PALJONKO MAKSAA STOKKEN SYÖTTÖTUOLIN VAUVASETTI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummispummis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummispummis

Vieras
Muistaako kukaan, paljonko maksaa tripp trappiin vauvasetti erikseen ostettuna? Paljon on myynnissä käytettynä itse syöttötuolia, mutta aina myynnissä ei ole muita lisäosia. En haluaisi periaatteen vuoksi ostaa uutena, kun maailmaan mahtuu tavaraa jo muutenkin, mutta voi olla pakko ostaa kumminkin tuo vauvasetti.

Te jotka olette käyttäneet tuolia vauvasetin kanssa: pidättekö ehdottoman tärkeänä ja oleellisena sitä istuinpehmustetta? Lueskelin täältä keskusteluista jotain vanhoja ketjuja, että sen pehmusteen irrottamiseen ja takaisin laittamiseen tarvitaan kuusiokolo- tms. avainta, joten se on vissiin aika hankala operaatio. Onko mahdollista käyttää pelkästään selkänojapehmustetta? En tunne kovin tarkkaan tuolin "anatomiaa", kellään kaverilla ei ole ollut stokkea (mitä ihmettelen, kun se on niin kehuttu tuoli!).

Olikohan 39 €. En ole ihan varma, mutta tuota luokkaa suunnilleen.

Meillä on ollut pehmuste käytössä, mutta ei se välttämätön ole. Tuossa uudessa baby setissä tulee mukaan muovinen selkänoja, ja istuinosa on sen ansiosta paljon napakampi kuin mitä se olisi ilman sitä (eli lasta ei tarvitse alussa tukea tyynyillä tms). Aiemmin baby settiin on kuulunut vain etukaari ja haararemmi, tuo muovinen selkänoja on lisätty mukaan ehkä pari-kolme vuotta sitten.

Selkänojan pehmusteen saa helposti irti, istuinosan pehmike on sitten vaikeampi. Haarahihna menee istuimen pehmusteesta läpi, joten sen joutuu irrottamaan jotta pehmusteen saa pois. Ja jotta haarahihnan saa pois, pitää ottaa etukaari irti ja siihen tarvitaan kuusiokoloavainta. Selkänojan pehmustetta voi käyttää myös ilman istuinosan pehmustetta.

Todettakoon tähän että meillä on ollut tuoli ja pehmusteet yli puoli vuotta käytössä, eikä pehmusteita ole tarvinnut pestä kertaakaan. Alussa pidin harsoa suojana, mutta nyttemmin poika syö niin siististi ettei sitä enää tarvita. Ehkä otan pehmusteet kokonaan pois kun poika alkaa harjoitella lusikan käyttöä. =)

En todellakaan ole mikään käsityöihminen, yläasteella viimeksi jotain ommellut mutta niin vain pyöräytin viikonloppuna äidin ompelukoneella istuinpehmusteen jämäkankaista stokkeen. Sillain on hyvä olla olemassa kun lapsi ei osaa vielä täydellisesti istua niin pysyy paremmassa asennossa sen pehmusteen kanssa, siskoni ovat tosin pärjänneet ilmankin. Meillä siis vain tripp trapp + kaari.

jatkan vielä, että mitään työkaluja siihen ei tarvita!!! aluksi vähän hirvitti mutta kun huonekaluliikkeessä näyttivät kuinka se etukaari vain voimalla väännetään siitä irti. Aluksi pelotti että katkeaako mutta ei! hyvin on ollut käytössä jo kaksi vuotta.

Mä kun kiinnitin Stokkeen selkänojan, kaaren ja istuinpehmusteet, jäi istumatila niin kapoisaksi, ettei meidän pullukka vauva mahtunut siihen istumaan :) Ilman selkänojaa taas hötkyili joka suuntaan niin, ettei istumisesta tullut mitään. Me otettiin suosiolla käyttöön perinteinen syöttötuoli ja vasta kun osasi jo istua kunnolla tukevasti, vaihdettiin Stokkeen (pelkkä kaari, ei pehmusteita). Sitten homma sujui hyvin.

Kokosin juuri Tripp Trapp -tuolin baby setillä. Kohta 7 kk:n ikäisen ja normaalikokoisen (reilu 8kg)vauvan saaminen tuoliin ja siitä pois on todella hankalaa. Olen tarkistanut moneen kertaan, että tuoli on koottu oikein, ja olen myös kokeillut istuinosaa sekä ulompana, että taaempana jne, ja tutkinut kaikki mahdollisuudet, jos baby seti saisi toisin, ei saa. Vauvasetissä ole myöskään mitään säätövaraa tai muuta sellaista. Ei lasta voi väkisin siihen runnoa. Olen ihan ihmeissäni, kyläpaikoissa olen saanut lapsen tavallisiin syöttötuoleihin ihan helposti. Onko muilla ollut ongelmia?

Kokosin juuri Tripp Trapp -tuolin baby setillä. Kohta 7 kk:n ikäisen ja normaalikokoisen (reilu 8kg)vauvan saaminen tuoliin ja siitä pois on todella hankalaa. Olen tarkistanut moneen kertaan, että tuoli on koottu oikein, ja olen myös kokeillut istuinosaa sekä ulompana, että taaempana jne, ja tutkinut kaikki mahdollisuudet, jos baby seti saisi toisin, ei saa. Vauvasetissä ole myöskään mitään säätövaraa tai muuta sellaista. Ei lasta voi väkisin siihen runnoa. Olen ihan ihmeissäni, kyläpaikoissa olen saanut lapsen tavallisiin syöttötuoleihin ihan helposti. Onko muilla ollut ongelmia?
Meillä oli sama juttu, jouduttiin myymään Tripp Trapp pois. Tosin ei yhtään kyllä jäänyt harmittamaan, meinaan ostettiin ominaisuuksiltaan vastaava syöttötuoli Herlagilta ja tämä on jopa hiukan tripp trappia tukevampi! Lastentarvike.net – Tuote: Herlag Tipp-Topp III säädettävä syöttötuoli (puu)

Mikä huvittavinta, saatiin tuo uusi syöttötuoli melkein niillä rahoilla mitä Tripp Trappista saatiin käytettynä :) Ainoa mikä harmittaa on kun emme heti aluksi ostanut tuota.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä