Paljonko olet käyttänyt tai käytät rahaa joululahjoihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja galluppia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

galluppia

Vieras
Itse laskin juuri, että 800 euroa on humahtanut rahaa minun tililtäni joululahjoihin. Lahjat kahdelle omalle lapselle, 6 kummilapselle, miehelle ja vanhemmilleni.

Meillä lahjotaan vain lapsia, eli omien lasten lahjoihin menee yhteensä n. 100-120€ (3 lasta, alle kouluikäisiä), kummilapsen ja lasten serkkujen lahjoihin menee yhteensä n. 60€. Aikuisia emme varsinaisesti lahjo, mutta vien joulun kyläpaikkoihin pienet muistamiset, joulukukan ja suklaata tms., näihin menee kaikkinensa 100€. Miehen kanssa emme myöskään ostele toisillemme lahjoja.

Omien lasten lahjoihin menee noin 420 euroa (joukossa 299 euroa maksava tablet esikoiselle), miehen lahjaan 80 euroa, vanhempieni lahjoihin 35 euroa, sisareni lahjaan 40 euroa, kummitytöt 40 euroa yht ja ystäväni 20 euroa. Yhteensä siis reilut 550 euroa.

Tänä vuonna on mennyt aivan käsittämättömän paljon rahaa, vaikkakin se toki vaikuttaa huomattavasti, että ostin miehelle lahjaksi iPhone 5s:n. Eli sinne humahti 700€, lasten lahjoihin on mennyt about 350€, kummitytön lahjaan 60€, lasten kummien lahjoihin 120€, omien ja miehen vanhempien lahjoihin noin 250€, minun ja miehen sisarusten lahjoihin noin 300€. Huh. Mutta vaikka rahaa onkin palanut, olen niin iloinen siitä, että kaikille on löytynyt niiin sopivia lahjoja :)

En ole ihan tarkalleen onneks laskenut :) eikä mieskään tiedä, kun pitkin vuotta hommaan... mut kummipojan lahjat yhteensä n 120e, kummityön 70e ja toisen kummitytön 80e Omien lasten lahjoista ei mitään hajua, ehkä noin 600e (kaksi lasta). Miehelle hommasin vasta just lahjat ja niihin meni 70e. Sit on viel molempien vanhemmat, kummit, sisarukset... Varmaan 1300e vähintään. Mies ei meillä puutu ollenkaan noihin lahjoihin ja nuukana ihmisenä hyvä niin :)

aikuisia emme lahjo, rahaa mennyt omien ja kummilasten lahjoihin n. 300€, ostan vielä muutaman lisän pariin lahjaan, menee siis about 30€ vielä. meillä ei lahjoihin kuulu vaatteet, ne ostetaan tammikuun alesta :)

Meillä laskin 250-300€ menevän. Nelihenkinen perhe, isovanhemmat ja isoisovanhemmat ja sisarukset. Kauheita määriä joillain, jos saa hämmästellä.. Yli tonnia..?

Yhteistyössä