paljonko maksaa oven lukkojen uusi sarjoitus?? vuokrakämpän..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paska tsäkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paska tsäkä

Vieras
tuli hukattua avain eilen viihteellä ollessa...soitin jo pariin paikkaan mis olin,mut ei ollut siellä! ens vk soitan löytötavaratoimistoon..

mut siis joo tää on vuokrakämppä...ja meil on annettu 5 avainta tänne,nyt 4 siis jäljellä

Riippuu siitä paljonko niitä sarjoitettavia lukkoja on. Esim kerrostalossa jossa avaimen pitää sopia ulko-oveen, omaan oveen, saunan oveen, varaston oveen jne on huomattavasti kallimpi kuin rivarissa jossa on oma ulko-ovi ja varaston ovi.
Sitä en tiedä onko hintaan vaikutusta sillä millaisesta avaimesta on kyse (esim Abloy, ura-avain, tuplaura-avain, uusi "turva-avain" mikä lieneekään)

Jos avaimia on vielä 4 kpl niin ettekö voi vaan teettää yhden lisää vai miksi pitää sarjoittaa lukot uudelleen? Oliko kadonneessa avaimessa osoite, jotta joku osaa sillä tulla kotiisi?

Mä jouduin joitakin vuosia sit muuttaessani ottaa lukkojen sarjotuksen ku yks avain oli hukkunu. avain oli abloyn ura-avain ja hintaa sarjoitukselle tuli 120€ kerrostalokämppään. Mut jos ette ole muuttamassa ja avaimet tällä hetkellä teille riittää ja kadonneessa avaimessa ei oo teidän osoitetietoja ni eihän teidän oo mikään pakko just nyt sarjottaa lukkoja...

Muuttaessa avaimet pitää palauttaa niin sarjoitukseen menee ja lasku seuraa sitten perässä uuteen kotiisi. Entisen kotisi uuden asukkaan asumisturvallisuus taataan näin.

Mulla on kaveri joka työkseen sarjoittaa lisenssoituja avaimia ilmaiseksi. Itsekin teen joskus sitä hänen laitteillaan. Hän ottaa avaimesta 10 egeä, mä otan 20 egeä.. ja siitä menee kybä kaverille, että saan käyttää hänen laitteitaan :p

Vanhemman mustapään (Exec) voi kopioida, moni suutari tekee.
Uudemmassa mustapäässä (Sento) patentti on voimassa jonnekin ensi vuosikymmenelle. Kopion teettäminen vaatii avainkortin.

Siis mitä tää sarjoitus meinaa?

Meillä on uralliset abloy-avaimet (ei mustaa päätä kuitenkaan) ja asutaan kerrostalossa. Avain käy kotioveen, pyörävarastoon, häkkivarastojen ovelle ja tietysti alaoviin.
Laps hukkas oman avaimensa, kävin isännöintitoimistolla, soittivat lukkoliikkeeseen ja hain sieltä uuden avaimen, 20€. Ei muuta.

Yhteistyössä