Paljonko maksaa vanhan talon kokonaan saneeraus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannulii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
50000 euroa, heitti mies tässä. Tässä siis ulkopuolinen tekee putki- ja sähkötyöt, sekä rakennustekniset työt.

Tuolla rakentaja.fi:ssä löytyy erilaisia laskureita. Kannattaa käydä tsekkaa.

Meillä rintamamiestalo (100m2), joka purettu alusta loppuun asti, putket ja sähköt tehty itse, uusi yläkerta, sivu-ullakot avattu, katto uusittu, talo maalattu, terassia tehty yms.. tällä hetkellä rahaa on uponnut n. 40000 e + Miljoonia työtunteja, eripuraa, vitutusta, avioeroaikeita, väsymystä, yllätysmenoja yms.. Meillä siis itse tehty uudet putket ja sähköt, ilman ulkopuolista apua.

Muista, että ulkomaalaus, terassit, pihat KAIKKI MAKSAA :) Foamit/villat jne.. maksaa.

Ja ammattimiehet maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
50000 euroa, heitti mies tässä.

Tihihii, ei riitä millään.
Meillä tehty kattoremontti 15 000 euroa ja lämmitys uusittiin (ei putkia/pattereita) 18 000 euroa.
Sanoisin että hyvinkin 100 000 saa pistää, jos ihan kaikki pitää pistää uusiksi vesi- ja viemäriputkia ja sähkötöitä myöden.

Alkuperäinen kirjoittaja Realismia:

Meillä tehty kattoremontti 15 000 euroa ja lämmitys uusittiin (ei putkia/pattereita) 18 000 euroa.
Sanoisin että hyvinkin 100 000 saa pistää, jos ihan kaikki pitää pistää uusiksi vesi- ja viemäriputkia ja sähkötöitä myöden.

Sehän riippuu mitä tekee itse, katso tuota listaa minkä kirjoitin.

Onko teillä maalämpöpumppu? Mitenkään muuten en keksi, että saatte 18000e menemään siihen.

Ap ei ilmoittanut mitkä osat tekevät itse, meillä mies on putkialan ammattilainen ja ystäväpiiristä löytyy sähkömiehiä yms.. joten tuollaisetkyllä laskevat hintaa reippaasti.

Eli hintahaitari on laaja. Et voi sanoa, että 50 000 e ei riitä, koska meillä mennyt tosiaan nyt 40000e ja kaikki on käytännössä tehty. Laattamies laittanut laatat, keittiön ja vessat jne.. ja nämäkin ystäväpiiristä.

Mutta tosiaan alle 50 000 e on turha ruveta miettimään.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Ihan mahdoton vastata.
Tuskin kannattaa edes aloittaa, jos ei ton verran itse ymmärrä.

Samaa mieltä. Se tuntuu ajatuksena ehkä jotenkin kivalta jne.. Mutta ap ei ehkä ymmärrä kuinka paljon sitä työtä oikeasti sitten on, jos itse tekee kaikki. Meillä remontoitu täypainoisesti 2 vuotta omien duunien ohessa.

lähinnä remontin teksivät. mun mies
sen veli(putkimies)
sen isä(rakentanut 2 taloa)
mä maalaus ja laatotus.. listoitus ym pintaremontti
setä ym moni auttaisi..

mitä yleensä pienen omakotaloon maksaa.. lämpö järjestelmän ja putkituksen uusiminen..

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
riippuu ja roikkuu , hih
yhteen kyselemààmme taloon remonttiarvio oli 250 000 euroa (joo en erehtynyt nollien mààràssà )

Täysin mahdollista. Sanotaan että vanhan täydellinen kunnostaminen maksaa saman kuin uuden rakentaminen.

mä oisin kanssa heittäny että arviolta saman verran ku uuden rakentaminen. jos itse tekee melkein kaiken ja materiaalit halvimmasta päästä niin ehkä juuri ja juuri 100 000 riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
sen veli(putkimies)
setä ym moni auttaisi..

mitä yleensä pienen omakotaloon maksaa.. lämpö järjestelmän ja putkituksen uusiminen..

riippuu minkä lämmityksen haluaa laittaa, mutta vähintään sellainen 8000 ? on varattava. ja putkitus maksaa purkamisen (ja siinä rikki menevät materiaalit) + uuden asentaminen halvimmillaan noin 15 000 ?.

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
sen veli(putkimies)
setä ym moni auttaisi..

Olisiko ollut liikaa vaadittu pistää nuo faktat heti kärkeen, että miehen veli on putkimies ja rakennus- ja remontointitaitoa löytyy lähipiiristä.

Omakotitalon lämmitysjärjestelmän hinta riippuu
ennen kaikkea valitusta järjestelmästä. Voi olla ihan mitä tahansa välillä 10-25 000 euroa. Ja putkien uusimisesta ei tiedä myöskään sanomatta. Mikset kysy siltä miehen veljeltä, jos on ammattilainen?

meidän kattoremppa maksoi alle 4000, lämmitys uusittiin 8000 eurolla, myös osa putkista.

maksaa ties mitä, jos maksaa turhasta..

Alkuperäinen kirjoittaja tea:

meidän kattoremppa maksoi alle 4000, lämmitys uusittiin 8000 eurolla, myös osa putkista.

Maksaa turhasta...et voi olla tosissasi.
Mikä sinusta sitten on turhaa, josta me olemme sinusta maksaneet? Kattorempan teki ammattilaisfirma laadukkailla materiaaleilla, joilla (työ ja materiaalit on 15 vuoden takuu), kaunis katsella.
Lämmitysjärjestelmäksi valittiin maalämpö, monestakin syystä.

Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Alkuperäinen kirjoittaja tea:

Ja sillä ei oo yhtään merkitystä, mikä on sitten käyttökulut?

Eikä esim. ekologisilla syillä. Kunhan on halpa.

Paljon. Meillä uusittu ikkunat, katto, keittiöremppa, kylppäriremppa ja yläkerta rempattu kokonaan ja rahaa palanut joku 60 000e. Tosin aika paljon ollut työmiehet hommissa ja itse tehty vaan jotain pientä ja purettu vanha pois.

Yhteistyössä