Paljonko nousi paino raskauden aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lili"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lili"

Vieras
Ja lisäksi: Minkä ikäinen olit? Paino ennen raskautta/bmi? Miten nopeasti paino lähti synnytyksen jälkeen? Saitko neuvolassa kommenttia suuntaan tai toiseen?
Itse 20v(19 kun tulin raskaaksi) , 165cm, paino ennen 55kg, bmi ~20. Kiloja tuli tosi paljon vaikka liikuin kyllä koko raskauden ajan, yhteensä +20kg.. Neuvolassa oli terkkari sanoi että alhaisen aloituspainon vuoksi hyväkin kerryttää vähän imetystä ajatellen. Vauva nyt 4kk, täysimetyksellä.

Kun tulin raskaaksi, 27v, 170cm 58kg, painoa tuli 8kg. 1kk synnytyksestä kaikki kilot oli pois:)
Imetin lasta 1,5 vuotiaaksi.

Painoa lähti kyllä senkin jälkeen aika hurjasti, en kyllä hirveästi punninnut kun en omista vaakaa

Kaikista neljästä lapsestani lähtöpaino 54 kg, olen 167 pitkä. Painoa on tullut raskauksien aikana 7-8 kg, jotka lähti heti. Imetykset onnistuneet erinomaisesti.

[QUOTE="tiina";28502792]1.raskaus +6kg (19v)
2.raskaus +900g (25v)
3.raskaus +2,5kg (36v)[/QUOTE]

Ai niin, paino ennen raskauksia ollut kahdessa ekassa n. 54kg, viimeisessä 57kg. Ja kaikki + enemmänkin lähti heti.

[QUOTE="lili";28502828]tiina, miten nousi niiin VÄHÄN?:D 900g? Ei edes vauvan painon verran?
LoruLiisa, paljon aloituspaino?:)[/QUOTE]

Joo, laihduin aika huolella siinä raskauden aikana, oksentelin paljon ja oli vaikeuksia syödä.
Tosiaan eka punnitus neuvolassa näytti 54kg ja iltana jolloin vauva syntyi tai juuri ennen leikkausta vaaka näytti 54,9kg. Olni aika hoikassa kondiksessa sen jälkeen.

Taisi jonkun 15 kg nousta molemmilla kerroilla. Ensimmäistä odottaessani istuin päivät koulussa ja söin paljon karkkia, enkä muutenkaan pahemmin syömisiäni miettinyt. Toista odottaessani söin terveellisesti, karkkia vain kerran viikossa ja liikuin paljon (fyysistä työtä tein ä-loman alkuun saakka). Ei siis ollut pahemmin merkitystä syömisellä. Imetin molempia lapsia noin vuoden. Paino oli entisellään ehkä puolen vuoden päästä synnytyksestä. En muista tarkkaan, enkä laihduttanut kummallakaan kerralla.

eka 27v. 168/n.56,paino nousi n.14kg,parin viikon päästä synnytyksetä olin takas lähtöpainossa.
Toka 39v. tuli n.10kg,lähti kuten edellisellä kerralla. En muista et neuvolassa ois ihmeemmin kommentoitu.

[QUOTE="lili";28502603]Ja lisäksi: Minkä ikäinen olit? Paino ennen raskautta/bmi? Miten nopeasti paino lähti synnytyksen jälkeen? Saitko neuvolassa kommenttia suuntaan tai toiseen?
Itse 20v(19 kun tulin raskaaksi) , 165cm, paino ennen 55kg, bmi ~20. Kiloja tuli tosi paljon vaikka liikuin kyllä koko raskauden ajan, yhteensä +20kg.. Neuvolassa oli terkkari sanoi että alhaisen aloituspainon vuoksi hyväkin kerryttää vähän imetystä ajatellen. Vauva nyt 4kk, täysimetyksellä.[/QUOTE]

18 olin kun tulin raskaaksi, lapsi syntyi kun olin 19. Pituus oli 171, paino 52 kiloa. Kiloja kertyi n. 23, laski nopeasti imetyksen aikana mutta lähti sitten imetyksen lopulta nousuu.

27 v. Paino nousi 15 kg raskauden aikana. 4 kg oli jäljellä 2 viikkoa synnytyksestä ja loputkin lähtivät noin kahden kuukauden kuluessa. Nyt vaavi 4 kk ja paino on suunnilleen samoissa lukemissa kuin ennen raskautta.

Yksösraskauksissa 8-10 kg ja aina jääneet ns. laitokselle.
Kaksosraskaudessa 11 kg (lapset paino yht n 6 kg) ja olin kotiinlähtiessä kevyempi kuin raskautuessa.
Normaalipainoinen nainen kyseessä.

Esikoisesta painoa tuli 6 kg ja kaikki jäi laitokselle. Muutamassa kuukaudessa laski paino vielä 8kg kiitos imetyksen... Tokassa raskaudessa tuli 11 kg ja muutamassa viikossa olin lähtöpainossa. Nyt 4kk synnytyksestä ja 3 kg alle lähtöpainon. Ennen molempia raskauksia bmi 22.

paino ennen raskautta 59kg, paino synnärillä 82kg. Ja pituutta siis 170cm. 5. raskauskuukauden jälkeen en juurikaan saanut liikkua ja sitten loppuun pamahti vielä raskausmyrkytys joten nesteitä oli kroppa puolillaan. Nyt jo useampi vuosi raskaudesta ja painoa nyt 54kg.

Ikää 21v, mitat ennen raskautta 164cm/56kg, paino synnärillä 67kg eli 11kg tuli raskauden aikana. Kaikki kilot jäi synnärille ja nyt 2kk synnytyksestä mitat 164cm/52kg. Aktiivinen liikkuja ja kuntosaliharrastaja olen ollut ennen raskautta, sen aikana (kävin salilla vielä rv 37) ja jälkeen!

Olin 23v tyttäreni syntyessä. Ennen raskautta 168cm 48kg, kiloja tuli 12 lisää ja kaikki jäivät synnärille.

Nyt kolme vuotta myöhemmin sitten olenkin saanut lisäkiloja ihan tarkoituksella lihottamalla. Toista lasta yritämme ja jännä nähdä paljon kiloja sitten tulee ja jääkö ollenkaan :)

Molemmissa alkupaino n.50kg ja painoa tullut n.6 kiloa. Raskauksien aikaan olin 17v ja 19v. Neuvolassa aina kyselivät, että syönkö oikeasti kunnolla, vaikka aina söin mitä vaan halutti.

En pahemmin ikinä seurannut, että missä vaiheessa ne kilot sitten lähti vai lähtikö.

Molemmissa alkupaino n. 60kg. Pituutta 170cm. Painoa tuli +20kg. Ikää alle 30v. Neuvolantäti oli sitä mieltä, että hoikille tulee helpommin enemmän painoa eikä pitänyt sitä pahana asiana. Kilot oli molemmista lähtenyt puolessa vuodessa, vähän allekin.

ikä 24 kun vauva syntyi. lähtöpaino 78, paino ennen synnytystä 105. Nyt vauva 4 kk ja paino 83.

Kovaa vauhtia näyttäis paino yhä tippuvam ,eli lopullinen paino on todennäköisesti pienempi kuin lähtöpainoa. Mielestäni lähtöpainokin oli jo liian korkea. Toiveena olisikin saada paino tasaantumaan jonnekin 60 ja 70 kg väliin. En ole edes varsinaisesti ollut laihiksella, vaan paino on tippunut melko itsestään. Iso osa painosta oli kylläkin turvotusta, kovan turvotuksen takia käynnistettiinkin synnytys lopulta.

Yhteistyössä