Me ostettiin vanha talo, johon tosin ei "suurempia" remontteja tarvitse tehdä.. Tämä talo on siis rakennettu 1950, mutta täydellisesti peruskorjattu ja laajennettu 1986. Toki tuostakin jo 20 vuotta aikaa on, mutta on perusteet sen verran huolellisesti silloin laitettu, että eipä tarvitse sentään seiniä ja lattiaa myöten alkaa remppaamaan. Tähän mennessä on laitettu keittiö kokonaan uusiksi sekä yläkerrasta pintoja (lähinnä seinä-) uusittu. Lattiat sen verran hyvässä kunnossa, että niille juuri muuta tarvitse tehdä kuin hiottaa ja lakata joskus muutamien vuosien päästä.
Tällä hetkellä meillä juuri saunaremontti menossa, joka tähän astisista korjauksista ehdottomasti suurin. Mies sen itse vääntää, ja hermot tuntuu pikkusen pinnassa olevan..

Varsinkin tää alku on raskasta ja paskasta hommaa, kun pitää purkaa kaikki vanha pois. Onneks on noin osaava mies

, niin ei tarvii muilla teettää ja itse haluaa sen tehdäkin, niin tietääpähän ainakin, että on kunnolla laitettu kaikki. Myöhemmin kesällä on katon uusiminen vuorossa, mutta se onneksi on suht pieni homma. Syksyllä laitetaan vielä pihakivet ja muutenkin piha kuntoon. Muuta ei sitten juurikaan tarvitse ihan lähiaikoina tehdä, joten suht vähäisellä selvittiin..
Itse olen sitä mieltä, että vähäisemmällä päästiin, kun ostettiin vanha talo, jota kuitenkin suht vähän tarvitsee remontoida kuin että olisi rakennettu kokonaan uusi.. Ei sopis meidän hermoille! Ja huomioitavahan sekin on, että vanhoja talojakin on todella eri kuntoisia.
Rahaa on remontteihin ja ennen kaikkea kaikkiin työkaluihin tähän mennessä mennyt varmastikin reilut 10 000, mutta kyllä on talon arvokin noussut. Varmasti remontteihin menisi huomattavasti enemmänkin, ellei mies osaisi niitä kaikkia itse tehdä. Ainoa rajoittava tekijä on tuo aika.. Edullisesti saatiin itse tämä talo, kun ottaa huomioon sen sijainnin, tontin ja itse talon kunnon. 130t maksettiin tästä viime syksynä, mutta itse en kyllä myyntiin laittaisi ainakaan alle 170t:n. Mutta eipä kyllä tarkoitus myydä olekaan.