Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Einäin:
Meijän tulevaan ok-taloon remppa arvio on n.30 000?. Ja kans melkein kaikki pitää laittaa uusiks, kun talo on valmistunu v.57.
Aika halvalla pääsee, jos tuo oikeasti pitää sisällään keittiön, kylpyhuoneen, saunan, vessan, ikkunat, katon jne.
Meillä pelkästään keittiö ja kylppäri maksoivat enemmän. Tosin ei tehty itse kuin purkutyöt ja materiaalitkin (kuten vaikka keittiön kaapit) olisivat toki voineet olla halvemmat.
Mä muuten olen tyytyväinen että edelliset asukkaat panostivat keittiiöön ja valitsivat laadukkaat kaapistot. Itse muistelen joskus vertailleeni HTH-keittiöiden hintoja ja ne eivät olleet todellakaan halvimpien veroisia. Lopputulos on, että 20 vuotta vanha keittiö on hyväkuntoinen ja ulkoisesti kestää yhä muodin mukana. Ainoa asia mikä kaipaa vaihtoa on tasot, muut menevät vielä kauan. (Kodinkoneet on uusittu myös)
Tosiaan kun on putkialan ammattilainen miehenä niin nuo keittiö ja varsinkni kylpyhuoneen kamat eivät maksa oikeastaan mitään. Ainut mistä olemme maksaneet on keittiön rungot ja kaapin ovet. Kylpyhuoneen kalusteet olivat melkein ilmaiset, samoin keittiön hanat yms.. Putkityöt teki tosiaan mies ja kaapit kasattiin yhdessä. Laatoitukset hoiti kaveri, jolla laattafirma.
Katon tarkastus on paikkakuntakohtaista, vastaavan työnjohtajan (jolla pätevyys) pitää esim. tarkastaa katto.
Virallisestihan KVV-vastaavan pitäisi tarkastaa myös putket, tämäkin riippuu vähän tekotavasta.