Paljonko maksat päivähoidosta?

  • Viestiketjun aloittaja vieeerrassa
  • Ensimmäinen viesti
"just"
[QUOTE="emppu";29609315]Heh heh vaan, lienet tarkoittanut esim. minua (maksu 32€/kk)? Olen yrittäjä, maksan työtekijöilleni palkkaa vuodessa (sis. sivukulut valtiolle) 127000€, arvonlisäveroa 180 000€, vakuutuksia (tapaturma-, eläke- kiinteistö- palo- jne.) 28000€, veroa yrityksen tuloksesta vaihdellen, yleensä n. 3000-6000€, pakollisia tarkastus-, lupa-, yms. maksuja n. 2000€. Teen töitä 12-18 tuntia päivässä. Valitettavasti minulla ei pakollisten kulujen jälkeen ole mahdollista maksaa itselleni palkkaa kuin 15000-20000€/vuosi (+yel 24% ja muut sivukulut). Mielestäni en ole sossupummi. Toki joskus yritin todella pitkän harkinnan jälkeen, kun olin aivan epätoivoinen rahatilanteen kanssa, hakea toimeentulotukea, mutta koottuani sekä omista että firman tiedosta tarvittavat paperit (4cm:n pino) puolen vuoden ajalta, sain sossusta päätöksen että tulomme ylittyvät 11€:lla,eikä mitään harkinnanvaraista tukea myönnetä (oli hajonnut pesukone tuolloin ja lapset oli ilman kevätvaatteita). Emme saa asumistukea tms. Lapsilisät ja tuo edullisempi päivähoito on ne mitä meille annetaan.[/QUOTE]

Jos maksat alvia vuodessa 180te, on bruttomyynti minimissä 920te/v...... Eipä ole kovin järkevää yrittämistä, jos siitä melkein 750 000e alvittomasta myynnistä jääpi itselle reilun 1000e/kk käpälään.....?
 
"emppu"
[QUOTE="just";29609515]Jos maksat alvia vuodessa 180te, on bruttomyynti minimissä 920te/v...... Eipä ole kovin järkevää yrittämistä, jos siitä melkein 750 000e alvittomasta myynnistä jääpi itselle reilun 1000e/kk käpälään.....?[/QUOTE]

Tällä hetkellä näin, kyseessä suht nuori yritys, muutaman vuoden päästä sitten tilanne parempi, palkan ja muiden suhteen. Nyt tarvitaan paljon työntekijöitä ja ostot on suuret, maksellaan lainoja jne.
 
***
1 eskarilainen, eskaria täydentävä päivähoito 10 vapaalla kuussa, maksu 71€/kk. Oikeasti tyttö on iltapäivät päiväkodissa tosi harvoin, keskimäärin kerran viikossa, jos sitäkään. Mutta etukäteen ei voi aina tietää, siksi maksamme noin kymmenestä päivästä kuussa.
 
Ken guru
Jaahas. Ai tätäkö asiaako me nyt kadeditaan...?

Ei ole lapset enää/vielä hoidossa, mutta täydet tullaan maksamaan kun päiväkotiin eräänä päivänä menevät. 2 lasta siis. Ilmoitan nyt vaan etukäteen...
 
vierailija
Mäkin tekisin niin että yrittäjänä laittaisin tulot minimiin ja olisin köyhä niin saisin ne vähätkin tuet melkein ilmaiseksi. Sitten kun ei enää lapsi ole tarhassa niin oma palkka maksuun reilusti. Onneksi omistusasunnon maksajat eivät voi tehdä näin, muutenhan kaikki hyötyisivät tästä oman varallisuuden (yritys tai asunto) kerryttämisestä yhteiskunnan piikkiin!
 

Yhteistyössä