Paljonko olet tehnyt töitä per viikko opintojen ohella?

Tein 16,5 tuntia viikossa, eli 2 iltaa ja lauantain. Toisinaan tein myös sunnuntain, sekä tietenkin täyttä tuntia lomien aikana ja vapaapäivinä tein yleensä täydet tunnit.

AMK opinnot, töissä heti opintojen alettua, ei lapsia.
 
Mä olen opiskellut työn ohessa monimuoto-opintoina. Päivätöissä kävin ma-pe noin klo 7-15, eli tein täyttä työviikkoa, jonka jälkeen koulua usein kolmena (välillä neljänä) iltana viikossa 16.30-19/20/21.00 + todella paljon tehtäviä ja opiskeltavaa kotona verkossa. Lapset olivat mun opiskelujen alkaessa 8v, 10v ja 13v, eli eivät enää kovin pieniä.
 
tarjoilija
Tein yleensä sekä lauantain että sunnuntain, yhteensä varmaan joku 12-16 tuntia viikossa. Iltoja en tehnyt opiskeluaikana, samanlailla sitten kesät töitä, paitsi kesäloma (palkallinen töistä). Opiskelin siis yliopistossa päätoimisesti ja aloitin tarjoilijan työt ensimmäisenä opiskeluvuotena. Jatkoin tarjoilijan hommissa muutaman vuoden, kunnes sain töitä yliopistolta. 10 h viikossa, joista 6 päivystystuntia. Nämä työt siis 8-16 välillä päivällä, omien aikataulujen mukaan. Sitten opiskelujen loppuvaiheilla kävin myös nykyisessä työpaikassani tuotantotyössä, tein pääasiassa iltoja kiireapulaisena. Viimeisinä opiskeluvuosina päivät eivät olleet niin täysiä kuin ensimmäisinä vuosina, joten viikollekin pystyi ottamaan työtunteja. Ekoina vuosina päivät koululla oli välillä 8-20, joten työnteko iltaisin ei ollut mahdollista.
 
Noh, miten milloinkin. AMK:n ohella (AMK:ssa opiskelin lasten ollessa 3- ja 5v-vuotiaat/5v ja 7v) tein muutamaa lisäduunia. Yhtä satunnaisesti iltaisin, sitten assarihommia kotoa käsin ja viikonloppuisin logistiikkafirmassa aamutöitä. Ehkä joku 10-15 tuntia tuli työskenneltyä viikossa. Olin yyhoo. AMK:n jälkeen aloitin kandiopinnot etänä yliopistossa ja miltei heti perään maisteriopinnot toisesta pääaineesta, sekin etänä. Olen tehnyt noin 180 tuntia töitä kuussa samalla suorittaen yliopistoa, lapset nyt koululaisia.
 
"Vieras"
Amk-opintojen pari vikaa vuotta tein keikkaluonteista työtä yhdessä paikassa. Vuorotyö ja vuoroja oli 2-7/vko. Toisinaan parin viikon sijaisuuksia. Ei omia lapsia.
 
"vieras"
Tein yleensä kolme tai neljä vuoroa viikossa, välillä ihan päivisin, välillä iltaisin ja viikonloppuisin. Oli kiva työpaikka, jossa työvuoroja oli helppo vaihdella itselle sopivaksi työkavereiden kanssa. Opiskelin yliopistossa kolmatta vuotta, kun aloitin työt. Lapsia ei silloin vielä ollut.
 
Vaihdellen. Lukioaikana olin iltoja ja viikonloppuja satunnaisesti töissä, tunteja en muista. N. 2-3 h, mutta en kyllä yhtään muista, kuinka usein. En joka ilta. Lauantaisin useammin.

Vuoden verran viihdyin AMK:ssa, jonka aikana tein kevätkauden joka ilta 2-3 h + viikonloput (täydet päivät). Pakko oli, kun saamarin vuokra söi kaikki mun rahat...

Sitten vaihdoin yliopistolle, ja ekan vuoden jälkeen sainkin opiskelijan kannalta unelmaduunin (hiukan yllättäen) harrastukseni kautta. Siitä sai sen verran hyvin rahaa, ettei tunteja tarvinnut tehdä kuin 6/viikko (tuurausviikkoina max 9 h). Sitä teinkin sitten koko loppuajan (siis opiskeluajan).

Lisäys: olen valmistunut jo pari vuotta ennen ekan muksuni ilmaantumista eli ihan lapseton, mutta parisuhteessa olin tuolloin. :)
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Riippuu ihan, minkälainen moduuli on koulussa menossa. Opiskelen AMKissa hoitoalaa. Viime syksynä kävimme samassa moduulissa päihde- ja mielenterveystyön, naistentaudit ja infektiotaudit, ja kyseisen moduulin aikana koululla oli pakollisia tunteja 40h/viikko ja siihen päälle pbl-tehtävät. En olisi edes pystynyt käymään töissä, hyvä kun jäi aikaa nukkua.

Nyt taas menossa opetus- ja ohjausosaamisen sekä hoitotyön johtamisen moduuli, jossa muutama etänä tehtävä kirjallinen työ ja lähitunteja ehkä 8h/vko. Nyt teen ihan täyttä työvuorolistaa.

Lapsi on 4v. Mies opiskelee myös, ja tekee keikkahommia. Aikamoinen säätäminen on aikatauluissa, mutta toistaiseksi ollaan onnistuttu ilman suurempia väsymyksiä.
 
"Yh-äiti"
Noh, miten milloinkin. AMK:n ohella (AMK:ssa opiskelin lasten ollessa 3- ja 5v-vuotiaat/5v ja 7v) tein muutamaa lisäduunia. Yhtä satunnaisesti iltaisin, sitten assarihommia kotoa käsin ja viikonloppuisin logistiikkafirmassa aamutöitä. Ehkä joku 10-15 tuntia tuli työskenneltyä viikossa. Olin yyhoo. AMK:n jälkeen aloitin kandiopinnot etänä yliopistossa ja miltei heti perään maisteriopinnot toisesta pääaineesta, sekin etänä. Olen tehnyt noin 180 tuntia töitä kuussa samalla suorittaen yliopistoa, lapset nyt koululaisia.
Riippuu varmaan alasta voiko suorittaa etänä kuinka paljon?

Itseä kiinnostaisi kasvatustieteenopinnot, mutta lähin tuon alan yliopisto on 300km:n päässä eikä muutto ole mahdollinen. Lähin yliopisto on 90km päässä, mutta ei siellä ole kasvatustieteitä. Olen ajatellut, että avoimessa voisin suorittaa kursseja, mutta olisi mukava saada koko tutkinto. Tuntuu vain mahdottomalta suorittaa etänä kokonaan, en tiedä onnistuuko se kasvatustieteessä.

Itse opiskelen viimeistä vuotta sairaanhoitajaksi eli valmistun toukokuussa. Yksi lapsi joka nyt 11v ja hänestä on isän kanssa yhteishuoltajuus. Töitä olen tehnyt viikossa 0-12h koko opintojen ajan vaikkakin eri alalla tuo osa-aikainen työ. Lomilla olen sitten tehnyt hoitoalan sijaisuuksia.
 

Yhteistyössä