa ja sen kaasot oli suunnitelleet polttarit jotka maksais 120 euroa per nuppi. Puolet polttariporukasta sanoi samantien, että kiitti ei. Jotain väsyneitä kylpylähoitoja ja limusiini olis pitäny saada... Mä hommasin meille sitten savusaunan ja entisöidyn Kleinbussin kuskeineen, hinta tippui ruokien kanssa 30 euroon

Alkuperäinen kirjoittaja tättishäärä:
Riippuu ihan mitä summa pitää sisällään. Siis tuleeko siihen vielä omat sapuskat sun muut päälle vaiko kattaako polttariohjelman, matkat ja ruuatkin. Mutta siis 50? alkaa kyllä olemaan aivan maksimi mitä kokonaisuudessaan ois varaa käyttää.
Mä peesin tätä.
Mie menossa kesällä polttareihin joista maksoin 17? Tuohon päälle tulee omat ruuat ja juomat... Miun mielestä tuo just ihan passeli, ja nuissa polttareissa on ihan kivasti ohjelmaa :)

Viivi
Mä olin just tossa muutama kuukaus takaperin ystävän polttareissa, ja meni mielestäni överiksi kun summaksi muotoutui 65 ?/hlö. Siihen sisältyi kyllä aamupala ja illalla päivällinen, mutta esim. lounas + juomat piti kustantaa itse vielä erikseen, eikä oikeasti olleet kovinkaan kummoiset polttarit. Mutta ei se ehdoton yläraja ollut, koska sen maksoin mielelläni kuitenkin =)

Mukavuusraja menee siinä 50 eurossa.

Riittu
Jos morsian on läheinen ja polttareissa on luvassa jotain erikoista (tosiaan vaikka ulkomailla, kuten joku aiemmin kirjoitti) ja siten saan siitä itsekin jotain (eikä raha mene pääasiassa morsiamen hyväksi), niin voisin maksaa 100-200 eur, ulkomaille mennessä jopa vähän enemmän. Mutta silloin täytyy tosiaan olla jotain tosi erikoista. Normaalisti ja vähän minulle kaukaisemman morsiamen ollessa kyseessä noin 50 eur ois aika sopiva.

Pidettiin polttarit kaveriporukalla ( 13 henkeä ) ruotsinlaivalla 2 yötä ja kustannuksia tuli yhteensä
itselleni lähemmäs 500 euroa johon sisältyi ruoat ja juhliminen/ shoppailu perillä.
En tiedä kavereiden budjettia mutta maksoivat matkani ja kyllähän rahaa paloi syömisiin ja juomisiin heilläkin melkoisesti...

Joo, halvemmallakin olisi päässyt mutta harvemmin tuli käytyä missään niin mies ei laittanut kustannuksille ylärajaa...

rew
Ehdoton yläraja on 100e, ja sen pitää jo sisältää pari kunnon ohjelmanumeroa sekä paremmat syömiset ja juomiset. Jos ruuasta tai ohjelmasta tingitään, niin sitten max. 50e.

vieras
Mun mielestä nämä polttarit on mennyt ihan överiksi. Luulisin, että pääasia morsiamelle olisi viettää mukavaa aikaa läheisten ystävien kanssa, ja jos budjetit alkavat hipoa 100 euroa ja ylikin, niin aika monen vieraan tulo saattaa jäädä siihen. Jos käyttää mielikuvitustaan, niin polttareista mun kokemuksien mukaan saa ikimuistoiset reilusti alle 50 eurolla. Ja reilusti alle sen mun mielestä pitäisikin jäädä. Meilläkin oli monet häät ja siis tietysti myös polttarit viime kesänä, ja kun laski polttarikustannukset, lahjat ja vielä omat mahdolliset vaatetarpeet yms. yhteen, niin aikamoinen budjetti siitä tulikin.

Yhteistyössä