Paljonko maksaa kaavinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmeliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmeliini

Vieras
Kävin kaavinnassa pari päivää sitten ja nyt kauhistelen, että millainen lasku sieltä tulee? Minun kun ei ole tarvinnut edes perus vastaanotolla käydä moneen vuoteen niin en osaa yhtään ajatella paljonko tuollainen maksaa? Paljonko teillä maksoi?

Kiitos! :) Ei ollutkaan ihan niin paljon kun kuvittelin, sataset vain vilisi silmissä. Enkä ollu osastolla yötä vaan sen pari kolme tuntia toimenpiteen jälkeen ja illalla pääsin pois.

kuulostavan suunnilleen oikeita summilta. itse olin yönkin sairaalassa, ja yön osuus oli halvempi. kummasti vaan osasivat laskuttaa kahdelta vuorokaudelta vaikka yhden yön vaan olin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuulostavan suunnilleen oikeita summilta. itse olin yönkin sairaalassa, ja yön osuus oli halvempi. kummasti vaan osasivat laskuttaa kahdelta vuorokaudelta vaikka yhden yön vaan olin.

Niinhän se menee, tulo- ja lähtöpäiväkin lasketaan erillisiksi vuorokausiksi.

Meilläkin toinen kaksosista oli 1,5 vrk keskolassa ja lasku 3 päivältä =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos olit yhden yön niin olit sairaalassa kaksi hoitovuorokautta. Vuorokaudet lasketaan kokonaisina.
Potilaan osuus maksusta on päiväkirurgiassa 72?, 2009 maksu nousee.
Vuorokausimaksu osastohoidossa on reilut 20?, sekin nousee 2009.
Mutta kuntahan maksaa loput - tuollainen toimenpide maksaa varmaan lähemmäs tonnia oikeesti.
Normaalisynnytyksen hinta on reilut 3000? esim.
Joten kyllä se potilasosuus on kuiteski aika pieni, eikö? :)

:o Mistä te noita hintoja revitte?
Mä olin keväällä enkelivauvan synnytyksen aikoihin sairaalassa ke-pe, to synnytin osastolla, ja jouduin kaavintaan päivän päätteeksi. Koko "lysti" tuli maksaa 68 euroa, just tarkistin laskusta...

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Mä olin keväällä enkelivauvan synnytyksen aikoihin sairaalassa ke-pe, to synnytin osastolla, ja jouduin kaavintaan päivän päätteeksi. Koko "lysti" tuli maksaa 68 euroa, just tarkistin laskusta...

Sä oot maksanut normaalit hoitopäivämaksut, jotka kattaa kaikki toimenpiteet.

Sinä oletkin maksanut hoitovuorokausista, reilut 22?/vrk (tai 22e/vrk + 2e esim puhelumaksuja tai jotain?).
Sillä ei ole merkitystä että on tehty tuo toimenpide, sinä maksat vain hoitovuorokausista.
Päiväkirurgia on sitä kun mennään aamulla ja poistutaan samana päivänä sairaalasta, se maksu on potilaalle suurempi eli voi oikeesti käytännössä olla niin että olet sairaalassa pidempään ja laskusi on samaa luokkaa tai pienempi kuin päiväkirurginen maksu vaikka toimenpide olisi samantyyppinen.

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:

Sä oot maksanut normaalit hoitopäivämaksut, jotka kattaa kaikki toimenpiteet.

AHAA!! :saint: Nyt selkisi!

Yhteistyössä