Paljonko maksaa

Kävimme 1. käynnillä AVA-klinikalla Turussa, löytyy myös Tampereelta. 1. käynti oli ilmainen ja sisälsi haastattelun, miehen kivesten ulkoisen tutkimuksen ja multa ultran. Jatkossa aukioloultra maksaa 126, sperma-analyysi n. 90, perusultra 100. Verikokeiden hintaa en tiedä, olen menossa ensi viikolla. Lapsettomuushoitojen hintaa en myöskään tiedä.

Valitsimme yksityisen puolen, koska sinne pääsee nopeasti jos vertaa julkiseen terveydenhoitoon.

Ota rohkeasti yhteyttä yksityiselle puolelle.
 
Meillä Helsingissä ensimmäinen käynti ultrauksineen ja haastatteluineen maksoi sellaisen sata euroa. Ensimmäiset verikokeet toisen samanlaisen päälle.

Kysyit, paljon lapsettomuuden syyn selvittäminen maksaa. Itse olen käynyt hoidoissa ja tutkimuksissa yli 7 kuukautta eikä vieläkään ole löydetty kunnon syytä. Joillakin toki voi löytyä selkeä syy piankin - ja apu siihen, mutta monella on kuten minulla, että kunnon syytä ei oikein löydetä. Testejä on tehty pikkuhiljaa, asioita poissulkien. Kuittien loppusummia en ole edes uskaltanut laskea yhteen, mutta hoitoineen ja lääkekustannuksineen arvioisin, että joka kuussa on mennyt se noin 400-500 euroa. Olisihan sille rahalle muutakin tarvetta, mutta minkäs teet. Jostain pitää tinkiä.
 

Yhteistyössä